AndroidHealthClinic

Contest Log HIIT em hard

• Topic Starter Topic Starter
Week 23 - dag 3: Armen!
Laatste training v/d week, aangezien ik vanavond een lang weekendje weg ben. Zal wel veel cardio worden.
En alvast een goed kleurtje opdoen.

1597233012211.png

Biceps curl verhoogd. Alles ging lekker.
De single arm tri ex vervangen door met een beide armen een dumbbell van 20kg te pakken. Ik had nieuwe dumbbells besteld, ik dacht 2x8 kg, maar het bleek 2x4 kg te zijn (achteraf klopte alles, prijs was ook al te mooi om waar te zijn, nu voor de 2x4 ook een goede prijs). Besloten de 2x4 te houden (zaten nog niet in mn assortiment). Goed, lang verhaal kort, ik had dus geen 8kg dumbbells dus besloten om met beide armen 1 van 20 te pakken.

kleine Italië update, gisteren 19.000 stappen gezet (13 km).
Qua eten viel het mee, 1 grote foccacia voor de lunch en 's avonds een groot bord pasta.
1 ijsje als tussendoor. Ontbijt was in het hotel en was redelijk bagger vanwege corona dus heb voornamelijk yoghurt op.

Vandaag naar de stad Matera en hopelijk weer veel stappen zetten.

Update italie: 50 km gelopen in 4 dagen, tevreden met het hete weer daar! Qua eten eigenlijk helemaal niks geks gedaan, 1 ijsje per dag en verder geen alcohol gedronken.
Vandaag weer lekker sporten, straks LB

Week 24 - dag 1: LB
1597672922014.png

Deadlift laatste 2 setjes 2x5 herhalingen, ipv 10. Was toch best warm.
Farmers walk wel verhoogd. Buiten stond wat wind, dus was prettig.

Week 25 - dag 2: UB
1597761165159.png

Met nog redelijk wat spierpijn in de benen van gister vandaag weer lekker UB!
De BOR verhoogd van 40 naar 50 en die voelde ik goed doorkomen.

Bovenlichaam begint beter door te komen (in de spiegel), gewicht blijft gelijk, verder niet gemeten.
Buik blijft een aandachtsgebied. Moet eigenlijk wat meer cardio gaan doen en cleaner eten (aka geen tussendoortjes).

Week 25 - dag 2: UB
1597761165159.png

Met nog redelijk wat spierpijn in de benen van gister vandaag weer lekker UB!
De BOR verhoogd van 40 naar 50 en die voelde ik goed doorkomen.

Bovenlichaam begint beter door te komen (in de spiegel), gewicht blijft gelijk, verder niet gemeten.
Buik blijft een aandachtsgebied. Moet eigenlijk wat meer cardio gaan doen en cleaner eten (aka geen tussendoortjes).

Goed bezig! Als ik al extra cardio kan doen, kan iedereen het; dus jij ook ;)

Goed bezig! Als ik al extra cardio kan doen, kan iedereen het; dus jij ook ;)
Ik heb dus zowaar gisteren wat cardio gedaan. Normaal gaan we onze jongeman met de fiets bij de gastouder halen, en gisteren heb ik het stukje hardgelopen. Ik dacht gezellig onze golden retriever mee, maar het was alsof ik aan een dood paard aan het trekken was want die had er echt geen zin in. Dus het was gelijk extra zwaar.
Straks staat armen op het programma :D

Week 25 - dag 3, 4 en 5:
Woensdag was armen dag:
1597998551267.png

Cable pushdown verhoogd van 17,5 naar 20 kg
Dumbell triceps ext single arm vervangen naar beide armen met een 20kg dumbbell.
En nog afgesloten met een buikoefening

Gisteren was weer LB:
1597998678799.png

Deadlifts waren zwaar maar lekker en gingen goed. Daarna stond SUMO Squat op het programma, maar ik had eigenlijk nog best last van de SUMO deadlifts van maandag.
Besloten om de sumo squats eruit te gooien (vond ze toch al niet prettig om te doen) en de goblet squats toe te voegen (volgens mij iets in het log van @BB hierover gelezen). Voelde een stuk beter en laat ik er nu lekker in zitten.

Vandaag staat UB op het programma:
1597998823650.png

Vermoed niet dat ik hier iets aan ga veranderen :)

Vrijdag UB, niks aan de training veranderd zoals in mijn post hiervoor. Was een lekkere training.
Daarna nog 30 minuten gefietst (incl. peuter achterop)

Van het weekend even de filmpjes van Layne Norton - Peak Weak bekeken.
Besloten om maar weinig aan te passen, wel het sporten deze week op 50%. Maar qua voeding en vocht niet. Probeer nog wel wat extra cardio hier en daar te gaan doen.

Nu nog ergens deze week de foto's plannen en het verhaaltje maken.
Ook besloten om geen professionele fotoshoot te doen, maar ik heb gelukkig een vrouw die wel foto's wil nemen.

Training van vandaag, week 26 - dag 1: LB
1598268137154.png

Ga je nog wel iets doen qua peak weak? Succes met de laatste week. Zet hem op! :thumb:

Ga je nog wel iets doen qua peak weak? Succes met de laatste week. Zet hem op! :thumb:
Weinig eigenlijk:
- qua trainen, halve gewicht voor alles en probeer extra cardio te doen waar mogelijk
- qua voeding, als ik deze week helemaal clean kan eten dan is dat al mooi meegenomen, lette sowieso al op de carbs maar zal ik misschien iets verhogen
- qua vocht, wat Layne Norton zegt is gewoon lekker water blijven drinken dus daar verander ik niets in
- qua zout, blijven doen wat ik nu al doe
- qua poseren, ben hier veel te laat mee begonnen, maar probeer iedere dag wel wat voor de spiegel
- qua supps: ik gebruik alleen whey en vitamines (multivit, vit D en visolie), dat laat ik ook zo

Week 26 - dag 2: UB
Ook hier veel gewichten verlaagd, wel in een lekker tempo
1598358609522.png

Week 26 - dag 3: Armen
Niet de moeite waard om de training te loggen, armen op halve kracht is echt niks. Voelde me achteraf absoluut niet voldaan.

Week 26 - dag 4: benen
Was wel een OK training. Op halve kracht trainen is gewoon niet mijn ding, ik haal er minder voldoening uit. Maar goed, ik begrijp de theorie erachter.
Zaterdag ga ik foto's maken, gewoon zelf thuis met de vrouw :)
Dan zal ik daarna alles insturen.

Week 26 - dag 5 en 6 :D
Gisteren was nog een rustige UB dag. En vandaag was het nog even een rustige full body low weight high reps voor de shoot.
Zelf zie ik nog genoeg verbeterpunten, maar ik zie ook zeker mijn vooruitgang.

Was leuk om een keer mee te doen en ik wil iedereen bedanken voor de tips en tricks en het lezen het liken van berichten!

Heel raar, vandaag gesport, maar had toch nog even behoefte om te loggen.
Deze week laatste week sporten en dan hopelijk zaterdag op vakantie naar Griekenland. Woensdag nog zo'n verplichte coronatest (we vliegen vanuit Belgie) en hopen dat er niks oranje wordt.
Maar goed, dus nog even de behoefte om te loggen.
Bedoeling was schema A en dat werd een aangepaste variant. 3 sets squat ipv 5 en toen ik begon met deadliften dacht ik na 2 sets nog doodleuk van goh, laat ik eens kijken hoeveel ik nog kan liften. 110 en 140 gingen vrij easy en toen 160 net niet, maar goed, was ook helemaal niet handig. Daarna nog wat farmers gedaan en wat buik en toen vond ik het wel mooi geweest.

Na de zomer ga ik weer een powerlift schema doen omdat ik toch die 1000 lbs club wil behalen. En na dit schema waarschijnlijk weer een bodybuilding schema. En zo wil ik de zomer/winter een beetje gaan afwisselen. Winter=kracht en zomer=fysiek.

Terug
Naar boven