MuscleMeat

Hobbybuilding

Nieuwe bloedtest gedaan.
LDL en non-HDL zijn goed gezakt, triglyceriden verdubbeld :o cholesterolprofiel is precies hetzelfde als toen ik on was. Vermoed al langer dat het profiel er hetzelfde uitzag voor ik met gear begon.

Testosteron nog steeds laag. 6maand+ nu al :o

Met de hcg gestopt omdat het uit de rekken gehaald is en de variant zou me een kleine 100euro per 5 dagen kosten.

Volgende week zit ik nog eens samen met m’n endo.

Neem nog steeds 3x per week 10mg mk op trainingsdagen. Denk er aan om op die dagen ‘s avonds metformine er bij te nemen.

F4A69DBC-A39A-4E01-824C-8982631AC731.jpeg

F27AE940-6C62-4536-BBC0-ACA25934C0EC.jpeg
Tof dat je blijft loggen! Herstel van test duurt wel lang. Vanwaar de 3 keer per week 10mg MK? En is het niet verstandig om dat ook links te laten liggen, omdat het mogelijk vervuild is of niet 100%mk en je iets anders binnenkrijgt.

En hoe ziet je voeding eruit in verband met de cholesterol en triglyceriden?
Neem je alcohol, veel geraffineerde suikers ?

• Topic Starter Topic Starter
Tof dat je blijft loggen! Herstel van test duurt wel lang. Vanwaar de 3 keer per week 10mg MK? En is het niet verstandig om dat ook links te laten liggen, omdat het mogelijk vervuild is of niet 100%mk en je iets anders binnenkrijgt.

En hoe ziet je voeding eruit in verband met de cholesterol en triglyceriden?
Neem je alcohol, veel geraffineerde suikers ?
had het wel verwacht dat m’n testosteron zeer traag ging herstellen. Ik hoop stiekem op TRT maar aan de andere kant is het wel fijn mezelf niet wekelijks te moeten prikken. Fysiek en libido zijn wel bagger helaas.

3x per week mk op trainingsdagen om een kleine edge te hebben. Het geeft me wel een goeie pump die ik anders niet heb. Denk dat, mocht er iets anders bijzitten, mijn LH/FSH ook onderdrukt zou zijn. Maar snap je insteek wel. Had eerlijk gezegd niet het idee dat het nog ‘zo hoog’ ging worden :o

Mbt voeding eet ik op trainingsdagen vrij veel en op rustdagen vrij weinig. +-4200 op trainingsdagen en 3150 calorieën op trainingsdagen. Ik zal m’n huidige schema hier onder posten. Dit is wel pas week 2 met dit schema, hier voor had ik dezelfde calorieën en macro verdeling maar at ik veel honing en confituur maar had het idee dat het niet zo slim was icm mk. Zou wel eens kunnen dat m’n triglyceriden daarmee zo gestegen zijn. Alcohol drink ik niet.

Training is opnieuw DC two way split. Met fortitude werd ik slapper en smaller :P ben ook aan het kijken om een schouder/arm en ab sessie toe te voegen die ik dan thuis met wat dumbells zou doen.

Trainingsdagen:

Maaltijd 1
110g brood
4 sneden hesp
1 banaan

Maaltijd 2
400ml halfvolle melk
35g whey
75g havermout

Maaltijd 3
200g rijst (ongekookt gewicht)
170g kippenborst
140g ananas
Ketchup

Maaltijd 4
400ml halfvolle melk
250g magere verse kaas
75g havermout
120g bosvruchten

Pre workout

50g rozijnen of dadels

Maaltijd 5
5 ei eiwitten
Ketchup
100g low fat cornflakes

4176 calorieën, 262 eiwit, 666 koolhydraten, 44 vet

Rustdagen:

Maaltijd 1
110g brood
4 sneden hesp
1 banaan

Maaltijd 2
400ml halfvolle melk
35g whey
75g havermout
15g pindakaas

Maaltijd 3
90g rijst
170g kippenborst
140g ananas
Ketchup

Maaltijd 4
400ml halfvolle melk
250g magere verse kaas
75g havermout
120g bosvruchten
15g pindakaas

Maaltijd 5
5 ei eiwitten
5 rijstwafels
50g pindakaas

Calorieën 3150, 245 eiwit, 354 koolhydraten, 80 vet

had het wel verwacht dat m’n testosteron zeer traag ging herstellen. Ik hoop stiekem op TRT maar aan de andere kant is het wel fijn mezelf niet wekelijks te moeten prikken. Fysiek en libido zijn wel bagger helaas.

3x per week mk op trainingsdagen om een kleine edge te hebben. Het geeft me wel een goeie pump die ik anders niet heb. Denk dat, mocht er iets anders bijzitten, mijn LH/FSH ook onderdrukt zou zijn. Maar snap je insteek wel. Had eerlijk gezegd niet het idee dat het nog ‘zo hoog’ ging worden :o

Mbt voeding eet ik op trainingsdagen vrij veel en op rustdagen vrij weinig. +-4200 op trainingsdagen en 3150 calorieën op trainingsdagen. Ik zal m’n huidige schema hier onder posten. Dit is wel pas week 2 met dit schema, hier voor had ik dezelfde calorieën en macro verdeling maar at ik veel honing en confituur maar had het idee dat het niet zo slim was icm mk. Zou wel eens kunnen dat m’n triglyceriden daarmee zo gestegen zijn. Alcohol drink ik niet.

Training is opnieuw DC two way split. Met fortitude werd ik slapper en smaller :P ben ook aan het kijken om een schouder/arm en ab sessie toe te voegen die ik dan thuis met wat dumbells zou doen.

Trainingsdagen:

Maaltijd 1
110g brood
4 sneden hesp
1 banaan

Maaltijd 2
400ml halfvolle melk
35g whey
75g havermout

Maaltijd 3
170g kippenborst
140g ananas
Ketchup

Maaltijd 4
400ml halfvolle melk
250g magere verse kaas
75g havermout
120g bosvruchten

Pre workout

50g rozijnen of dadels

Maaltijd 5
5 ei eiwitten
Ketchup
100g low fat cornflakes

4176 calorieën, 262 eiwit, 666 koolhydraten, 44 vet

Rustdagen:

Maaltijd 1
110g brood
4 sneden hesp
1 banaan

Maaltijd 2
400ml halfvolle melk
35g whey
75g havermout
15g pindakaas

Maaltijd 3
90g rijst
170g kippenborst
140g ananas
Ketchup

Maaltijd 4
400ml halfvolle melk
250g magere verse kaas
75g havermout
120g bosvruchten
15g pindakaas

Maaltijd 5
5 ei eiwitten
5 rijstwafels
50g pindakaas

Calorieën 3150, 245 eiwit, 354 koolhydraten, 80 vet
Bedankt voor het posten van je voeding. Die suikers die nam hebben invloed op de triglyceriden. Met je huidige voeding zie ik niet direct een probleem(ben diëtist trouwens van beroep). Ken bodybuilder die op hoog niveau wedstrijden deed en ook volledig off is gegaan en nu alles goed mee gaat. Kan z'n naam niet hier posten publiekelijk.

Als een beetje jam en honing in je dieet zo’n grote invloed hebben op je blood lipids ben ik aardig fucked met wat ik de laatste tijd allemaal aan het stouwen ben :hahaha:

Ben trouwens wel benieuwd of DC voor je gaat werken. Overwogen om misschien een meer traditionele bro-manier van trainen weer op te pakken? Wanneer je natty bent lijkt zo’n programma dat louter gebaseerd is op progressie me best wel kut en potentieel frustrerend. Gewoon een beetje pompen daarentegen is altijd leuk, toch?

Bedankt voor het posten van je voeding. Die suikers die nam hebben invloed op de triglyceriden. Met je huidige voeding zie ik niet direct een probleem(ben diëtist trouwens van beroep). Ken bodybuilder die op hoog niveau wedstrijden deed en ook volledig off is gegaan en nu alles goed mee gaat. Kan z'n naam niet hier posten publiekelijk.
Bedankt om het te bekijken! Een paar weken terug ging er makkelijk 100g dadels + 100gram confituur/ honing naar binnen pre workout, post workout 200g cornflakes. Voelde niet echt gezond aan :o vandaar dat ik het ingewisseld heb voor een extra portie rijst.
Is de pindakaas niet te overdreven? Heb een lange tijd gedacht dat het bomvol omega-3 zat maar kwam er een tijd geleden achter dat het voornamelijk over omega-6 ging. Idealiter zou ik dagelijks (of toch een aantal keer per week) een stukje zalm of heilbot eten maar die prijzen zijn echt niet normaal geworden.

Als een beetje jam en honing in je dieet zo’n grote invloed hebben op je blood lipids ben ik aardig fucked met wat ik de laatste tijd allemaal aan het stouwen ben :hahaha:

Ben trouwens wel benieuwd of DC voor je gaat werken. Overwogen om misschien een meer traditionele bro-manier van trainen weer op te pakken? Wanneer je natty bent lijkt zo’n programma dat louter gebaseerd is op progressie me best wel kut en potentieel frustrerend. Gewoon een beetje pompen daarentegen is altijd leuk, toch?
Op mede door jouw log wat meer suikers toegevoegd toen :P werkt goed pre workout.

Ben nu al even terug DC aan het doen en m’n fysiek is terug wat verbeterd ten opzichte van fortitude. Ik overweeg wel om wat meer volume toe te voegen want zoals je zegt, veel progressie met gewichten zit er niet in idd. UB kracht is vrij gelijk gebleven, bij een aantal oefeningen lukt plussen wel. Bij presses zit ik ‘vast’. LB qua kracht en massa en het meest achteruit gegaan.

Bedankt om het te bekijken! Een paar weken terug ging er makkelijk 100g dadels + 100gram confituur/ honing naar binnen pre workout, post workout 200g cornflakes. Voelde niet echt gezond aan :o vandaar dat ik het ingewisseld heb voor een extra portie rijst.
Is de pindakaas niet te overdreven? Heb een lange tijd gedacht dat het bomvol omega-3 zat maar kwam er een tijd geleden achter dat het voornamelijk over omega-6 ging. Idealiter zou ik dagelijks (of toch een aantal keer per week) een stukje zalm of heilbot eten maar die prijzen zijn echt niet normaal geworden.

Op mede door jouw log wat meer suikers toegevoegd toen :P werkt goed pre workout.

Ben nu al even terug DC aan het doen en m’n fysiek is terug wat verbeterd ten opzichte van fortitude. Ik overweeg wel om wat meer volume toe te voegen want zoals je zegt, veel progressie met gewichten zit er niet in idd. UB kracht is vrij gelijk gebleven, bij een aantal oefeningen lukt plussen wel. Bij presses zit ik ‘vast’. LB qua kracht en massa en het meest achteruit gegaan.
Pindakaas is geen probleem. Eet zelf altijd de 100% pindakaas omdat er geen toevoegingen inzitten. Kan je geen krill olie nemen of omega 3 capsules afwisselend met een stukje vis af en toe in verband met de omega 3. Of wat walnoten, lijnzaad of avocado toevoegen? Van de avocado kan je guacamole maken met plakjes kipfilet of een eitje erop om de pindakaas af en toe te vervangen eventueel. Geen idee of je dat lust hoor

Volg 👍

Of wat walnoten, lijnzaad of avocado toevoegen?
Ik meende dat omega 3 uit deze bronnen op een of andere manier slechter opgenomen worden dan omega 3 uit dierlijke bronnen. Meende dat @Onit dit mij bijbracht.

Het zou idd niet slecht zijn om wat omega 3 toe te voegen aan m’n dieet gezien die voornamelijk (muv rustdag) op koolhydraten en eiwitten gebaseerd is. Ik eet graag zalm maar deze is mij te duur geworden om dagelijks te eten.
Welkom. Post hier niet te veel want er gebeurt ook niet te veel :o

Heb overigens nog een vergelijking:

Links ~90kg, voorzichtig aan het reversen na m’n cut. November 2021.

Rechts 86,5kg, zo veel mogelijk maintainen zo lang m’n T waarden nog waardeloos zijn. Zo’n 6-7 maanden er tussen.

Doet wel pijn aan m’n ogen :o

Heb overigens wat aan m’n training gesleuteld. Doe sinds vorige week:

Upper (gym)
Lower (gym)
Armen/schouders (thuis)
Fullbody (gym)

2x30min cardio.

Begin met vrij laag volume en ga op gevoel dit verhogen. Inclusief de gewichten uiteraard, welke op basis van het logboek verhoogd worden.

aantal sets:
Borst: 7 (+6 indirect)
Delt: 7
Tricep: 10
Bicep: 10
Rug: 7 (+ 3 indirect)
Kuiten: 6
Hamstring: 6
Quads: 7

Met DC training kon ik op presses en squat geen progressie meer boeken en gezien dat het hele idee achter het programma is werd dat vrij frustrerend.

Ook wat proviron toegevoegd en dat was direct merkbaar aan m’n libido :heart:

Binnenkort nog een zaadanalyse, zal het resultaat hier dan delen.

Laatst bewerkt:
Vandaag telefoon gekregen met de uitslag van m’n zaad analyse: 53 miljoen. Beweeglijkheid was ook goed :D heel blij hier mee. Duurde dus 10 maanden voor van 0 naar 53 miljoen te gaan.

Vooralsnog is m’n vriendin nog niet zwanger maar dat is slechts kwestie van tijd.

Ben nog steeds hypogonadaal maar merk er niet zo veel van om eerlijk te zijn, buiten m’n fysiek en trainingen dan weliswaar. Eenmaal m’n vriendin zwanger is, overweeg ik wel om terug on te gaan. Voornamelijk TRT dan maar hier en daar blastje :D moet alleen nog zien hoe ik dat wil doen want we willen (op termijn) graag twee kinderen. Wss run ik dan vanaf dag 1 gewoon hcg.

Verder ook wat serieuzer gaan trainen. Voornamelijk in een homegym maar gaat best prima. Merk dat m’n fysiek weer wat tot leven komt alsook wat ‘drive’ in de gym. Doe nu 4 sessies per week, wat meer is dan de afgelopen 2 jaar lol.

M’n eetlust blijft overigens maar bagger. M’n onderhoud is zelf gezakt naar 3k :emo: het idee is om nu m’n onderhoud en gewicht lichtjes op te krikken, om vervolgens te cutten (hopelijk hier al met trt) om dan terug te bulken met een lichte blast.

De toevoeging van 50mg proviron was trouwens een godsgeschenk. Ondanks m’n lage test is m’n libido best goed. M’n vriendin klaagt zelf wat:roflol:

Hier het volledig rapport.

1646588E-CB43-4A92-ACE0-587D59432C79.jpeg

• Like
Waarderingen: BB_
Hoe is het hier dan ?
zit je nog steeds aan provi ?

Hoe is het hier dan ?
zit je nog steeds aan provi ?
Fysiek gewijs beter. Merk dat ik terug wat spier heb terug gewonnen. Trainingen gaan op zich ook goed maar heb wat gesukkeld met niet-trainingsgerelateerde blessures. Training is terug de DC two way split. Kan ook terug wat progressen in gewichten maja, dat is na een lange tijd regressen dus echt progress kan je het niet noemen. Progress gaat wel in kleinere stapjes dan voordien natuurlijk.

Neem idd nog steeds de proviron op 50mg. Merk dat het m’n libido wel boost dus dat blijft er in. In het algemeen is m’n libido beter geworden maar het blijft erg matig :o
M’n endo wou mij na m’n vorige zaadanalyse niet meer behandelen ondanks m’n lage testosteron waarden. Ben dan maar op eigen houtje 25mg clomid per dag aan het nemen :dunno: merkte hier eigenlijk best snel ‘resultaat’ van in m’n libido, fysiek en trainingen.

Wat betreft het zwanger worden: bij m’n vriendin zijn er ook complicaties gevonden. Ze maakte zeer kleine eitjes maar had nooit een eisprong. Elke ovulatietest die we deden waren negatief. Met de arts besloten om letrozole en hcg te gebruiken en dat was deze maand succesvol. We wachten dus nog in spanning af.

Wanneer zij zwanger zou zijn, ga ik op zoek naar een andere endo.

Ben nu precies een jaar off. Kreeg recent via snap wat herinneringen van 1 en 2 jaar geleden te zien. Woog daar 89kg en 106kg terwijl ik nu 87kg weeg en er helemaal niet meer op lijk :o

5F17DBC9-32C7-4477-9F08-C8786A9899FD.png

F78ACC4E-CE6C-4EE3-8FE7-41C0B3B41A27.png

Bijlagen

• 2AB6A25B-EDDC-46B9-9C86-47D5B864B773.png
    2AB6A25B-EDDC-46B9-9C86-47D5B864B773.png
    614,5 KB · Weergaven: 66
Nog steeds dikke prima fysiek!!

ow maar lijkt me dat je door te blijven trainen en eten best nog wat spiermassa hebt behhouden toch.? Zal zelf als ik 5 maanden offben is een foto plaatsen.

Mocht je vriendin zwanger geraken, waarom ga je dan niet weer in full juice mode? Geen behoefte meer aan?

Fysiek gewijs beter. Merk dat ik terug wat spier heb terug gewonnen. Trainingen gaan op zich ook goed maar heb wat gesukkeld met niet-trainingsgerelateerde blessures. Training is terug de DC two way split. Kan ook terug wat progressen in gewichten maja, dat is na een lange tijd regressen dus echt progress kan je het niet noemen. Progress gaat wel in kleinere stapjes dan voordien natuurlijk.

Neem idd nog steeds de proviron op 50mg. Merk dat het m’n libido wel boost dus dat blijft er in. In het algemeen is m’n libido beter geworden maar het blijft erg matig :o
M’n endo wou mij na m’n vorige zaadanalyse niet meer behandelen ondanks m’n lage testosteron waarden. Ben dan maar op eigen houtje 25mg clomid per dag aan het nemen :dunno: merkte hier eigenlijk best snel ‘resultaat’ van in m’n libido, fysiek en trainingen.

Wat betreft het zwanger worden: bij m’n vriendin zijn er ook complicaties gevonden. Ze maakte zeer kleine eitjes maar had nooit een eisprong. Elke ovulatietest die we deden waren negatief. Met de arts besloten om letrozole en hcg te gebruiken en dat was deze maand succesvol. We wachten dus nog in spanning af.

Wanneer zij zwanger zou zijn, ga ik op zoek naar een andere endo.

Ben nu precies een jaar off. Kreeg recent via snap wat herinneringen van 1 en 2 jaar geleden te zien. Woog daar 89kg en 106kg terwijl ik nu 87kg weeg en er helemaal niet meer op lijk :o
Zo, heel bericht is dat. Hoop dat het allemaal goed komt met jullie kinderwens :heart:

Ik hoop dat het jullie gauw lukt

Wat voor een klok heb je daar om dan?
Festina klok.
ow maar lijkt me dat je door te blijven trainen en eten best nog wat spiermassa hebt behhouden toch.? Zal zelf als ik 5 maanden offben is een foto plaatsen.
ik heb zeker wat overgehouden (meer dan toen ik helemaal natty was) maar ben toch wel meer verloren dan ik voor ogen had. Zeker op het laagste punt in test waarden was intens trainen moeilijk. M’n hele lichaam (gewrichten) deed eigenlijk wel pijn. Ik skipte destijds bijna alle zware compound oefeningen omdat ik meteen kapot was. Sinds ik nu weer wat intra carbs nuttig gaat het trainen eigenlijk best goed. Heb de liefde voor het trainen zeker terug gevonden. Nu nog de zin in eten pushen terugvinden :o

Mocht je vriendin zwanger geraken, waarom ga je dan niet weer in full juice mode? Geen behoefte meer aan?
Ik wil legal TRT verkrijgen gezien AAS hier verboden zijn en een strafmaat hebben die ik eigenlijk niet onder ogen zou willen zien. Geen zin om m’n job hierdoor te verliezen :o aan de andere kant is de provi en clomid die ik neem al voldoende om gepakt te worden.

Het idee is om TRT op voorschrift te krijgen en dan wel weer terug wat kleine blastjes te doen. Wil in het verlengde ook legal HCG krijgen voor baby nr twee :P

Zo, heel bericht is dat. Hoop dat het allemaal goed komt met jullie kinderwens :heart:
Ik hoop dat het jullie gauw lukt
Danku heren:heart: Ik heb met opzet een aantal dagen gewacht om te antwoorden tot we bevestiging kregen, maar het is zo ver, m’n vriendin en ik hebben gisteren het nieuws te horen gekregen, in Juli loopt er een mini Mucci rond:heart:

Terug
Naar boven