MuscleMeat

Hobbybuilding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor mij persoonlijk zou 3x per week trainen echt hel zijn. Daarom dat ik dat DC eigenlijk ook maar niks vond. Ik vind het moeilijk om buiten de gym alles goed te doen qua bodybuilding als ik daarnaast niet dagelijks train :eyes: Trainingen in de gym motiveren als het ware om buiten de gym alles perfect te doen. Maar wel knap dat jou dat wel lukt…

Ik ken trouwens ook gasten die op hoog amateurniveau competen hier (en winnen) en eigenlijk behalve die 12-16 weken dat ze in prep zijn nauwelijks trainen / eten / leven als bodybuilders. Ik vind het bewonderenswaardig dat je periodes van absolute focus en toewijding kan afwisselen met het leven van een “normaal” mens / echtgenoot / vader etc waarin je dus gewoon maar wat aankloot. Zou dat niet kunnen, denk ik.

Het enige nadeel is dat ze wel amper gains maken van jaar tot jaar en min of meer in dezelfde shape komen keer op keer op deze manier :p Maar voor gezondheid etc. zal het natuurlijk ook veel beter zijn dan year round blasten, lol.
 
Laatst bewerkt:
Mijn rug is vreemd genoeg vrij lean gebleven. De voorkant niet echt :o

hmm wat is 100% er voor gaan? Voor mij is dat wat jij nu doet: 0,0 van je plan afwijken. Maar dat is voor iemand die het voor de fun doet niet 365 dagen vol te houden zonder dat dat op andere levensdomeinen een invloed gaat hebben. Net dat wil ik vermijden door perioden flexibeler te zijn af te wisselen met strikte perioden.

Er komen vaak last minute wijzigen in onze plannen en om dan rigide aan je plan te houden is niet altijd fijn voor mijn omgeving (en voor mezelf).

Bb’ing voeding zit er ingebakken en gaat er volgens mij nooit meer uit. Omgeving weet dit ook maar als het een keertje niet kan, dan is het maar zo.

Training is zeker ook locked in. Wanneer ik verhuisd ben kijk ik of ik er een vierde trainingsdag kan insteken waar ik dan een dag thuis train. Woon nu op een appartement en dat is niet zo handig :P
Komt goed
 
Voor mij persoonlijk zou 3x per week trainen echt hel zijn. Daarom dat ik dat DC eigenlijk ook maar niks vond. Ik vind het moeilijk om buiten de gym alles goed te doen qua bodybuilding als ik daarnaast niet dagelijks train :eyes: Trainingen in de gym motiveren als het ware om buiten de gym alles perfect te doen. Maar wel knap dat jou dat wel lukt…
Dit was precies ook mijn probleem :') vond DC echt leuk om te doen, gains gingen op upperbody ook prima, lower iets minder. Maar 3x trainen in een week vond ik zo saai en was dan eerder geneigd een keer een dag een meal te missen enzo :')
 
hmm wat is 100% er voor gaan? Voor mij is dat wat jij nu doet: 0,0 van je plan afwijken. Maar dat is voor iemand die het voor de fun doet niet 365 dagen vol te houden zonder dat dat op andere levensdomeinen een invloed gaat hebben. Net dat wil ik vermijden door perioden flexibeler te zijn af te wisselen met strikte perioden.

Er komen vaak last minute wijzigen in onze plannen en om dan rigide aan je plan te houden is niet altijd fijn voor mijn omgeving (en voor mezelf).

Bb’ing voeding zit er ingebakken en gaat er volgens mij nooit meer uit. Omgeving weet dit ook maar als het een keertje niet kan, dan is het maar zo.

Training is zeker ook locked in. Wanneer ik verhuisd ben kijk ik of ik er een vierde trainingsdag kan insteken waar ik dan een dag thuis train. Woon nu op een appartement en dat is niet zo handig :P
Ik zou zelf geen cycle draaien als niet alles in het teken stond van gains maken. Zou ik persoonlijk dan zonde vinden van de middelen die ik erin ram. Wil dan wel alles eruit halen natuurlijk wat erin zit.
 
Ik zou zelf geen cycle draaien als niet alles in het teken stond van gains maken. Zou ik persoonlijk dan zonde vinden van de middelen die ik erin ram. Wil dan wel alles eruit halen natuurlijk wat erin zit.

Ik denk dat je het een beetje te zwart - wit ziet.

Jij bent nu in contest prep, dwz bijna heel jouw dagelijkse leven staat in het teken van bodybuilding. Cardio, meal prep, meals eten, honger, training, herstel etc etc etc. Dat is allemaal vrij extreem en niet langere tijd vol te houden. (Bijna) niemand leeft 12 maanden per jaar op die manier.

Maar je kan ook gewoon lekker rustig bouwen aan je fysiek middels hier en daar een kuurtje, 3-4-5-6x per week trainen (naargelang je trainingstijl en shit) en elke dag 4-5 goede meals eten. Als je een keer andere verplichtingen of omstandigheden hebt, skip je eens een keer of las je een extra rustdag in. Als je moeder of hamster jarig is vreet je je vol met taart. No spang. Staat alles in je leven in het teken van gains? Nee. Maar betekent dat gelijk dat je er “niet alles uithaalt”? Nee, vind ik niet.

Ik denk dat Mucci daar meer een beetje op doelde.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
 
Ik zou zelf geen cycle draaien als niet alles in het teken stond van gains maken. Zou ik persoonlijk dan zonde vinden van de middelen die ik erin ram. Wil dan wel alles eruit halen natuurlijk wat erin zit.
Dus je moet 24/7 365 dagen per jaar als een autist door het leven als je kuurt?
 
Ik denk dat je het een beetje te zwart - wit ziet.

Jij bent nu in contest prep, dwz bijna heel jouw dagelijkse leven staat in het teken van bodybuilding. Cardio, meal prep, meals eten, honger, training, herstel etc etc etc. Dat is allemaal vrij extreem en niet langere tijd vol te houden. (Bijna) niemand leeft 12 maanden per jaar op die manier.

Maar je kan ook gewoon lekker rustig bouwen aan je fysiek middels hier en daar een kuurtje, 3-4-5-6x per week trainen (naargelang je trainingstijl en shit) en elke dag 4-5 goede meals eten. Als je een keer andere verplichtingen of omstandigheden hebt, skip je eens een keer of las je een extra rustdag in. Als je moeder of hamster jarig is vreet je je vol met taart. No spang. Staat alles in je leven in het teken van gains? Nee. Maar betekent dat gelijk dat je er “niet alles uithaalt”? Nee, vind ik niet.

Ik denk dat Mucci daar meer een beetje op doelde.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Off season cycle pak ik niet heel anders aan dan een prep
 
Off season cycle pak ik niet heel anders aan dan een prep

Oke, maar dat is dan jouw keuze. Dat wil imo niet gelijk zeggen dat een ander er niet alles uithaalt als hij iets minder strict is en losser in bepaalde dingen. Je leven moet ook leefbaar blijven.
 
Ik heb wel respect voor iemand die 100% gaat het hele jaar - ik ben zelf volledig natural en ben nu anderhalf jaar in de gym.
Heb allereerst een cut gedaan, dan een maingain en nu een leanbulk, gradueel heb ik de afwijkingen eruit kunnen halen.

De laatste 6-7 maanden wijk ik ook nooit af, ik eet elke dag een uitgerekend dieet dat op de weegschaal gelegd word, ik reken alles uit en 1x om de 2 weken ga ik op restaurant met mijn vriendin (het gewone leven) maar daar eet ik dan eveneens puur steak/witte vis om het te kunnen uitrekenen. Ik raad het nooit aan om die levensstijl te hanteren want de meeste mensen houden het niet vol, maar het verschil in resultaat mag er (ook natural) toch wel zijn.
 
Dan zou je hem ook kunnen doortrekken en alleen gebruiken als je er financieel echt op vooruit gaat.
 
Ik heb wel respect voor iemand die 100% gaat het hele jaar - ik ben zelf volledig natural en ben nu anderhalf jaar in de gym.
Heb allereerst een cut gedaan, dan een maingain en nu een leanbulk, gradueel heb ik de afwijkingen eruit kunnen halen.

De laatste 6-7 maanden wijk ik ook nooit af, ik eet elke dag een uitgerekend dieet dat op de weegschaal gelegd word, ik reken alles uit en 1x om de 2 weken ga ik op restaurant met mijn vriendin (het gewone leven) maar daar eet ik dan eveneens puur steak/witte vis om het te kunnen uitrekenen. Ik raad het nooit aan om die levensstijl te hanteren want de meeste mensen houden het niet vol, maar het verschil in resultaat mag er (ook natural) toch wel zijn.

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, maar als je 1x in de 2 weken gewoon een pizza zou eten ipv witte vis, denk ik dat je resultaat niet veel anders gaat zijn dan nu. Maar je ontneemt jezelf toch een stukje “vrijheid” en vreugde.
 
Oke, maar dat is dan jouw keuze. Dat wil imo niet gelijk zeggen dat een ander er niet alles uithaalt als hij iets minder strict is en losser in bepaalde dingen. Je leven moet ook leefbaar blijven.
Wat ik meer probeer te zeggen is dat wanneer je een off season cycle niet net zo aanpakt als een prep je nooit over een bepaald punt zal komen. En als je niet je grenzen wil verleggen kun je beter geen cycle doen. Tuurlijk heb je wat meer vrijheid in je off season maar dat betekent imo niet dat je maar full yolo iifym kunt gaan. Dan laat je heel veel liggen. Geen idee of Mucci het zo gaat aanpakken of niet, maar het kwam een beetje over of hij geen zin had om maximale inspanning te leveren. Misschien verkeerd begrepen van mij.
 
Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, maar als je 1x in de 2 weken gewoon een pizza zou eten ipv witte vis, denk ik dat je resultaat niet veel anders gaat zijn dan nu. Maar je ontneemt jezelf toch een stukje “vrijheid” en vreugde.
Ik begrijp je volkomen en je hebt volgens mij ook wel gelijk, ik denk echter dat je de levensstijl zo gewend word dat je niet per se uitkijkt naar een stuk pizza. Het is niet zo dat ik elke 5 dagen cravings heb die ik moet wegduwen, dat zou niet leefbaar zijn.

Nu ik denk ook dat ik het makkelijker kan volhouden omdat ik voor mijn vroegere bokscarriére eveneens op dieet moest en dat mijn dieet vrij uitgebreid is (3750kcal/dag) waardoor er sowieso wat ruimte is voor lekkere zaken.
 
Wat ik meer probeer te zeggen is dat wanneer je een off season cycle niet net zo aanpakt als een prep je nooit over een bepaald punt zal komen. En als je niet je grenzen wil verleggen kun je beter geen cycle doen. Tuurlijk heb je wat meer vrijheid in je off season maar dat betekent imo niet dat je maar full yolo iifym kunt gaan. Dan laat je heel veel liggen. Geen idee of Mucci het zo gaat aanpakken of niet, maar het kwam een beetje over of hij geen zin had om maximale inspanning te leveren. Misschien verkeerd begrepen van mij.
Dit is ook meer hoe jij erin staat. Niet iedereen heeft dezelfde aanpak ondanks dat er middelen ter ondersteuning worden gebruikt.
Ik denk ook dat je dezelfde aanpak in prep en/of bulk nodig hebt om mogelijk de maximale resultaten te bereiken, maar er hangen meerdere factoren aan vast. Slaap, stress management en unberhaubt zaken die in het leven je overkomen.

Ik kan in de off-season (niet in prep) prima een training overslaan maar probeer dan wel aan mijn totaal aan trainingen per week te komen.
Zo ook met voeding. mijn weekbudget is sturend voor me en dat kan dan ook makkelijk een dagje minder of juist meer zijn a.g.v. uiteten of een weekend met mijn vrouw in een hotel ergens in Nederland of daarbuiten.
 
Ik denk dat je het een beetje te zwart - wit ziet.

Jij bent nu in contest prep, dwz bijna heel jouw dagelijkse leven staat in het teken van bodybuilding. Cardio, meal prep, meals eten, honger, training, herstel etc etc etc. Dat is allemaal vrij extreem en niet langere tijd vol te houden. (Bijna) niemand leeft 12 maanden per jaar op die manier.

Maar je kan ook gewoon lekker rustig bouwen aan je fysiek middels hier en daar een kuurtje, 3-4-5-6x per week trainen (naargelang je trainingstijl en shit) en elke dag 4-5 goede meals eten. Als je een keer andere verplichtingen of omstandigheden hebt, skip je eens een keer of las je een extra rustdag in. Als je moeder of hamster jarig is vreet je je vol met taart. No spang. Staat alles in je leven in het teken van gains? Nee. Maar betekent dat gelijk dat je er “niet alles uithaalt”? Nee, vind ik niet.

Ik denk dat Mucci daar meer een beetje op doelde.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
ligt er ook hoe je al persoon zelf in elkaar steekt ik ben in me off seizoen nu en ik doen niet veel anders dan in me prep en daar voel ik me het beste bij
 
Bedoelde idd wat Spambod zei.

Zijn nu twee weken ver. Het gaat wel lekker eigenlijk. Energie, mood, libido, trainingen en eetlust gaan goed. Heb dat serieus gemist :o sides die ik heb is CTS wanneer ik wakker wordt en PIP. De PIP zag ik wel aankomen omwille van het merk. Had er in het verleden ook al last van en das nu niet anders. Liep de hele week met zo’n misvormde delt rond, nu is m’n glute aan de beurt :o komende week haal ik een ander want hier heb ik geen zin in lol.

Gewicht is 88,5kg dus 1,5kg gain. Voel dat m’n lichaam wil terug naar z’n oud formaat. Heb eigenlijk best veel eetlust maar houd me wat in. In het verleden ging ik daar maximaal gebruik van maken maar wil het wat trager aanpakken. M’n benen zijn al aardig in volume toegenomen, die waren ook het meest versmald lol.

Afgelopen week voeding wel wat verhoogd met 200 calorieën op rustdagen. Komt uit op 3350 op rustdagen en 3600 op trainingsdagen (3700 op legdays).

Ook net verhuisd. Kwam toch meer bij kijken dan verwacht maar we zijn gesetteld.

Ben van plan om deze ‘blast’ wel lang uit te smeren eigenlijk. Heb er zin in.
 
Laatst bewerkt:
Wil je ook nog verhogen deze blast, of blijf je gewoon doorgainen op 300mg test?
 
Back
Naar boven