MuscleMeat

Hobbybuilding

  • Topic starter mucci
  • Startdatum
  • Reacties 315
  • Weergaven 23K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Wil je ook nog verhogen deze blast, of blijf je gewoon doorgainen op 300mg test?
Hmm niet zeker. Denk dat ik het hier op ga houden en eventueel wat GH toe voeg maar dat houd ik ook nog wat af.
 
Ik het een fijn middel vind en nog een kleine stash er van heb. Vind het eigenlijk ook fijner dan elke andere roid die ik al gebruikt heb (muv testosteron).
 
Gebruik je nu wel van begin af aan HCG?
 
Eod? Is dat niet veel? Ik doe al jarenlang 2x pw
Deze gemist. Meende dat dit nodig was om je eigen productie actief te houden. Misschien heb ik het mis op:thinking:
 
Volgens mij 250 eod of 500 2x pw. Maar misschien weet Galen het zeker.
 
Het gaat hier overigens best goed. Gisteren 90,1kg en leaner dan toen ik begon. Uiteraard tevreden mee.

Heb het ene merk in de vuilbak gegooid omdat ik een week mega PIP had van 0,5ml :o moet echter nog steeds wachten op m’n bestelling dus zit even op test pp (3x100mg per week) om vervolgens weer over te schakelen naar een lange ester. Beetje kutzooi eigenlijk maar m’n eigen schuld.

Weinig sides dusver. Merk dat ik wat lichter slaap en toch weer begin te snurken. Dat heb ik (en m’n vriendin) niet gemist lol. Hoop dat het niet overgaat tot apneu.

Voeding is nu 3350 op rustdagen en 3700 op trainingsdagen (3800 op legdays).
 
Volgens mij 250 eod of 500 2x pw. Maar misschien weet Galen het zeker.
In z’n boek beschrijft hij twee onderzoeken, eentje met 500iu eod en eentje met 250iu eod. Hij lijkt de 250iu te prefereren (op basis van de onderzoeksmethode die van betere kwaliteit is.)
 
Volgens Dr Diederik Smit is de minimum dosis 1500iu HCG per week. Ik zou 500iu eod zetten. Dat is mij ook medisch geadviseerd.
 
Doe ik het dus al jarenlang fout :( kut
 
Doe ik het dus al jarenlang fout :( kut
"Furthermore, the use of hCG had no detectable effect on testicular size or spermatogenesis, whereas this would be expected based on clinical experience and the medical literature (Wenker et al., 2015). Perhaps, the products acquired by subjects did not contain any, or less, active ingredients than declared on the label (Weber et al., 2017; Smit et al., 2020). The dosage regimens used may also have been insufficient as many subjects injected less than 1500 IU per week."

Misschien dat dit nog een variabele is.

Voor zover ik weet uit praktijk verhalen, en eigen ondervinding, is dat HCG wel degelijk invloed heeft op de grootte van je testikels.

Lijkt me sterk dat dit allemaal placebo effecten waren?
Dit komt uit Haarlemstudie
 
Dit komt uit Haarlemstudie

Nou mijn ballen zijn niet gekrompen tov toen ik nog natty was, voor zover ik het me kan herinneren. Altijd 2x500iu wekelijks gedaan. Hier en daar wel een weekje overgeslagen maar verder wel consequent mee geweest.
 
Ik ga liever uit van medisch advies, maar zoals met veel dingen kan het verschillen per persoon.
 
In z’n boek beschrijft hij twee onderzoeken, eentje met 500iu eod en eentje met 250iu eod. Hij lijkt de 250iu te prefereren (op basis van de onderzoeksmethode die van betere kwaliteit is.)
Ik schrijf hier wat uitvoeriger over hCG-gebruik (in de context van fertiliteit): https://thinksteroids.com/articles/anabolic-steroids-and-fertility/

In een notendop: de studies met hogere doseringen hebben gekeken naar relevantere uitkomstmaten als het gaat om behoud van testikelvolume. Ze hebben namelijk gekeken naar de zaadopbrengst, en de verminderde zaadopbrengst (en daarmee een kleinere hoeveelheid ontwikkelende zaadcellen) is net hetgeen wat leidt tot het krimpen van de testikels bij anabolengebruik.

De studie van 250 IU EOD keek naar het intratesticulaire testosterongehalte. Die bleef daarmee gem. genomen op peil. Omdat hCG met name, zo niet volledig, de zaadcelproductie stimuleert via het op peil houden van die testosteronconcentratie, zou je daaruit kunnen afleiden dat dat dus eenzelfde effect heeft. Maar het is en blijft een wat indirectere uitkomstmaat. Daarbij nog wat kanttekeningen die volgens mij wat zwaarder wegen: dat het gemiddeld genoeg was betekent dus ook dat het voor een redelijk deel van de mannen niet genoeg is. Tel daarbij op dat het kuren waarschijnlijk leidt tot een verminderde responsiviteit van de testikels op hCG (die wellicht steeds verder opbouwt zolang de testikels niet voldoende geprikkeld worden) en dat het ondergrondse spul mogelijk ondergedoseerd is, en je zult in de praktijk vaak meer nodig hebben.

Als je een gemiddelde man bent, met correct gedoseerd hCG en dit altijd simultaan met het kuren weet te gebruiken (zodat die verminderde responsiviteit niet opbouwt), dan zou 250 IU EOD mijns inziens wel genoeg moeten zijn ja. (En je kunt zoals hierboven genoemd waarschijnlijk ook wel tweemaal per week doseren; hCG blijft vrij lang actief in het lichaam.)
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat die hier?
 
Hoe gaat die hier?
Best goed. Voeding en trainingen zitten goed voor mijn gevoel. Heb al een jaar of twee niet meer zo veel gegeten op consistente basis. Zit nu op deze calorieën en macro’s:

FA3ABE70-1760-45EC-B102-3D78DC5F1EA6.png


Weeg hier momenteel 91,5-92kg mee.

Train nu ook 4x thuis, PPL-repeat met geen enkele rotatie. Start met laag volume en doorheen de weken stijgt het. Doe er ook 2x20min cardio bij.

Mijn contract liep een tijd geleden af en heb niets gevonden in mijn sector die mijn echt lag dus doe ik tijdelijk een andere functie (privé chauffeur :roflol: ). Die uren zijn heel onregelmatig waardoor m’n slaap vaak onderbroken is. Vandaar ook de keuze om thuis te trainen gezien ik ook niet met de wagen van het werk naar de gym mag ofzo. Heb m’n homegym intussen ook goed uitgebreid maar mis wel nog spullen.

Qua gear is het een wel wat kut geweest. M’n contact liet mij lang wachten en had mij intussen tijd met echt bagger test prop opgezadeld. Twee weken geleden uiteindelijk alles ontvangen en dat is wel goede kwaliteit gelukkig. Zit nog steeds op 300mg test e per week.

Ik verwachtte best gekke gains van terug on te gaan maar dat bleef door die bagger kwaliteit wel wat uit. Het gaat nu gelukkig wel veeel beter :D

Zorgt er ook wel voor dat ik liever nog even in een surplus wil zitten ipv nu meteen te cutten. Maar zo lang gaat dat ook niet meer duren.

Front is soft af, rugzijde ziet er aardig uit voor mijn gevoel.
380D59B5-4CF6-47EC-8224-C9D33ADD9818.png
 
Lol je eet meer dan ik en je bent pas net terug on. Nice.

Privé chauffeur… wat voor auto bestuur je? Een dikke mag ik hopen?
 
Lol je eet meer dan ik en je bent pas net terug on. Nice.
Eigenlijk niet van mijn gewente. Woog een tweetal jaar geleden met een beetje meer calorieën 105+ :o heb sinds kort een vrij grote tuin die onderhouden moet worden en vermoed dat ik met alles tezamen (tuin, stappen, cardio en training) best wat verbrand. Eetlust is al bij al nog degelijk.

wat voor auto bestuur je? Een dikke mag ik hopen?
Ja best wel :P

Een Tiguan:

A4C9C931-5844-42E6-9ECB-08857A46CA92.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven