MuscleMeat

Hobbybuilding

Bezoekers in dit topic

Een Tiguan is voor vrouwen en voor mannen die geen Touareg konden betalen. :p
Vind hem wel nice, rijdt zeer smooth. M’n baas wilt hem verkopen voor een Q7, ik hou hem niet tegen :D

De Touareg is ook bruut, recent pas opgevallen eigenlijk.
Tiguan is veel mooier dan een Touareg
vind hem ook iets mooier. Zeker de achterkant.
 
Nog eens een update. Ga proberen wat vaker te loggen maar frequent zal het nu ook weer niet worden. Ik zie wel.

Sinds oktober overigens volledig zelfstandig geworden. Dat was initieel stresserend maar vind m’n draai wel. Komt ook goed op gang dus financieel zit dat ook wel goed, hoewel een grotere spaarpot wel welkom is. Maak er geen zorgen in.

Ben nu zo’n 7-8 maanden terug on na anderhalf jaar (of 2?) off te zijn met lage test. Was in maart gestart met 300mg testosteron per week en heb dit eigenlijk zo aangehouden tot een 3 tal weken geleden. Dan verhoogd naar 500mg test cyp. Heb het idee dat ik zeer dicht tegen mijn ‘beste’ fysiek van voor het off gaan zit. Uiteraard wel iets minder lean. Heb in die 8 maanden een maand of drie gebulkt vanaf een startpunt waar weinigen zouden mee bulken. Is eigenlijk goed uitgepakt. Van 86kg naar 93kg gegaan. Vervolgens zeer traag gecut voor een 14-tal weken. In die tijd is m’n dochter geboren. Alles bolwerken was niet simpel. Vandaar ook een lazy cut gedaan, deed enkel trainen en calorie deficiet. Geen cardio, geen stappen, burners of andere zaken. Duurde uiteraard wat lang maar uiteindelijk toch redelijk lean geworden op 85kg. Nadien proberen m’n maintenance te vinden maar daar heb ik wel wat geprutst door calorieën erg traag te verhogen (per 100-150). Deed uiteindelijk niets. Denk zo 6-7 weken verspild :o

Sinds 5-6 weken ook een coach waar ik mee samenwerk. Is nog maar net gestart en wil wat ervaring opdoen. Bood z’n service gratis aan dus was wel een mooie kans. Heb nooit echt opengestaan voor coaching omdat ik het zelf ondervinden wel aangenaam vind. Maar wil het wel een kans geven.

Zit onderhand op 4300 TD en 3300 NTD qua voeding en weet daar een schamele 90kg mee.

Training is op dit moment nog m’n eigen invulling (met goedkeuring van coach). Heeft wel wat oefeningen hier en daar toegevoegd. 4 dagen modified DC split (jup, opnieuw DC :P ). Train nog steeds thuis met zeer basic materiaal en oefeningen.

Week 1:
Ma: upperbody zonder biceps
Woe: lowerbody + biceps
Vrij: upperbody zonder triceps
Za: schouders en armen

Week 2:
Ma: lowerbody + biceps
Woe: upperbody zonder biceps
Vrij: lowerbody zonder biceps
Za: schouders en armen

Cardio 3x30min.

Huidig doel is bulk. Wat langer termijn doel is om rond deze tijd volgend jaar in wedstrijdshape te staan, of toch dichtbij.

Huidig fysiek:

E40B5CC1-ABBF-4BBA-9CEC-73E1A89F4EBA.jpeg

BC50278E-E3E9-45B5-B86D-0C19DF271ACD.jpeg

5022AC42-0F0B-4BEF-B534-17B0AC96AE5D.jpeg

8B93473A-2620-4143-A899-4DF255619649.jpeg

02C720F5-5A4C-4131-996C-AD5D5F4DB4E3.jpeg

02FD59CC-0457-43EA-9093-B1C5FF8FF8FE.jpeg

7C5EAC8D-1131-4EF2-88BB-762E608744CC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dit was trouwens het fysiek waarmee ik op 18maart 2023 ben on gegaan en begon te bulken :o

Ging deze destijds niet posten lol
8D081429-EB6A-450B-A6EB-B60FE35D363C.jpeg
 
Grappig dat je schouders juist goed vol en rond blijven zelfs wanneer je off gaat

Als ik van blast naar cruise ga zijn mijn delts het allereerste dat gewoon school boy like wordt.
 
Je staat er weer goed bij! Nog GH of mee gestopt?
 
Grappig dat je schouders juist goed vol en rond blijven zelfs wanneer je off gaat

Als ik van blast naar cruise ga zijn mijn delts het allereerste dat gewoon school boy like wordt.
Vind ze in die foto nu ook niet bepaald goed vol en rond maar in vergelijking met de rest kan ik het wel zien. Alles was serieus in omvang afgenomen :o

Je staat er weer goed bij! Nog GH of mee gestopt?
Bedankt man! GH zou ik graag nog toevoegen maar hou het nog even af. Heb eigenlijk wat schrik van de vermoedheid. M’n slaap is momenteel niet zo bijster. M’n dochter slaapt in onze kamer, werk brengt wel wat stress met zich mee en slaap wat lichter door de test. Beetje schrik dat ik met GH mij nog vermoeider ga voelen. :P Weet dat het in het verleden er een fijne lijn was tussen het maakt mij vermoeid vs ik slaap er top van.

Moet er sowieso nog bijbestellen gezien hetgene ik nog heb niet zo veel is (+-3maand), 2-3jaar oud is en een verhuis heeft meegemaakt waar het even uit de frigo heeft gelegen.
 
Update

Gewicht is 0,5kg gezakt tov de week voordien. Was toen 1,1kg aangekomen tov de week daar voor dus gemiddeld genomen prima gain. Merk dat ik na een calorie verhoging de eerste week +- 1kg aankom en de week nadien wat af te vallen.

Calorieën waren afgelopen twee weken:
4300 TD (medium protein, high carb, low fat)
3300 NTD (medium protein, medium carb, high fat)

En worden nu:
4700 TD (medium protein, high carb, low fat)
3500 NTD (medium protein, medium carb, high fat)

Gear blijft nog hetzelfde.
Afgelopen week wat maaltijden in korte tijdspanne moeten nuttigen wat niet best was voor m’n vertering. Beetje beter plannen deze week.

Cardio toestel is kapot gegaan gisteren maar vandaag al tweedehands een ‘nieuwe’ gescoord. Merk dat ik wel voordelen haal uit het cardioën dus blijft er lekker in.

Begon afgelopen week ook wat te snurken, wat ik (lees: m’n vriendin) ongelofelijk irritant vindt. Werd wel eens wakker gepord en viel nadien moeilijk terug in slaap. Is kut natuurlijk. Slaap laatste tijd vrij licht maar heb er nog niet zo’n last van overdag. Ik verwacht uiteindelijk wel een weerbots maar hopelijk kan ik die nog drie weken uitstellen, heb dan vakantie :P

Qua poses tevreden van de side chest, front lat en front dubble.

In de side tricep moet ik wat chest opofferen voor tricep of vice versa. Waist ook niet erg smal kunnen maken zo.

In de rugposes verlies ik veel massa als ik m’n glutes en hamstrings aanspan. Alles draait dan bij wijze van spreken naar binnen waardoor benen smal lijken. Kan dan rug ook niet goed aanspannen. Benen zijn hier nu relaxed. Nog wat werk dus om de poses te nailen.

Ga denk ik iedere 4 weken ofzo dergelijke foto’s posten. Wekelijks zal er namelijk weinig/geen verschil zijn :o

AFB29747-4C31-479B-9771-FCAD50745D29.jpeg


11EB2109-F1C5-474B-B03E-7244BF2469DE.jpeg


D04BA794-354C-41DF-AC47-0845FA6C720D.jpeg

954BC75E-871E-459A-B8BE-D6D54E1560AD.jpeg

3C799FA6-E82E-4885-99AA-8783CD4AF292.png

E2AA8152-BBD6-42E4-95F4-207859FF2301.png

D9A098EC-43DF-474B-9E73-6191642A5473.png
 
Yoo man, ik vind jou benen heel erg dominant als ik kijk naar jou fysiek. Biceps hebben werk nodig. Lats/schouders ook heel erg sterk keep it up 💪🏼
 
Yoo man, ik vind jou benen heel erg dominant als ik kijk naar jou fysiek. Biceps hebben werk nodig. Lats/schouders ook heel erg sterk keep it up 💪🏼
Klopt idd. Benen altijd vrij dominant geweest. Nu waren ze veel massa kwijt maar ze groeien momenteel terug in een snel tempo. Op zich niet erg maar UB moet wel meegroeien.

Biceps zijn idd ook vrij matig. Armen in het algemeen te lang te weinig getraind. Deed ze voordien vooral dmv compounds maar heb meer isolatie en hun eigen dag nodig
 
Tijd om een gluteroutine te droppen zo te zien :peachy:
:roflol::roflol:

Doe eigenlijk maar basic oefeningen die ik niet per sé voor glutes doe. Maar ze groeien wel. Altijd wel aanleg voor een dump truck gehad

Doe wat bb squats, db en bb split squats en walking lunges en tadaaa. :dunno:

Wat zwaarder worden helpt ook altijd, ik zie dat je dat ook hebt ondervonden:P
 
:roflol::roflol:

Doe eigenlijk maar basic oefeningen die ik niet per sé voor glutes doe. Maar ze groeien wel. Altijd wel aanleg voor een dump truck gehad

Doe wat bb squats, db en bb split squats en walking lunges en tadaaa. :dunno:

Wat zwaarder worden helpt ook altijd, ik zie dat je dat ook hebt ondervonden:P

Gaat niet in alle gevallen op, helaas. Mijn quads zijn zo dominant in elke leg movement dat ik vrij ontwikkelde quads heb en onderontwikkelde glutes. Ik kan lungen en squatten wat ik wil maar mijn booty wordt er niet echt groter van.

Wordt eigenlijk maar tijd dat ik dat een beetje aanpak door een hip thrust ofzo erin te gooien elke leg day.
 
Gaat niet in alle gevallen op, helaas. Mijn quads zijn zo dominant in elke leg movement dat ik vrij ontwikkelde quads heb en onderontwikkelde glutes. Ik kan lungen en squatten wat ik wil maar mijn booty wordt er niet echt groter van.

Wordt eigenlijk maar tijd dat ik dat een beetje aanpak door een hip thrust ofzo erin te gooien elke leg day.
RDL's
 
Gaat niet in alle gevallen op, helaas. Mijn quads zijn zo dominant in elke leg movement dat ik vrij ontwikkelde quads heb en onderontwikkelde glutes. Ik kan lungen en squatten wat ik wil maar mijn booty wordt er niet echt groter van.

Wordt eigenlijk maar tijd dat ik dat een beetje aanpak door een hip thrust ofzo erin te gooien elke leg day.
Heb je daar ook foto's van ?
 
Dat is imo meer een oefening waarbij ik focus op hamstrings. Maar glutes voel je ook wel uiteraard… maar het is imo niet echt directe glute work zeg maar.
Die zijn perfect voor glutes imo. Zo werd mijn back double biceps van slechtste pose naar een van mijn betere in anderhalf jaar. Zie profielfoto ook:p
 
Die zijn perfect voor glutes imo. Zo werd mijn back double biceps van slechtste pose naar een van mijn betere in anderhalf jaar. Zie profielfoto ook:p

Deed je ze vanaf de grond, mid shin of tot net onder de knie? Rep ranges? Met bovenaan helemaal doorstrekken en je glutes squeezen of juist met 3/4 ROM?
 
Gaat niet in alle gevallen op, helaas. Mijn quads zijn zo dominant in elke leg movement dat ik vrij ontwikkelde quads heb en onderontwikkelde glutes. Ik kan lungen en squatten wat ik wil maar mijn booty wordt er niet echt groter van.

Wordt eigenlijk maar tijd dat ik dat een beetje aanpak door een hip thrust ofzo erin te gooien elke leg day.
Das kut. Walking lunges met grote passen hebben het altijd goed gedaan voor mij maar heb nooit veel moeten experimenteren om m’n glutes te laten groeien. Doe er nu eigenlijk alles aan om ze niet te targetten door ze zo quad dominant mogelijk uit te voeren.

Dat is imo meer een oefening waarbij ik focus op hamstrings. Maar glutes voel je ook wel uiteraard… maar het is imo niet echt directe glute work zeg maar.
Doe zelf SLDL. Wel eens met Spambod. Doet zeker iets voor glutes maar beschouw het nu niet als een oefening die glutes heel goed traint. Toch bij mij niet. Daarbij vergelijk ik het met bijvoorbeeld een hip thrust/ walking lunges.
Deed je ze vanaf de grond, mid shin of tot net onder de knie? Rep ranges? Met bovenaan helemaal doorstrekken en je glutes squeezen of juist met 3/4 ROM?
doe ze zelf van een klein verhoogje, midshin. 8-12, deadstop, full ROM met trage eccentric. Die laatste vind ik wel veel toevoegen
 
Back
Naar boven