AndroidHealthClinic

Hoe te beginnen?

daan__

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
99kg
Hallo,

Ik heb een vriend van mij die mij kan helpen, maar niet met het volgende.
Ik heb nu vrij weinig spieren, ben 99 kilo, maar veel vet. Dus gewoon overgewicht. Ik moet dus eerst afvallen lijkt mij, en daarna 'gezond gainen'.

Ik probeer minimaal 2 keer in de week, 1 uur baantjes te zwemmen. Pas op 16 mag ik naar de sportschool, ben nu 15.

Ook heb ik nog niet 100% een zicht in wat een goed eet patroon is voor de start naar bodybuilden. Ik hoor veel rijst en kip en broccoli. Maar dat is niet het enige denk ik.

Graag heb ik meer hulp en misschien een adres in de omgeving Den Haag voor een personal trainer? Dit heb ik wellicht nodig om mijn doel te bereiken.

Verdiep je goed in eten en trainen door de stickies te lezen.
Vervolgens moet je je onderhoud berekenen en daar onder gaan zitten met je voeding en je zult afvallen.
Maak een voedingsschema en post deze hier ter info!

Als je wilt afvallen, ga je dan verdiepen in voeding! Maak gezonde keuzes (niet snacken/fastfood!) en drink veel water. Een voedingsschema maken is de beste optie, maar zonder kan je ook afvallen.
Verder over het trainen, als je nog niet naar de sportschool kan, is calisthenics misschien wel goed voor je. Op deze manier kan je toch al kracht en spiermassa kweken!

je voeding hoeft niet enkel uit rijst brocoli en kip te bestaan, heb zelf alles kunnen eten (wel geen fastfood/snacks/frisdrank/suikers) en ben van 97 naar 80 afgevallen, verdiep je kennis in iifym zou ik zeggen

Laatst bewerkt:
Je voeding is, zeker met jouw stats, het allerbelangrijkste om mee te beginnen. Zoals al gezegd ga je hierin verdiepen. Zoek uit wat vet / kh / eiwitten met je lichaam doen, ga je behoefte uitrekenen (en ga daar onderzitten, google de harris benedict formule maar eens). Een app als myfitnesspal zou je hiermee kunnen helpen.

Schrap de meest ongezonde dingen uit je voeding, zoals frisdrank, snoep, snacks etcetera. Als je van snacken houdt, vervang het dan door gezonde voeding. Ik eet net zo graag een bak snacktomaatjes als een bak borrelnootjes, en is toch een stuk gezonder:D. Als je nog nergens bij een sportschool terecht kan, zou je kunnen beginnen met wat dumbbells thuis, valt nog wel mee qua kosten (gebruik youtube om je oefeningen goed uit te voeren). Met een setje dumbbells kan je in principe al elke spiergroep trainen en heb je een mooi begin voor wanneer je naar de sportschool gaat/kan.

Terug
Naar boven