Enzonn
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 32
je bent alweer goed wakker zie ik, zeker al vrijdag ochtend bij jou?
( bij mij nog maar pas donderdag avond: 10 over 9)
![]()
Yep het is hier nu al weer 12.07

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
je bent alweer goed wakker zie ik, zeker al vrijdag ochtend bij jou?
( bij mij nog maar pas donderdag avond: 10 over 9)
![]()

Daardoor kwamen er geen mismaakte kinderen uit die huwelijken tussen broers en zussen, dat was nodig in het begin.

Zoals christenen het (kunnen) uitleggen:
(Cham betekent zwartachtig of verbrand door de zon, dus n*gers zouden van hem afstammen).

Zoals christenen het (kunnen) uitleggen:
1. Het bestaan van verschillende rassen?!
God had adam schijnbaar zodanig gemaakt dat zijn nageslacht heel divers werd qua huidskleur etc. Natuurlijk was er de vloed waarna er alleen de zonen van Noach overbleven om kinderen te maken. Die zonen, Sem Cham en Jafeth, zouden de voorvaderen zijn van de verschillende rassen. (Cham betekent zwartachtig of verbrand door de zon, dus n*gers zouden van hem afstammen).
2. De aanwezigheid van Dinosauriërs lang voor er sprake was van de mens?!
Als je de uitleg van de scheppingsdagen als niet letterlijk 1 dag neemt kan dit goed. Mensen werden pas als laatste gemaakt. Volgens de bijbel zelf heeft elke scheppingsdag wel duizenden jaren kunnen duren (er is een tekst die spreekt over een dag als duizend jaar). Daarvoor bestond de aarde al miljoenen/miljarden jaren. Het universum bestond al voordat de scheppingsdagen inging, die beschrijven alleen dat wat er nog op de aarde gemaakt is.
3. Dat de kleinkinderen van Adam en Eva niet gehandicapt waren?! (En er uiteindelijk een wereldbevolking van 7 miljard mensen uit ontstaan is)
Adam en Eva werden volmaakt gemaakt. Alhoewel ze zondigden en daardoor onvolmaakt werden, zaten ze nog veel dichter bij de volmaaktheid dan nu. Daardoor kwamen er geen mismaakte kinderen uit die huwelijken tussen broers en zussen, dat was nodig in het begin. Daardoor werden mensen in het begin ook veel ouder dan nu.
4. De evolutietheorie?!
Wordt niet gelooft. Waarom veranderen apen dan nu niet meer in mensen, dieren passen zich wel aan aan hun omgeving maar veranderen in essentie niet, verschillende soorten zijn door god gemaakt, zijn enkele van de argumenten.
Btw: Ik ben zelf niet meer gelovig, ben er alleen in opgegroeid dus ik weet er wel wat van.

Als je de bijbel letterlijk interpreteert ben je echt een idioot van je welste lol

Als je de bijbel letterlijk interpreteert ben je echt een idioot van je welste lol
Netjes kort en bondig weergegeven
Al is het voor een beperkte groep christenen van toepassing. Genoeg christenen die in de evolutietheorie geloven.
Niettemin zijn de uiteengezette redeneringen zo krom al de pest natuurlijk.![]()
hmmm... alleen dat adam/eva verhaal houdt wel steek..
Als ze zuiver genen hebben dan vormt dit wel degelijk geen probleem.
Waarom ? Sommige stukken zullen wel metaforisch bedoelt zijn, maar soms is het erg moeilijk om in te zien wat wel of niet metaforisch is bedoeld.
BS, uitgevonden door de clerici om al die miserie, verkrachtingen, moorden, incest etc in een ander, maatschappelijk meer aanvaardbaar daglicht te stellen...
De bijbel werd geschreven om, en werd aanvankelijk ook volledig LETTERLIJK opgevolgd... HET IS IMMERS HET WOORD VAN GOD!!

Ooh leuk...filosofie.
4 Myself bedoel je dit serieus? Of probeer je het stereotype van een gelovige neer te zetten?

jammer......Ik was beniewd hoe erop gereageerd zou worden. Je kunt wel zeggen dat god gewoon bestaat maar dan heb je nog steeds geen argument vandaar dat ik er ff wat "feiten" tegenaan gooide.. maargoed niet gewonnen hahaha![]()

BS, uitgevonden door de clerici om al die miserie, verkrachtingen, moorden, incest etc in een ander, maatschappelijk meer aanvaardbaar daglicht te stellen...
De bijbel werd geschreven om, en werd aanvankelijk ook volledig LETTERLIJK opgevolgd... HET IS IMMERS HET WOORD VAN GOD!!
(maar nogmaals, betwijfel het sterk).Woord van God kan toch ook metaforisch zijn ?
Ik heb de Bijbel niet gelezen, maar het zou me zwaar verwonderen als er van een boek van 1000 (?) pagina's of meer geen enkel zin geschreven staat dat metaforisch is bedoelt. Soit, dat maakt de boel heel wat eger dan het al is, dus positief voor mij.(maar nogmaals, betwijfel het sterk).
Waar slaat dit nou allemaal op? De bijbel ZEGT TOCH ZELLUF dat Adam en Eva de enige waren?
Wat zeg je? Evolutietheorie? Na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na IK LUISTER LEKKER TOCH NIET!!!
Zo verklaren Christenen dat![]()
laat dat aan "echte" deskundigen over, historici, linguisten etc.. niet aan meneer pastoor met zijn vooropgesteld waanidee.. Die gaat 'het woord' zo draaien dat hun dient..

1. Het bestaan van verschillende rassen?!
2. De aanwezigheid van Dinosauriërs lang voor er sprake was van de mens?!
3. Dat de kleinkinderen van Adam en Eva niet gehandicapt waren?! (En er uiteindelijk een wereldbevolking van 7 miljard mensen uit ontstaan is)
4. De evolutietheorie?!
Een paar korte simpele vraagjes voor mijn Christen vrienden hier.