Enzonn
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 32
Ja maar dan komt weer de bekende vraag: Wie heeft God dan gemaakt?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar dan komt weer de bekende vraag: Wie heeft God dan gemaakt?

Maar als we er even van uit zouden gaan dat er geen god bestaat, volgens jouw optiek. Dan zou het punt van de BigBang tot de evolutie van de mens allemaal bestaan uit toevalligheden. Volgens de theorie zijn aminozuren per toeval gevormd door anorganische moleculen. Aminozuren vormden op hun beurt per toeval eiwitten en tot slot vormde de eiwitten per toeval levende wezens. Hoe dan ook, de waarschijnlijkheid dat een levend wezen per toeval is gevormd, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat de Eiffeltoren gevormd is per toeval, omdat zelfs de meest simpele menselijke cel nog complexer is dan elk door de mens gebouwd bouwwerk. En dit is nog maar een kleine reeks van wat er allemaal plaats moet vinden om tot het huidige bestaan te komen.
Voor mij persoonlijk is dit nog moeilijker te bevatten dan een hogere macht.
Kan de wind per toeval een vliegtuig vormen? De beroemde natuurkundige Sir Fred Hoyle gaf een opvallend commentaar over het ontstaan van het leven. In zijn boek "The Intelligent Universe" schreef hij: "De kans dat hogere levensvormen door toeval zijn ontstaan, is te vergelijken met de kans dat een tornado, die over een schroothoop waait, een Boeiing 747 in elkaar zet van de materialen van die schroothoop."

2de lijkt me ver gezocht (typerend voor gelovigen die hun geloof niet willen loslaten), de eerste soera kan ik niet vinden in de koran. (kan je misschien een duidelijker verwijzing geven please)
Ik heb les gevolgd in de islam en moskees en het was overal hetzelfde beginverhaal hoor (god heeft adem en hava gemaakt, syaytaan wou ze niet eren, etc etc). Koran is wel duidelijk over de adem en hava verhaal (uit wikipedia)
-reactie.Zoals christenen het (kunnen) uitleggen:
1. Het bestaan van verschillende rassen?!
God had adam schijnbaar zodanig gemaakt dat zijn nageslacht heel divers werd qua huidskleur etc. Natuurlijk was er de vloed waarna er alleen de zonen van Noach overbleven om kinderen te maken. Die zonen, Sem Cham en Jafeth, zouden de voorvaderen zijn van de verschillende rassen. (Cham betekent zwartachtig of verbrand door de zon, dus n*gers zouden van hem afstammen).
2. De aanwezigheid van Dinosauriërs lang voor er sprake was van de mens?!
Als je de uitleg van de scheppingsdagen als niet letterlijk 1 dag neemt kan dit goed. Mensen werden pas als laatste gemaakt. Volgens de bijbel zelf heeft elke scheppingsdag wel duizenden jaren kunnen duren (er is een tekst die spreekt over een dag als duizend jaar). Daarvoor bestond de aarde al miljoenen/miljarden jaren. Het universum bestond al voordat de scheppingsdagen inging, die beschrijven alleen dat wat er nog op de aarde gemaakt is.
3. Dat de kleinkinderen van Adam en Eva niet gehandicapt waren?! (En er uiteindelijk een wereldbevolking van 7 miljard mensen uit ontstaan is)
Adam en Eva werden volmaakt gemaakt. Alhoewel ze zondigden en daardoor onvolmaakt werden, zaten ze nog veel dichter bij de volmaaktheid dan nu. Daardoor kwamen er geen mismaakte kinderen uit die huwelijken tussen broers en zussen, dat was nodig in het begin. Daardoor werden mensen in het begin ook veel ouder dan nu.
4. De evolutietheorie?!
Wordt niet gelooft. Waarom veranderen apen dan nu niet meer in mensen, dieren passen zich wel aan aan hun omgeving maar veranderen in essentie niet, verschillende soorten zijn door god gemaakt, zijn enkele van de argumenten.

De Evolutietheorie is wel het laatste waar je gelovige op kunt pakken. Snap niet dat de atheïsten er op blijven door hameren. God heeft de evolutie op gang gezet ? klaar, game over.
Nou wil ik even het Adam en Eva verhaal los laten aangezien ik al toegegeven heb dat je hier een punt hebt. Hier zit nog zeg maar een kleine glitch hehe, ik zou het even goed moeten navragen.
Maar als we er even van uit zouden gaan dat er geen god bestaat, volgens jouw optiek. Dan zou het punt van de BigBang tot de evolutie van de mens allemaal bestaan uit toevalligheden. Volgens de theorie zijn aminozuren per toeval gevormd door anorganische moleculen. Aminozuren vormden op hun beurt per toeval eiwitten en tot slot vormde de eiwitten per toeval levende wezens. Hoe dan ook, de waarschijnlijkheid dat een levend wezen per toeval is gevormd, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat de Eiffeltoren gevormd is per toeval, omdat zelfs de meest simpele menselijke cel nog complexer is dan elk door de mens gebouwd bouwwerk. En dit is nog maar een kleine reeks van wat er allemaal plaats moet vinden om tot het huidige bestaan te komen.
<-----Wel leuk om even bij stil te staan, geloof je in een hogere macht of in extreme toevalligheden zoals hierboven beschreven staat. Die uiteindelijk ook nog te verklaren zijn....
2de lijkt me ver gezocht (typerend voor gelovigen die hun geloof niet willen loslaten), de eerste soera kan ik niet vinden in de koran. (kan je misschien een duidelijker verwijzing geven please)
Ik heb les gevolgd in de islam en moskees en het was overal hetzelfde beginverhaal hoor (god heeft adem en hava gemaakt, syaytaan wou ze niet eren, etc etc). Koran is wel duidelijk over de adem en hava verhaal (uit wikipedia)

Wat is een extreem kleine kans als je het hebt over een laboratorium van een oneindige grootte met kennelijk oneindige hoeveelheden samenstellingen van variabelen?
Hetzelfde als ik jou oneindig veel auto onderdelen van verschillende merken geef en jij er toevallig een mercedes van bouwt. Niet dat een mercedes te vergelijken is met het menselijke organisme, integendeel. Het menselijke organisme is nog velen malen complexer. En dan heb ik het alleen over het menselijke lichaam, wat te denken van de dampkring, bergen, wateren etc die leven mogelijk maken.
Jaja wijsneus, ik probeer alleen even duidelijk te maken dat veel samenstellingen en variabelen nog niet gerant staan voor een creatie, en zeker niet voor een creatie zoals het menselijke lichaam.
maar neemt niet weg dat het onzinnig blijft om een theorie aan te voeren als weerlegging vh bestaan van god. (wat, zoals eerder gezegd, het meest aannemelijke deel van de ET alsnog niet een afwezigheid van god aantoont)
Ik weet niet precies waar je op doelt Cyan.Ik weet dan ook niet wat er precies in de Bijbel staat. Maar volgens de Islam klopt de Big Bang theorie dus kun je de evolutie theorie niet uit sluiten, met een hogere macht die het allemaal op gang zet natuurlijk
Wat niet zegt dat ik in de Evolutietheorie geloof, maar er is wel een verklaring voor als je hem perse wilt hebben.
Ik las laatst ook een interessant stukje :
Kan de wind per toeval een vliegtuig vormen? De beroemde natuurkundige Sir Fred Hoyle gaf een opvallend commentaar over het ontstaan van het leven. In zijn boek "The Intelligent Universe" schreef hij: "De kans dat hogere levensvormen door toeval zijn ontstaan, is te vergelijken met de kans dat een tornado, die over een schroothoop waait, een Boeiing 747 in elkaar zet van de materialen van die schroothoop."
Wel leuk om even bij stil te staan, geloof je in een hogere macht of in extreme toevalligheden zoals hierboven beschreven staat. Die uiteindelijk ook nog te verklaren zijn....
Hetzelfde als ik jou oneindig veel auto onderdelen van verschillende merken geef en jij er toevallig een mercedes van bouwt. Niet dat een mercedes te vergelijken is met het menselijke organisme, integendeel. Het menselijke organisme is nog velen malen complexer. En dan heb ik het alleen over het menselijke lichaam, wat te denken van de dampkring, bergen, wateren etc die leven mogelijk maken.
Je maakt een denkfout. Je kijkt naar het resultaat en trekt de conclusie dat dit het enige juiste resultaat had kunnen zijn.
Het is hetzelfde als dat je 100 keer met een dobbelsteen gooit, het resultaat opschrijft en achteraf zwaar verbaasd bent over de getallenreeks. Waarna je jezelf afvraagt hoe groot de kans is geweest dat je exact die reeks had gegooid. De kans is bijzonder klein, maar ongeacht het resultaat zou je jezelf dat afvragen.
wanneer je die vraag nu eens NIET stelt, en eerst gaat kijken wat God allemaal voor elkaar heeft gekregen.
klinkt logischer, dan zoeken naar de bron, terwijl je niet eens weet hoe de rivier loopt.....
![]()
Answer my question
ik denk het te geloven, jij denkt het te weten......Nee nee zo makkelijk kom je er niet van afAnswer my question
![]()