Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Evolutietheorie is wel het laatste waar je gelovige op kunt pakken. Snap niet dat de atheïsten er op blijven door hameren. God heeft de evolutie op gang gezet ? klaar, game over.
de ET is sowieso een pot nat, mensen die dat als argument aanvoeren snappen er maar weinig van...
Alles is een beproeving en draait om geloof in God. God heeft proeven bedacht voor de mensen op aarde om hun geloof in god te testen. Dingen als de evolutietheorie , Dinosauriërs etc zijn daar een onderdeel van. Mensen die gaan twijfelen en zich tegen god keren die doorstaan de beproeving dus niet en zullen branden in de hel![]()
meeste goede pastoors hebben ook al gauw een HBO/Universitaire studie Theologie gevolgd.
![]()
blind staren op de evolutietheorie is nou ook niet het slimste wat je kunt doen...zitten nog heel wat "gaten" in de ET, al ook wel weer wat "logische" dingen die wel goed kunnen (maar die alsnog het bestaan van een god niet weerleggen)

meen je dit nu MacB.. had beters van je verwacht!!
Gaten ok, maar worden stap per stap opgevuld door onderbouwde theorieën..
Het alternatief?
Een hoopje geschriften, opgetekend door een groepje amanita muscaria gebruikers.. ik bedoel door zieners en filosofen van over over overgrootmoeders tijd.. ja die weten alles beter![]()
![]()
Hoe weet je dan wat een proef is en wat niet? Misschien is heel het christendom een proef van god en is het jodendom de "juiste weg".
Het ziet er naar uit dat christenen die denken met dit argument in het achterhoofd, elke andere religie al hebben weggestreept als een proef. Ik vind dit wel dapper en vraag me af hoe ze die keuze kunnen maken terwijl er bij het "geloven" altijd onzekerheid is. Anders noemen we het namelijk "weten". Het komt bij mij over als gokken en de verliezer zal voor eeuwig branden, dus respect als je die gok durft te wagen.
Ik vond het wel goed gevonden met teveel bier achter mijn kiezen.hoezo MOET er een alternatief zijn dan? er zijn gewoon nog een aantal zaken onverklaarbaar. kan je wel aankomen met filosofische ideetjes en zgnd "acties van god" maar dat geeft nog geen verklaring.
als iets nog niet geweten is betekend dat NIET dat er een God is.
.

De Evolutietheorie is wel het laatste waar je gelovige op kunt pakken. Snap niet dat de atheïsten er op blijven door hameren. God heeft de evolutie op gang gezet ? klaar, game over.
) daarentegen is juist het tegenovergestelde van toeval. Je moet ofwel van slechte wil zijn of onwetend zijn daarin om het niet te aanvaarden 
), de eerste soera kan ik niet vinden in de koran. (kan je misschien een duidelijker verwijzing geven please)In de Koran maakt God in Soera Saad de engelen duidelijk dat Hij een khalifa, een rentmeester, wil scheppen en roept hen op voor hem te buigen. Hij maakt Adam van klei en blaast hem Zijn geest in. God leert hem alle namen van alle dingen. Iblis weigert voor Adam te buigen, omdat Iblis uit vuur geschapen is en Adam slechts uit klei. Hoewel Iblis uit het Paradijs verbannen wordt (Soera De Kantelen 13) krijgt hij toestemming om mensen in verzoeking te brengen.
In Soera Ta Ha 120 fluistert Iblis Adam kwaad in en zegt: "O Adam, zal ik u voeren tot de Boom der Eeuwigheid, en een koninkrijk dat nimmer zal vergaan?" Hoewel God Adam en zijn vrouw gewaarschuwd heeft niet te eten van deze vruchten, eten zij beiden van de vruchten en ontdekken hun naaktheid. In tegenstelling tot de christelijke leer zijn beiden verantwoordelijk voor het eten van de vrucht. Ook de daaropvolgende erfzonde is niet bekend binnen de islam.
In soera De Tafel wordt het verhaal verteld van Habiel en Kabiel, de kinderen van Adam en zijn vrouw, maar zij worden niet bij naam genoemd.
Volgens overleveringen zou God de engelen Djibril en Mikha'il naar de aarde hebben gestuurd om de klei te verzamelen voor de schepping van Adam. De aarde weigert echter medewerking, waarop God deze taak geeft aan de onverschrokken Engel des Doods Izra'il. Deze komt terug met rode, witte en zwarte klei, een verwijzing naar de mensenrassen. God schept Adam en vervolgens zou Adams vrouw, hoewel zij niet met naam genoemd wordt in de Koran is de naam Hawwā overgeleverd, uit een puntje van de rib van Adam geschapen zijn.
Na de verdrijving uit het paradijs bouwt Adam later de Ka'aba in Mekka en plaatst de Zwarte Steen uit de hemel. Samen met Hawwa verricht hij de eerste hadj.
Nou wil ik even het Adam en Eva verhaal los laten aangezien ik al toegegeven heb dat je hier een punt hebt. Hier zit nog zeg maar een kleine glitch hehe, ik zou het even goed moeten navragen.
Maar als we er even van uit zouden gaan dat er geen god bestaat, volgens jouw optiek. Dan zou het punt van de BigBang tot de evolutie van de mens allemaal bestaan uit toevalligheden. Volgens de theorie zijn aminozuren per toeval gevormd door anorganische moleculen. Aminozuren vormden op hun beurt per toeval eiwitten en tot slot vormde de eiwitten per toeval levende wezens. Hoe dan ook, de waarschijnlijkheid dat een levend wezen per toeval is gevormd, is kleiner dan de waarschijnlijkheid dat de Eiffeltoren gevormd is per toeval, omdat zelfs de meest simpele menselijke cel nog complexer is dan elk door de mens gebouwd bouwwerk. En dit is nog maar een kleine reeks van wat er allemaal plaats moet vinden om tot het huidige bestaan te komen.
Voor mij persoonlijk is dit nog moeilijker te bevatten dan een hogere macht.