Fitness Seller

Hoe verklaren gelovigen andere planeten ?

Bezoekers in dit topic

waar is dit topic alweer op uit gedraaid? beetje sneu dat het ALTIJD naar hetzelfde toe gaat. Even OT: laatst gelezen dat wetenschappers er uit waren dat het water op mars TE gezouten was om een levensvorm in te ontwikkelen. Ik spreek me niet uit of het ergens anders mogelijk zou zijn of niet, maar op mars in elk geval niet
 
waar is dit topic alweer op uit gedraaid? beetje sneu dat het ALTIJD naar hetzelfde toe gaat. Even OT: laatst gelezen dat wetenschappers er uit waren dat het water op mars TE gezouten was om een levensvorm in te ontwikkelen. Ik spreek me niet uit of het ergens anders mogelijk zou zijn of niet, maar op mars in elk geval niet

ze sluiten wel geen levensvormen uit die wij nog niet kennen
 
waar is dit topic alweer op uit gedraaid? beetje sneu dat het ALTIJD naar hetzelfde toe gaat. Even OT: laatst gelezen dat wetenschappers er uit waren dat het water op mars TE gezouten was om een levensvorm in te ontwikkelen. Ik spreek me niet uit of het ergens anders mogelijk zou zijn of niet, maar op mars in elk geval niet
Er zijn op aarde micro organismen gevonden in oude zoutlagen (puur zout, geen druppel vocht) dus dat zegt niets ;)
 
Jammer dat Spiermans gebanned is, we stonden op het punt om deze jongen weer een flinke een trap op z'n enkels te geven.
 
Nou ik ben net zo erg als een gelovige hoor....ik trek graag een gelovige uit zijn droomwereld. Anders staat hij voor de poort te huilen...vink zielig :(


De mensheid gebruikt godsdienst als een soort roesmiddel. Men gaat zich neerleggen bij de situatie omdat het later toch beter zal zijn (in het hiernamaals).
 
De mensheid gebruikt godsdienst als een soort roesmiddel. Men gaat zich neerleggen bij de situatie omdat het later toch beter zal zijn (in het hiernamaals).

is tenminste een stuk goedkoper en gezonder dan daarvoor drugs te gebruiken......
:rolleyes:
 
is tenminste een stuk goedkoper en gezonder dan daarvoor drugs te gebruiken......
:rolleyes:
Eigenlijk is het veel duurder want religie kost de staat jaarlijks miljoenen aan subsidies :D

Gezonder, ja dat denk ik wel, tenminste als je niet met radicalisme te maken krijgt.
 
als er nu maar 1 godsdienst was dan zag ik er mss nog een beetje waarheid

maar het inmense aantal godsdiensten is het bewijs dat de mens gewoon de neiging heeft om zoiets te verzinnen...
 
Eigenlijk is het veel duurder want religie kost de staat jaarlijks miljoenen aan subsidies :D

Gezonder, ja dat denk ik wel, tenminste als je niet met radicalisme te maken krijgt.


ik weet nog zo net niet waar de staat meer geld aan kwijt is:

subsidiering van de kerk

of

drugsproblematiek......
:rolleyes:
 
Sterker nog, soft drugs brengen belastingsgeld binnen, ze worden immers legaal verkocht in Nederland:P

Verder ken ik de cijfers niet dus geef je het voordeel van de twijfel ;)
 
als er nu maar 1 godsdienst was dan zag ik er mss nog een beetje waarheid maar het inmense aantal godsdiensten is het bewijs dat de mens gewoon de neiging heeft om zoiets te verzinnen...



"Having a belief system a set of thoughts that you regard as the absolute truth does not make you spiritual no matter what the nature of those beliefs is. In fact,the more you make your thoughts (beliefs) into your identity, the more cut off you are from the spiritual dimension within yourself. Many religious people are stuck at that level. They equate truth with thought, and as they are completely identified with thought (their mind), they claim to be in sole possession of the truth in an unconscious attempt to protect their identity. They dont realize the limitations of thought. Unless you believe (think) exactly as they do, you are wrong in their eyes, and in the not soo distant past,they would have felt justified in killing you for that. And some religions still do,even now."
 
als er nu maar 1 godsdienst was dan zag ik er mss nog een beetje waarheid

maar het inmense aantal godsdiensten is het bewijs dat de mens gewoon de neiging heeft om zoiets te verzinnen...

Eigelijk is er maar een geloof, want uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde, door middel van een verhaal trachten waarde aan het leven te geven.
 
Eigelijk is er maar een geloof, want uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde, door middel van een verhaal trachten waarde aan het leven te geven.
Mooi gezegd, hoewel ik van mening ben dat een atheïst ook waarde aan het leven kan geven, zei het op een andere manier.
 
Mooi gezegd, hoewel ik van mening ben dat een atheïst ook waarde aan het leven kan geven, zei het op een andere manier.

Daar ben ik het mee eens, daarom dat ik zeg, trachten te geven.
 
Eigelijk is er maar een geloof, want uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde, door middel van een verhaal trachten waarde aan het leven te geven.

Alsof het leven als bloot gegeven geen of weinig waarde omvat...!?

Denk hier aan deze prachtige quote:

Douglas Adams (1952-2001) zei:
'Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?'
 
- jij was pedo op aarde? ok nu mag je 10 jaar branden
- jij hebt me altijd aanbeden? Ok hier heb je 40 maagden

Mohammed was beide, wat zou er met hem gebeuren?
 
Alsof het leven als bloot gegeven geen of weinig waarde omvat...!?

Denk hier aan deze prachtige quote:

Geef ik je gelijk in, zeg ook niet dat dit mijn mening is he. Zeg alleen maar dat het doel ervan is een waarde te geven aan het leven.
Ik ben zelf ook atheïst.
 
Mohammed was beide, wat zou er met hem gebeuren?
Eerst branden ze z'n pik eraf en dan krijgt ie alsnog de maagden die ie dan niet kan nken :)
 
tja..........waarom geloof ik dan nog terwijl mijn pa 3 jaar terug, plotseling aan kanker is gestorven, terwijl hij niet rookte maar juist veel aan sport deed?
:rolleyes:

Omdat het daarbij ook nog verliezen van je geloof de pijlers onder je bestaan volledig weg zou slaan? Ik vraag me af of je dat aan had gekund. Het verliezen van je geloof zou je al in een monsterlijk existenieel gat doen vallen, laat staan dat dit gecombineerd is met het verliezen van je vader op zo'n manier. Ik kan me zelfs voorstellen dat je geloofsgemeenschap dichtbij je heeft gestaan in die tijd, waardoor je geloof het verlies van je vader draaglijker maakte, maar dat is een 'educated guess'. Verder acht ik je verstand groot genoeg om te bevatten dat christen hoe dan ook de dans des levens niet ontspringen, je zou niet zo stom zijn om god 'de schuld' te geven. Niet in de laatste plaats omdat je in diverse posts de slechtheid van het leven op conto van de mensheid zelf hebt gezet: de zondeval is oorzaak van kanker.

Wat betreft de redenering over drugsgebruik en religie (en bijbehorende kosten); nogal een lamme discussie, die een aantal drogredenering in zich heeft en religie ook nog eens gelijkstelt met drugsgebruik. Hetgeen ik overigens wel kan beamen, maar ik vraag me af of de gemiddelde christen erg blij zou zijn met een dergelijke conclusie.
 
Back
Naar boven