MuscleMeat

Hoe verklaren gelovigen andere planeten ?

Bezoekers in dit topic

als er nu maar 1 godsdienst was dan zag ik er mss nog een beetje waarheid

maar het inmense aantal godsdiensten is het bewijs dat de mens gewoon de neiging heeft om zoiets te verzinnen...
Of juist niet, als je goed kijkt hebben bijna alle geloven wel raakvlakken.
 
Omdat het daarbij ook nog verliezen van je geloof de pijlers onder je bestaan volledig weg zou slaan? Ik vraag me af of je dat aan had gekund. Het verliezen van je geloof zou je al in een monsterlijk existenieel gat doen vallen, laat staan dat dit gecombineerd is met het verliezen van je vader op zo'n manier. Ik kan me zelfs voorstellen dat je geloofsgemeenschap dichtbij je heeft gestaan in die tijd, waardoor je geloof het verlies van je vader draaglijker maakte, maar dat is een 'educated guess'. Verder acht ik je verstand groot genoeg om te bevatten dat christen hoe dan ook de dans des levens niet ontspringen, je zou niet zo stom zijn om god 'de schuld' te geven. Niet in de laatste plaats omdat je in diverse posts de slechtheid van het leven op conto van de mensheid zelf hebt gezet: de zondeval is oorzaak van kanker.

Wat betreft de redenering over drugsgebruik en religie (en bijbehorende kosten); nogal een lamme discussie, die een aantal drogredenering in zich heeft en religie ook nog eens gelijkstelt met drugsgebruik. Hetgeen ik overigens wel kan beamen, maar ik vraag me af of de gemiddelde christen erg blij zou zijn met een dergelijke conclusie.


nee hoor, zonder geloof zou ik ook nog prima kunnen leven, ware het niet dat geloof mij herinnert aan de goede normen & waarden die men behoort te hebben in de huidige maatschappij!

zonder geloof, heb ik geen houvast aan die normen & waarden en leef ik volgens mijn eigen wet...

heel erg kinderlijk, ik weet het.....
:o

beter gelovig dan crimineel..........zo kan ik mijn leven het beste samenvatten!
;)
 
nee hoor, zonder geloof zou ik ook nog prima kunnen leven, ware het niet dat geloof mij herinnert aan de goede normen & waarden die men behoort te hebben in de huidige maatschappij!

zonder geloof, heb ik geen houvast aan die normen & waarden en leef ik volgens mijn eigen wet...

heel erg kinderlijk, ik weet het.....
:o

Zou je voor de benodigde normen en waarden niet beter 'in' de maatschappij kijken i.p.v. de bijbel of je geloof? Het 'acht uur journaal' vind ik altijd een treffend iets in die zin...

Maar ik begrijp nu wel wat Kant bedoelde met de 'vrije mens die zich zijn eigen wetten oplegt'. Dat is ook verdomd moeilijk.

beter gelovig dan crimineel..........zo kan ik mijn leven het beste samenvatten!
;)

Als dat werkelijk je keuzemogelijkheden zijn/waren, dan is dat idd de beste van twee kwaden (:D), maar ik denk ook dat je daarmee jezelf tekort doet. Niettemin kan de sociale omgeving van een (geloofs)gemeenschap mensen imo idd op een dergelijke manier beinvloeden.
 
Back
Naar boven