MuscleMeat

Hoeveel bench-pressen jullie nou en wat is jullie doel?

ja piet v oelt beter aan ook bij mij, vandaar dat ik 2 weke dumbbells doe en 1 week bankie, go dumbbell or go home

met dumbbelldrukken pak je veel minder die voorste schouderkoppen mee imo, das logica en voelt ook zo.. met dumbbelldrukken leg je veel meer de nadruk op de borst me dunkt..

bankdrukken zie ik meer als meetlat.. én ik vind het leuk om te doen. that's it.. Dumbbelldrukken rulez :D

peace! :eek::D

5 setjes van 8 x 90 kilo

max tot nu was afgelopen zomer 1 x 110 kg, maar denk dat ik er nu wel al boven zit...

doel: groeien :D

met dumbbelldrukken pak je veel minder die voorste schouderkoppen mee imo, das logica en voelt ook zo.. met dumbbelldrukken leg je veel meer de nadruk op de borst me dunkt..

Ligt voledig aan de manier waarop je de oefening uitvoert. Als je bovenarmen dezelfde beweging maken als bij bankdrukken met een stang dan belast je ook dezelfde spieren. wat dat aangaat zijn presses, presses. Waar je ze ook mee uitvoert.

Enige wat niet hetzelfde belast word zin de triceps en biceps. Omdat er geen gesloten kring is tussen de spieren en de stang, is er wat deze spieren aangaat een vrijere beweging. (bv armextensie is bij bankdrukken met een stang een gevolg van schouderflexie, bij presses met een dumbbell is dit niet het geval)

Ligt voledig aan de manier waarop je de oefening uitvoert. Als je bovenarmen dezelfde beweging maken als bij bankdrukken met een stang dan belast je ook dezelfde spieren. wat dat aangaat zijn presses, presses. Waar je ze ook mee uitvoert.

Enige wat niet hetzelfde belast word zin de triceps en biceps. Omdat er geen gesloten kring is tussen de spieren en de stang, is er wat deze spieren aangaat een vrijere beweging. (bv armextensie is bij bankdrukken met een stang een gevolg van schouderflexie, bij presses met een dumbbell is dit niet het geval)

ik vind jouw teksten en uitspraken altijd uitstekend onderbouwd.. zit ook altijd logica in.

MAAR (die voelde je natuurlijk al aan komen) op 1 of andere manier lijkt het net alsof met bankdrukken je voorste schouderkoppen bij de neerwaartse beweging van het begin tot eind opgekropt worden en bij dumbbells pas op het laatst bij de rekking van je borst..

maar dat is mijn belevenis..

ik zie graag je reply tegemoet, 3XL..

oh yeah, 15 x 85 vandaag, nieuwe PR :D doel is 15 x 100 dit jaar ^^

Terug
Naar boven