XXL Nutrition

Hoeveel euro geven jullie per maand aan voeding & supplementen uit?

Peiling Peiling Hoeveel geld geef jij uit aan voeding & supplementen?

• 0-200

Stemmen: 22 32,8%
  • 200-400

Stemmen: 23 34,3%
  • 400-600

Stemmen: 14 20,9%
  • 600-800

Stemmen: 5 7,5%
  • 800-1000

Stemmen: 1 1,5%
  • 1000+

Stemmen: 2 3,0%

• Totaal stemmers
    67
  • Topic Starter Topic Starter
Verlang soms naar m'n studententijd. Gratis geld.

Soms steekt het wel even. M'n ex woont in een eengezinswoning voor €600,- waar ze €300,- aan huursubsidie voor krijgt.
Meanwhile zit ik voor €800 in een klein (60m2) kut appartement.

WIJ KRIJGEN HELEMAAL NIKS god***domme

CuIAKjA.png

Huilen!

• Like
Waarderingen: Pren
Soms steekt het wel even. M'n ex woont in een eengezinswoning voor €600,- waar ze €300,- aan huursubsidie voor krijgt.
Meanwhile zit ik voor €800 in een klein (60m2) kut appartement.
Ja huren schiet ook niet op als je een gewone baan hebt en een knap salaris...

Ja huren schiet ook niet op als je een gewone baan hebt en een knap salaris...
Hier in Wageningen zijn appartementen 180-220kk, eengezinswoningen in een normale wijk rond de 300kk.
Zelfs met een knap salaris is het in je eentje vrij lastig om zo'n hypotheek te scoren.

Hier in Wageningen zijn appartementen 180-220kk, eengezinswoningen in een normale wijk rond de 300kk.
Zelfs met een knap salaris is het in je eentje vrij lastig om zo'n hypotheek te scoren.
Bezuinig op je eten en je shit en je kunt binnen een paar jaar een goede aanbetaling doen als je het goed aan pakt...…..

Als je 2600 eu vaste lasten p/m hebt zit je toch minstens op 40k jaarlijks toch? Dan krijg je wel genoeg hypotheek voor zo'n appartement.

Nu ook absoluut niet het moment om iets te gaan kopen imo, of je moet naar een buitengebied willen verhuizen waar extreme krimp voorkomt.

Nu ook absoluut niet het moment om iets te gaan kopen imo, of je moet naar een buitengebied willen verhuizen waar extreme krimp voorkomt.
Ook niet om te huren, althans, de huurprijzen zijn nu ook belachelijk.

En de huureisen ook wil ik daaraan toevoegen (voor ondernemers). Ik heb in 2017 maar wat gekocht, omdat de verhuurmakelaars huilde dat ik in 2014 niet genoeg verdiende (ik studeerde nog voltijd tot september 2014). Ze pakten allemaal van de laatste 3 jaar mijn winst van mijn slechtste jaar (2014), en deelde dat door 50, en voor dat bedrag mocht ik huren p/m. Zelfs toen ik aanbood de huur van 48 maanden vooruit te betalen werd ik geweigerd, want dat 'gaf niet genoeg financiële zekerheid'. Hypotheek ging een stuk makkelijker, daarbij telden ze de winst van de afgelopen 3 jaar (2014, 2015, 2016) bij elkaar op en deelde het door 3.

Laatst bewerkt:
Als je 2600 eu vaste lasten p/m hebt zit je toch minstens op 40k jaarlijks toch? Dan krijg je wel genoeg hypotheek voor zo'n appartement.
+-50k jaarlijks ja, maar huizenprijzen zijn een beetje tricky nu.
Wat ik kan kopen zit vaak nog ~40-50k aan eigen geld in om op te knappen.

Dit is het aanbod in Wageningen van 200 t/m 225k
https://www.funda.nl/koop/wageningen/200000-225000/75+woonopp/
Dit dus het enige huis;
https://www.funda.nl/koop/wageningen/huis-40079449-tarthorst-585/

Ook niet om te huren, althans, de huurprijzen zijn nu ook belachelijk.

En de huureisen ook wil ik daaraan toevoegen (voor ondernemers). Ik heb in 2017 maar wat gekocht, omdat de verhuurmakelaars huilde dat ik in 2014 niet genoeg verdiende (ik studeerde nog voltijd). Ze pakten allemaal van de laatste 3 jaar mijn winst van mijn slechtste jaar (2014), en deelde dat door 50, en voor dat bedrag mocht ik huren p/m. Zelfs toen ik aanbood de huur van 48 maanden vooruit te betalen werd ik geweigerd, want dat 'gaf niet genoeg financiële zekerheid'. Hypotheek ging een stuk makkelijker, daarbij telden ze de afgelopen 3 jaar bij elkaar op en deelde het door 3.

Ja dat ligt natuurlijk ook aan het perspectief waar je het in plaatst. Locatie, wensen, kwaliteit, marktomstandigheden etc. Alles heeft invloed op een te hoge prijs op het moment. Maar zoals gezegd, zowel huren als kopen kun je in krimpgebieden zeer betaalbaar doen Wij betalen 915,00 kale huur voor een huis wat in de randstad 2.000,00 per maand kost. Goed wij houden van rust en hebben auto van de zaak, dus dan is die keuze niet zo moeilijk. Maar verder hebben wij geen enkele concessies gedaan, wel een beetje geluk gehad :)

+-50k jaarlijks ja, maar huizenprijzen zijn een beetje tricky nu.
Wat ik kan kopen zit vaak nog ~40-50k aan eigen geld in om op te knappen.

Dit is het aanbod in Wageningen van 200 t/m 225k
https://www.funda.nl/koop/wageningen/200000-225000/75+woonopp/
Dit dus het enige huis;
https://www.funda.nl/koop/wageningen/huis-40079449-tarthorst-585/

Zou vooral niets overhaast doen inderdaad. Een opknapper kan best interessant en leuk zijn. Maar ik ben wel van mening dat mensen hun huis niet als investering moeten zien, want dan ga je met de huidige marktomstandigheden nagenoeg altijd van een koude kermis thuiskomen.

Zou vooral niets overhaast doen inderdaad. Een opknapper kan best interessant en leuk zijn. Maar ik ben wel van mening dat mensen hun huis niet als investering moeten zien, want dan ga je met de huidige marktomstandigheden nagenoeg altijd van een koude kermis thuiskomen.
Yes marktprijzen zitten momenteel zeker in een bubbel. In de VS hebben ze die bubbel al gehad in 2012 volgens mij en daar zijn mensen ook behoorlijk op hun plaat gegaan. Ik heb gelukkig de meeste woningen gekregen van mijn ouders(zo dat ik en mijn broers altijd een extra zekerheid achter de hand hebben indien iets fout loopt of zo, kregen allen een aantal woningen) en mijn eigen woning is gekocht in de crisis. Zou nu 3x meer opleveren haha.

Yes marktprijzen zitten momenteel zeker in een bubbel. In de VS hebben ze die bubbel al gehad in 2012 volgens mij en daar zijn mensen ook behoorlijk op hun plaat gegaan. Ik heb gelukkig de meeste woningen gekregen van mijn ouders(zo dat ik en mijn broers altijd een extra zekerheid achter de hand hebben indien iets fout loopt of zo, kregen allen een aantal woningen) en mijn eigen woning is gekocht in de crisis. Zou nu 3x meer opleveren haha.

Zal mij niets verbazen dat je nog echt met gouden bestek eet ook. :p

depositphotos_107760128-stockafbeelding-gouden-lepel-gesoleerd-op-wit.jpg

Terug
Naar boven