XXL Nutrition

Hoeveel groene thee moet je drinken wil het werken?

Dusky

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
De topictitel zegt het al. Ik lees overal dat groene thee vetverbrandend werkt. Maar hoeveel groene thee moet je nou eigenlijk drinken wil het werken? Er staat staat dat je meer dan 3 kopjes moet drinken, maar niet hoeveel dan wel. Zou een liter per dag genoeg zijn?

Ik heb een tijd terug eens gelezen in de AD dat je op jaarbasis 3 kilo afvalt door groene thee, 2 à 3 koppen op een dag.

• Topic Starter Topic Starter
Een interessant onderzoek hiernaar, mocht je zin hebben in lezen:

http://www.ajcn.org/content/70/6/1040.full

Voor zover ik het onderzoek begrijp levert 3 doseringen (90mg epigallocatechin gallate) per dag een verhoogd verbruik van 4% (door thermogene reactie) wat gemiddeld uitkomt op 328kJ ook wel 80kcal. In een kop groene thee zit ongeveer 30mg EGCG dus voor dit 4%-verschil moet je 9 koppen groene thee drinken. Op jaarbasis leveren 365x9 = 3285 koppen groene thee je dan (uitgaande van pure vetverbranding) een vetverlies van (365 x 80/9) 3244 gram op.

Ongeveer per kop thee dus een gram verlies puur vet.

Groene thee is tegenwoordig het enige dat ik drink, op gewoon water na. Wel 5 koppen per dag ofzo.
Ben het echt lekker gaan vinden terwijl ik echt geen theedrinker ben van nature.

In welke mate ik mijn vetverlies aan groene thee heb te danken durf ik niet te zeggen.. Maar het is nog wel voor meerdere zaken gezond dus blijf het gewoon drinken :)

Terug
Naar boven