XXL Nutrition

Hoeveel kg bankdrukken

Inderdaad want er zit zoveel verschil tussen goed en makkelijk uitvoeren. Als je de oefening zo uitvoert dat je zoveel mogelijk gewicht kan doen, voer je de oefening vaak verkeerd uit. Je gebruikt dan spieren die je niet moet gebruiken. Je moet puur de spieren (en de antagonisten van die spier) aanspannen die je bij die bepaalde oefening hoort te trainen. Als je bijvoorbeeld bij hammercurls met je hele lichaam gaat meebewegen kan je wel meer gewicht aan, maar op den duur ga je echt last van blessures of andere narigheden krijgen omdat je zo aan het roppen met die gewichten bent. Ten tweede bevordert dit de groei totaal niet.

Dus wees niet te trots om dat gewicht eens omlaag te gooien en die oefening goed uit te voeren! De beloning is het waard:cool:

dus powerlifters voeren bench press verkeerd uit? die voeren de oefening namelijk zo uit dat ze zoveel mogelijk gewicht tillen.

ben het verder wel met je eens als het gaat over hammer/bicepcurls die worden gegooid door met het lichaam te zwaaien.

verder is dit echt een verkapte 'hey ik ben 15 kijk hoeveel ik kan benchen' topic.

dus powerlifters voeren bench press verkeerd uit? die voeren de oefening namelijk zo uit dat ze zoveel mogelijk gewicht tillen.

ben het verder wel met je eens als het gaat over hammer/bicepcurls die worden gegooid door met het lichaam te zwaaien.

verder is dit echt een verkapte 'hey ik ben 15 kijk hoeveel ik kan benchen' topic.
hij bedoelt vooral denk ik de barbell minder ver laten zakken

6 keer 175 max ooit behaald in de bajes.. nu zo'n 120kg 6keer..

1x130 dit jaar moet het 1x150!!

nee was erna zwaar verzuurd, maar ik had het niet verwacht..
Die spirit was echt goed daaro, ik bedoel trainen is het 'moment' geweest binnen dat ik geestelijk kon ontsnappen.. Tijdens trainingen zwaar opfokken, dat maakt je een stuk sterker.. Dat mis ik wel van binnen. Alleen om te trainen zou ik wel naar binnen kunnen gaan..hmm idee voor een nieuwe topic. Spirit tijdens trainen belangrijker dan luxe!!

later,

Druk maximaal 160 kg

ben nu 3 maanden bezig, ik doe benchpress 5x5
sinds gisteren 5 x 60 gedrukt
na
5 x 50
5x 52,5
5 x 55
5x 57,5
te hebben gedrukt

zou k nog hoger kunnen drukken als ik meteen 62,5 of 65 pak. ipv eerst 4 setjes te doen?

lekker een oude topic bumpen?

OT: 105 1x, 90x5

Wow, inderdaad een bump van een goeie 21 maanden!
Maar ok... OT 1 x 95

M'n top is 180 1 rep.. Ben 21 en train 3 jaar
Normaal doe ik zulke setjes : opwarmen 60kg 100kg/120kg/140kg/160kg
12 10 8 6

19 jaar. train 3 maanden. 1x90
setjes met 70kg. 3x10

net 17 geworden, 5x80kg

Morgen trainen, ik hoop 3-4*70 weg te drukken. Vorige week 6*65 na al 2 voorgaande sets.

85 Kg x3 , train 2 maand

1 x 117,5

29 jaar
10jaar bezig
2x140 (9x120)

14x100 is mijn record.

Terug
Naar boven