Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik doe bijna alleen maar incline bankdrukken. 8x160kg leeftijd: 28
Mijn ervaring is dat bankdrukken alleen maar je schouders naar de vernieling helpt zodra je met serieuze gewichten begint zoals al meerder mensen hier hebben aangegeven.
Als ik al eens bij wijze van uitzondering een setje doe bankdrukken ga ik niet meer boven de 150 kg en kom ik niet onder de 10 reps.
Is niet echt leuk om mee te maken..is bankdrukken echt zo een schouder vernieler?dan ga ik ook maar eens overstappen op decline en inclinedrukkenIk doe bijna alleen maar incline bankdrukken. 8x160kg leeftijd: 28
Mijn ervaring is dat bankdrukken alleen maar je schouders naar de vernieling helpt zodra je met serieuze gewichten begint zoals al meerder mensen hier hebben aangegeven.
Als ik al eens bij wijze van uitzondering een setje doe bankdrukken ga ik niet meer boven de 150 kg en kom ik niet onder de 10 reps.
is bankdrukken echt zo een schouder vernieler?dan ga ik ook maar eens overstappen op decline en inclinedrukken
Ja hoor, heb je mijn topic ook gelezen? Tendinitis en 2 x rotator cuff gescheurd. Ook Neck press en lat pulls to neck zijn trouwens vernielers van de rotator cuffs.
Komt ook omdat de meeste bodybuilders er zulke belachelijke techniek op nahouden (rug plat, voeten in de lucht etc) en niets doen om hun schouders gezond te houden. Met inclines kun je trouwens ook prima je schouders vernken. Neckpress, neck latpulls, upright rows etc zijn berucht.
8x 120kg
erger is: borst is achterblijvende groep.. :-(
En is bij jullie flat bench de stang tot aan je borst laten zakken of 10cm boven je borst en wee omhoog?
train 10 weken.
Max 1*90kilo
Zakken tot de borst en langzaam omhoog.
Normaal eindig ik mijn set met 10*60kilo
Weer een bewijs dat bench overrated is. Veel benchen is geen garantie voor een grote borst.
En is bij jullie flat bench de stang tot aan je borst laten zakken of 10cm boven je borst en wee omhoog?
train 10 weken.
Max 1*90kilo
Zakken tot de borst en langzaam omhoog.
Normaal eindig ik mijn set met 10*60kilo
Maar op bench word wel je overall kracht beter volgens mij
Volgens mijn mening kan je beter de stang slechts tot op een 10 tal centimeter van je borst laten zakken, lager zet nog meer stress op de schouders en leidt zeer vaak tot ernstige blessures.
10 cm.![]()
dude, zo train je je borst toch niet man! besides, bij alles kun je geblesseerd raken.. mits je een goede warming up doet en de uitvoering correct is, zal er weinig aan de hand zijn.
ik hoop wel dat je elbows in bencht?Geloof het van iemand die twee maal de rotator cuffs gescheurd heeft, als je tot op de borst wil gaan dan pak je beter de dumbbells. Warm op zoveel als je wil , als je te diep gaat krijg je slijtage aan de rotator cuffs en daar moet je vroeg of laat voor boeten.