MuscleMeat

Hoeveel kg bankdrukken

ben nog maar een 3maand geleden begonnen met gewoon bankdrukken.. zit maar rond de 120 kg.. 2-4 keer.
In de smith ging 140 ook nog een 3 tal keer lol.

Ik doe bijna alleen maar incline bankdrukken. 8x160kg leeftijd: 28
Mijn ervaring is dat bankdrukken alleen maar je schouders naar de vernieling helpt zodra je met serieuze gewichten begint zoals al meerder mensen hier hebben aangegeven.
Als ik al eens bij wijze van uitzondering een setje doe bankdrukken ga ik niet meer boven de 150 kg en kom ik niet onder de 10 reps.

Mijn ervaring is dat bankdrukken alleen maar je schouders naar de vernieling helpt zodra je met serieuze gewichten begint zoals al meerder mensen hier hebben aangegeven.
Als ik al eens bij wijze van uitzondering een setje doe bankdrukken ga ik niet meer boven de 150 kg en kom ik niet onder de 10 reps.

Idd een maat van mij heeft bij 190kg bankdrukken een pees tussen schouder en borst gescheurd. Je hoorde het effenaf "KRAK" zeggen.:eek: Is niet echt leuk om mee te maken..

is bankdrukken echt zo een schouder vernieler?dan ga ik ook maar eens overstappen op decline en inclinedrukken

Olympischehalter red ik wel. soms aan elke kant 4 schijven van 20kg :D

Ja hoor, heb je mijn topic ook gelezen? Tendinitis en 2 x rotator cuff gescheurd. Ook Neck press en lat pulls to neck zijn trouwens vernielers van de rotator cuffs.

Komt ook omdat de meeste bodybuilders er zulke belachelijke techniek op nahouden (rug plat, voeten in de lucht etc) en niets doen om hun schouders gezond te houden. Met inclines kun je trouwens ook prima je schouders vernken. Neckpress, neck latpulls, upright rows etc zijn berucht.

Komt ook omdat de meeste bodybuilders er zulke belachelijke techniek op nahouden (rug plat, voeten in de lucht etc) en niets doen om hun schouders gezond te houden. Met inclines kun je trouwens ook prima je schouders vernken. Neckpress, neck latpulls, upright rows etc zijn berucht.

Ik hou nooit mijn voeten in de lucht hoor, stabiliteit is belangrijk he. Maar kan zijn hoor dat je ook met incline de schouders kan beschadigen.

3x120
1x130
18 jaar ,
vindt het goed voor mij leeftijd

8x 120kg
erger is: borst is achterblijvende groep.. :-(

En is bij jullie flat bench de stang tot aan je borst laten zakken of 10cm boven je borst en wee omhoog?

train 10 weken.
Max 1*90kilo
Zakken tot de borst en langzaam omhoog.
Normaal eindig ik mijn set met 10*60kilo

En is bij jullie flat bench de stang tot aan je borst laten zakken of 10cm boven je borst en wee omhoog?

train 10 weken.
Max 1*90kilo

stang tot op de borst of 2 maximaal 2 cm. daarboven.

beter het negatieve gedeelte lanzaam en het positieve gedeelte explosief. meestal uit het zich dan in langzaam negatief en langzaam positief ivm het zware gewicht.

voor een 10 weken is dit een zeer goed maximaal gewicht, respect :thumb:

train 10 weken.
Max 1*90kilo

Volgens mijn mening kan je beter de stang slechts tot op een 10 tal centimeter van je borst laten zakken, lager zet nog meer stress op de schouders en leidt zeer vaak tot ernstige blessures.

Volgens mijn mening kan je beter de stang slechts tot op een 10 tal centimeter van je borst laten zakken, lager zet nog meer stress op de schouders en leidt zeer vaak tot ernstige blessures.

10 cm. :D

dude, zo train je je borst toch niet man! besides, bij alles kun je geblesseerd raken.. mits je een goede warming up doet en de uitvoering correct is, zal er weinig aan de hand zijn.

10 cm. :D

dude, zo train je je borst toch niet man! besides, bij alles kun je geblesseerd raken.. mits je een goede warming up doet en de uitvoering correct is, zal er weinig aan de hand zijn.

Geloof het van iemand die twee maal de rotator cuffs gescheurd heeft, als je tot op de borst wil gaan dan pak je beter de dumbbells. Warm op zoveel als je wil , als je te diep gaat krijg je slijtage aan de rotator cuffs en daar moet je vroeg of laat voor boeten.

Geloof het van iemand die twee maal de rotator cuffs gescheurd heeft, als je tot op de borst wil gaan dan pak je beter de dumbbells. Warm op zoveel als je wil , als je te diep gaat krijg je slijtage aan de rotator cuffs en daar moet je vroeg of laat voor boeten.
ik hoop wel dat je elbows in bencht?

Terug
Naar boven