XXL Nutrition

Hoeveel kg bankdrukken

Mijn bench zuigt zwaar. 6 x 105 en 1 x 120 is m'n maximum. Is niks in verhouding tot m'n shoulder-press in de smith: 6 x 100. Borst loopt ook redelijk achter bij mij...

mijn bench zuigt ook 1x85kg gehaald en train nu 6.5 maanden:o

Maandje of wat geleden voor het eerst sinds tijden weer eens boven de 100kg gedrukt. Vind bankdrukken namelijk totaal niet bijzonder. Heb een veel beter gevoel bij dumbbell press.

Maandje of wat geleden voor het eerst sinds tijden weer eens boven de 100kg gedrukt. Vind bankdrukken namelijk totaal niet bijzonder. Heb een veel beter gevoel bij dumbbell press.

ik vind het ook zwaar overrated. bankdrukken is gewoon voor homos die hun egotje willen strelen. De meeste hier in dit topic kunnen geen goede squat of deadlift plaatsen.

ik vind het ook zwaar overrated. bankdrukken is gewoon voor homos die hun egotje willen strelen. De meeste hier in dit topic kunnen geen goede squat of deadlift plaatsen.
Van die homo's moet ik 100kg benchen anders vinden ze kuren overrated

Van die homo's moet ik 100kg benchen anders vinden ze kuren overrated

Het gaat hem eigenlijk over all round power, ik kan mij vinden als iemand zegt dat je ook met minder gewicht veel massa kan hebben maar echte power heb je enkel met zware gewichten te gebruiken. Aan ieder de keus dus wat hij verkiest.

ik trek nog maar net 55k dat 3 setjes van 8 hh

ik moet 70 nog wat zien te trekken,., zal het proberen

Laatste training 7x100 durf alleen niet verder te gaan in mn uppie train 2 jaar.

Die rotator cuffs zijn idd ****ing irritant. Ik zit daar nu al 2 maand met een blessure. Heb eens een week niet getrained en het beterde wel. Mrjah na flink beuken is het weer terug xD. In het begin is het pijnlijk maar als ik eenmaal bezig ben verdwijnt de pijn een beetje :').

Heb imo niet echt zin om te stoppen met trainen , mss een traingetje minder , i'll see... Tis mss een spierscheurtje dunno.

Die rotator cuffs zijn idd ****ing irritant. Ik zit daar nu al 2 maand met een blessure. Heb eens een week niet getrained en het beterde wel. Mrjah na flink beuken is het weer terug xD. In het begin is het pijnlijk maar als ik eenmaal bezig ben verdwijnt de pijn een beetje :').

Heb imo niet echt zin om te stoppen met trainen , mss een traingetje minder , i'll see... Tis mss een spierscheurtje dunno.

Het probleem met een blessure aan de rotator cuffs is dat het zo goed als altijd om een vaak miniscuul scheurtje gaat in de pees. Zoals je wel zal weten is een peusscheuring ernstiger dan een spierscheur. Maar als jij zegt dat je nog steeds kan trainen op een min of meer normale manier dan is het vast nog geen scheur, meer slijtage die uiteindelijk leid tot een mogelijke scheur. Ik heb jarenlang rondgelopen (en getraind) met pijn in de schouders, die ook merkbaar was als ik bijvoorbeeld op mijn zij lag of mijn schouder te lang vastzat in een bepaalde houding. Op een bepaald moment was ik aan het bench pressen en hoorde ik een scheurend geluid, na een echografie werd een scheur in de pees vastgesteld. De pijn is dan echt groot en trainen is onmogelijk geworden. Na een operatie moest ik drie maanden revalideren alvorens ik terug langzaam kon beginnen trainen, in totaal duurde het 6 maanden voor ik terug op mijn oude niveau was. Een jaar daarna scheurde de peus in mijn andere schouder, weer hetzelfde verhaal. Eén troost kan ik geven voor diegenen die in de toekomst een scheur in een pees van de rotator cuffs gaan krijgen, na die lastige revalidatie is de schouder weer zo sterk als voorheen.
Oefeningen die absoluut zeker te vermijden zijn om de rotator cuffs te sparen zijn zeker de neck press, lat pulls achter de nek en upright row. Dat zijn de grote killers van de rotator cuffs.

Het probleem met een blessure aan de rotator cuffs is dat het zo goed als altijd om een vaak miniscuul scheurtje gaat in de pees. Zoals je wel zal weten is een peusscheuring ernstiger dan een spierscheur. Maar als jij zegt dat je nog steeds kan trainen op een min of meer normale manier dan is het vast nog geen scheur, meer slijtage die uiteindelijk leid tot een mogelijke scheur. Ik heb jarenlang rondgelopen (en getraind) met pijn in de schouders, die ook merkbaar was als ik bijvoorbeeld op mijn zij lag of mijn schouder te lang vastzat in een bepaalde houding. Op een bepaald moment was ik aan het bench pressen en hoorde ik een scheurend geluid, na een echografie werd een scheur in de pees vastgesteld. De pijn is dan echt groot en trainen is onmogelijk geworden. Na een operatie moest ik drie maanden revalideren alvorens ik terug langzaam kon beginnen trainen, in totaal duurde het 6 maanden voor ik terug op mijn oude niveau was. Een jaar daarna scheurde de peus in mijn andere schouder, weer hetzelfde verhaal. Eén troost kan ik geven voor diegenen die in de toekomst een scheur in een pees van de rotator cuffs gaan krijgen, na die lastige revalidatie is de schouder weer zo sterk als voorheen.
Oefeningen die absoluut zeker te vermijden zijn om de rotator cuffs te sparen zijn zeker de neck press, lat pulls achter de nek en upright row. Dat zijn de grote killers van de rotator cuffs.

Prachtige info kerel :D Thx man.
Ik ga ze gewoon iets minder hard aanpakken. Alleen voel ik de pijn toch vooral bij het bankdrukken , upright row gn last van. Neck press daar wel idd.

Achjah ik ga mijn best doen om het niet te ver te laten komen. En zo rond pasen moet ik een operatie aan mijn oor en mag ik toch 3 weken niets doen. Dus ik denk als ik hem nu niet te hard aanpak en dan die 3 weken rust dat hij dan wel weer redelijk in orde is.

Mijn stats lijden er imo wel niet onder... Mjah pijngrens = relatief. Kan tegen veel , is soms niet echt handig mrjah :)

We'll , erg bedankt voor de info :D

80 x 1. :( tja train 7-8 maandjes.

Citaat:
Origineel gepost door Dressed Black [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volgens mijn mening kan je beter de stang slechts tot op een 10 tal centimeter van je borst laten zakken, lager zet nog meer stress op de schouders en leidt zeer vaak tot ernstige blessures.

10 cm. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

dude, zo train je je borst toch niet man! besides, bij alles kun je geblesseerd raken.. mits je een goede warming up doet en de uitvoering correct is, zal er weinig aan de hand zijn.10 cm. :D

dude, zo train je je borst toch niet man! besides, bij alles kun je geblesseerd raken.. mits je een goede warming up doet en de uitvoering correct is, zal er weinig aan de hand zijn.

Als warming up mezelf optrekken aan een stang met gestrekte armen natuurlijk.
3*7
En dan 50x 20kilo met brede stang ( die je normaal voor je rug doet).

Voordat ik deze warming up deed had ik toch wel last van me linkerschouder vooral als ik de Chest press deed van technogym.

En nu geen last meer :cool:

*kick*

16 jaar
75 kilo - 193 cm
bankdruk 50 kg

Train maandje of 4 nu

Terug
Naar boven