AndroidHealthClinic

Hoeveel kilo dumbbell press

Peiling Peiling Met hoeveel kilo dumbbell benchpress jij per hand?

• Totaal stemmers
    395
"Met dumbbells x2 kan ik lang niet zo veel als BP"

Joh, zal dat misschien komen omdat je evenwicht erin moet houden? :rolleyes:

Dumbbell presses zijn wel way effectiever dan bench press imo, toch is iedereen altijd maar verslaafd aan dat bankdrukken.

Omdat je er meer gewicht mee kan drukken geniet het de voorkeur bij de massa, ook als vergelijkingsmaat. Ik krijg zelf direct schouderproblemen bij DB presses, wat wss door de vergrote ROM komt. dus zie niet echt het voordeel ervan.

zal binnenkort een filmpje plaatsen waarin ik en me maat dumbbell press doen tot en met een kilo of 60.

onze gewichten gaan maar tot 30 kg dus 30 kg is t maximale wat ik kan pakken :P beetje triest voor een sportschool

kan op mijn sportschool helaas niet meer dan 30 kg pakken,. daar stopt het.
zou zeker wel meer kunnen. heb een paar weken geleden incline 2x35 gedaan.
dus flat moet ik dat zeker kunnen !

• Topic Starter Topic Starter
:haha:

34KG want anders is het 38KG.. :(

35 moet van dan af een sprong maken naar 40 en met mijn schouderprobleem ga ik dat momenteel niet riskeren.

35 moet van dan af een sprong maken naar 40 en met mijn schouderprobleem ga ik dat momenteel niet riskeren.

Het valt mee ;) In mijn gym moest ik van 42 KG naar 48 KG :P Wanneer je 35 voor een goeie 8/10 reps kan tot falen, zul je 40 KG wel 2 a 4 keer moeten kunnen drukken ;) Vanuit hier kun je het weer uitbouwen, zodat er weer progressie in je borsttraining zit. Het is gewoon een kwestie van die stap zetten.

Het valt mee ;) In mijn gym moest ik van 42 KG naar 48 KG :P Wanneer je 35 voor een goeie 8/10 reps kan tot falen, zul je 40 KG wel 2 a 4 keer moeten kunnen drukken ;) Vanuit hier kun je het weer uitbouwen, zodat er weer progressie in je borsttraining zit. Het is gewoon een kwestie van die stap zetten.
Doe momenteel 10 8 6. Kan het is proberen.
Greetz

vorige week nog max. 8 reps 20 kg

nu: 8 reps 22 kg
en 6 eps 24 kg:)

Afgelopen training
12x26kg
10x26kg
8x26kg

(had verwacht dat ik na de eerste set terug naar 24kg zou moeten, maar had zo'n goede dag :) )

Dumbbells hier gaan tot 30kg..
Komende training dus met 28kg kijken hoe ver ik kom, als dat goed gaat daarop 30kg en dan zit ik in aan de max van de sportschool.

Ik kan geeneens meer dumbbell drukken bij ons de Gym,Gaan maar tot 34kg,en hoevaak je het ook vraagt,de eigenaar weigert zwaardere te halen:S

Flat 8x 34kg per hand. Dumbbells gaan bij ons tot 40kg :(

8x32kg

16x 30kg.
ze gaan bij ons maar tot 30kg, heb laatst al geprobeerd te improviseren en er dingen aan te knopen maar dat werkt ook niet echt, dus dan maar bench pressen.:D

Terug
Naar boven