AndroidHealthClinic

Hoeveel last hebben jullie concreet vd islamisering in Ned in het dagelijks leven?

• Topic Starter Topic Starter
Voor de duidelijkheid: godsdienst en sociale problemen niet verwarren. Concreet hebben genoeg mensen last van criminaliteit door allochtonen, de werkloosheid etc., maar de vraag ging over islamisering, en dan moet je eerder denken aan radicalisering achter de schermen, wat wel degelijk gevaarlijk is, maar niet perse merkbaar voor de burger in de straat (tot er eens een serieuze terroristische aanslag gebeurd zoals bij Theo Van Gogh bijv).

Het leek mij vooralsnog een vrij makkelijke vraag. Islamisering. Dat is dus niet crimineel gedrag van Marokkanen of iets dergelijks (dat is namelijk crimineel gedrag van jongeren waarvan het meerendeel van de ouders uit een of ander Marokkaans gebergte komt).

Ik bedoel dus bijv. het 'gelal van een moskee', hoofddoekjes op straat, halalvlees in de AH-schappen, de moslim-omroep, mogelijke positieve discriminatie van moslims, you name it.

Maar nu ben ik voorbeelden aan het noemen. Had gehoopt dat er toch wat meer van de forumleden zelf zou komen, gelet op de felle oppositie tegen de gepredikte 'tsunami van islamisering' die ons land opslokt. Maar goed, wat nog niet is kan nog komen. Kom maar door jongens! :)

Ik heb voornamelijk last van een uitpuilende krant die een bonk nieuws brengt met ellende. Eigenlijk samenvatting van satrijdende ego's, niets meer. De flitsende Westerse consumptiemaatschappij versus de Islamitische sedatieve saamhorigheid.

Geloof het of niet, heb mezelf eens op de proef gesteld en uitsluitend 2 weken de sportpagina gelezen op weg naar m'n werk in de trein. En m'n humeur en kijk op de dagelijkse werd er een stuk beter op.

Aantal antwoorden hier stroken iig niet met de overweldigende populariteit die Wilders hier kent, de vraagstelling is gebaseerd op zijn stokpaardje. Een poll vlak voor de verkiezingen leverde GW als MP op hier op DBB.

Zegt het ventje die net komt kijken.. altijd grappig om mensen te horen miepen over vrijheid die niet nog moeten ontdekken wat het leven inhoud (en echt.. het leven gaat wat verder dan het opvoeren van je vespaat'je) en hun achtertuin nog moeten verlaten...

OT: geen last van de 'islamisering' (ook geen last van simpele zielen als Wilders by the way)...

dat zegt een mannetje die ouder is. En die sinds zijn zestiende niet verder is gekomen dan de sportschool om de hoek, of verder dan zijn toetsenbord heeft durven leven. Ik ervaar het zo, hoe het hier is waar ik woon en wat ik meemaak. Wat jij daar mee maakt is jou mening.

rare is dat in de kranten van Nederland nooit word gesproken over buitenlandse jongeren die misdaden plegen. In belgië is het anders. Veel beter gelijk de naam en alles op het nieuws.

Geen.

dat zegt een mannetje die ouder is. En die sinds zijn zestiende niet verder is gekomen dan de sportschool om de hoek, of verder dan zijn toetsenbord heeft durven leven. Ik ervaar het zo, hoe het hier is waar ik woon en wat ik meemaak. Wat jij daar mee maakt is jou mening.

Gozer, gozer.. jij mocht willen dat je op mijn leeftijd mijn levenservaring zou hebben maar dat terzijde (ik zal jou 'volwassen aannames' maar even voor het gemak links laten liggen aangezien het meer zegt over wie het schrijft dan over aan wie het is bestemd)...

Ik beoordeel je op wat je schrijft en daaruit blijkt dat je idd nog niet veel van het leven hebt gezien (ook niet gek gezien je leeftijd al denk ik dat ik op jou leeftijd al een stuk verder was maar dat terzijde)..

Je weet duidelijk niet wat gebrek aan vrijheid is en je weet duidelijk niet hoeveel vrijheid je in NL/BE hebt.. geeft ook niet.. maar probeer van mensen te leren die net even wat meer 'bagage' hebben dan jij ipv wederom een onzinnige post neer te kwakken... zo heb ik het ook geleerd.. dus een goed advies naar jou.. soms is luisteren beter dan praten... neem dit mee in je verdere leven.

Laatst bewerkt:
Nederland is geen vrij land meer, Is het allang niet meer.

Waar is het tij gekeerd volgens jou inzicht en over welk tijdsbestek spreek je? Waarom hadden we tientallen jaren geleden zoveel vrijheid, en zijn we nu in een benauwde positie gedrukt? Wat kunnen we nu niet meer sinds hedendaags en tot zo'n 60 jaar achteromkijkend wat toen wel kon?

In welk land kun je dan wel volgens jou interpretatie, vrijheid publiekelijk tot uitting brengen?

Welk referentiekader gebruik je als graadmeter om Nederland als een niet vrij land te bestempelen?

Ik zelf heb er geen last van.
Ik kan me hooguit irriteren als ze op een koopavond met 50 man op een plein gaan staan zodat het winkelend publiek op een gegeven moment er niet meer langs wil/durft.

Als ik met de vrouw loop en 1 heeft een grote mond of probeert wat zal hij dat duur bekopen. Zolang ze mij met rust laten doe ik hetzelfde.

Heb eigenlijk zelden problemen met allochtonen, omdat we elkaar met rust laten.
De allochtonen (als je daar nog van kan spreken) die ik ken, gaan voornamelijk met NL om. Dit komt natuurlijk ook omdat de meeste rond de 30 zijn en hun hele leven hier wonen. Dus voornamelijk nl vrienden.
Op de basisschool had ik misschien 2 allochtonen in de klas.
Middelbare school 4-5.
Ga nu op de lagere school kijken waar ik vroeger zat. Van de 25 zijn het er nu 20.
Ligt grotendeels aan de wijk, maar het is dan ook logisch dat deze groep minder mengt met oorspronkelijke NL-ers.

Doe je niks aan, en moet je je zelf ook niet te druk om maken.
Des al niettemin moet je geen oogkleppen op hebben.

rare is dat in de kranten van Nederland nooit word gesproken over buitenlandse jongeren die misdaden plegen. In belgië is het anders. Veel beter gelijk de naam en alles op het nieuws.

Moet je toch de krant maar eens echt gaan lezen dan, het staat er vol mee.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, volgens mij ken jij Socrates niet echt. :D

*uitmelken van de rijksdienst sociale zekerheid (massa kindergeld - vrouwen stempelen meestal)
*overvolle gevangenissen met 80% allochtone bevolking
*zwembaden zitten overvol allochtonen die kabaal maken en beschadigen
*moskeeën - en die gesubsidieerd worden door de overheid net zoals religie - en offerfeesten.
*koloniseringen - sommige plaatsen hier in de stad met té hoge concentratie allochtoon
*onveilige plaatsen - kort oogcontact volstaat voor een gevecht uit te lokken.
*groot aandeel in de dagelijkse criminaliteit - zie dagelijkse gebeurtenissen of krantrubriek rechtbank
*enorm luidruchtig praten en onaangepaste Westerse kledij tot complete vermomming - sommigen spreken amper Nederlands
*onverklaarbare rijkdom mbt onroerende en roerende goederen (bv criminele allochtonen die met dure wagen rijden)
*moeten opletten wat je zegt dat je niet spot met de Islam en bij elke op- of aanmerking best eerst zegt 'en ik ben geen rascist'
*terrorisme
*invasie van nachtwinkels en kebapzaken met gebrek aan hygiëne.
(anekdote: mobiel kebapkraam wordt na de markt niet schoongemaakt, het vlees komt de komende week bij hoge temperaturen te rotten met als gevolg een stinkende straat waarbij de brandweer moet ingrijpen.)
*hun stoer gedrag en hun buitensporig geweldadig gedrag.

wat nog meer is. mijn pa mag met zijn bakkerszaak niet meer dan zoveel uur per week open zijn, dus zondag moet hij gewoon gesloten zijn. maar er is nu een turkse broodjeswinkel pal naast onze gekomen en die is van 9 tot 10 open 7 dagen per week. moet jij proberen dan staan ze binnen een maand voor je op de stoep. en die pizza's die ze daar verkopen liggen gewoon op de toonbank in de volle zon en iedereen kan erbij. terwijl mijn pa jaren geleden 5 miertjes in zijn bakkerij had lopen waardoor hij voor elk miertje 600 eur kon betalen

Het leek mij vooralsnog een vrij makkelijke vraag. Islamisering. Dat is dus niet crimineel gedrag van Marokkanen of iets dergelijks (dat is namelijk crimineel gedrag van jongeren waarvan het meerendeel van de ouders uit een of ander Marokkaans gebergte komt).

Als je misschien de tijd had genomen om alles te lezen dan wist je dat ik reageerde op iemand anders.

Ik zie trouwens zoals reeds gezegd net zoveel problemen als gevolg van geloof als van immigratie. Het zijn beide gewoon dingen die je moet beperken imo.

wat nog meer is. mijn pa mag met zijn bakkerszaak niet meer dan zoveel uur per week open zijn, dus zondag moet hij gewoon gesloten zijn. maar er is nu een turkse broodjeswinkel pal naast onze gekomen en die is van 9 tot 10 open 7 dagen per week. moet jij proberen dan staan ze binnen een maand voor je op de stoep. en die pizza's die ze daar verkopen liggen gewoon op de toonbank in de volle zon en iedereen kan erbij. terwijl mijn pa jaren geleden 5 miertjes in zijn bakkerij had lopen waardoor hij voor elk miertje 600 eur kon betalen

bakkerszaak = broodjeswinkel?

en bah mieren in mn brood, moet er niet aan denken. en je buren, bel anders de voedsel en warenautoriteit eens als ze het echt zo bont maken, klagen klagen maar zelf iets doen ho maar :rolleyes:

Tja weinig last van. Hoewel ik niet zit te wachten op nog meer moskees en meer mensen met hoofddoek dan zonder hoofddoek als straatbeeld. En ik ervoor ben alleen nog maar openbare scholen te hebben. Dus ook geen christelijke etc. meer.

bakkerszaak = broodjeswinkel?

en bah mieren in mn brood, moet er niet aan denken. en je buren, bel anders de voedsel en warenautoriteit eens als ze het echt zo bont maken, klagen klagen maar zelf iets doen ho maar :rolleyes:

die liepen in het raamkozijn:rolleyes: in het brood zitten ze echt niet.

Ah daar heb je die gefrustreerde PvdA-er weer! Kijk nog maar even goed allemaal want het begint een zeldzaam soort te worden.

OT: Islamisering zorgt vertegenwoordigt een teruggang in beschaving. Net het juk van het Christendom afgeworpen komen er weer nieuwe waanideeën voor in de plaats. Bovendien splijt het de maatschappij wegens wederzijds onbegrip.

Maar hoe wou je dan realiseren dan Zelda, wij hebben ze hierheen gehaald en niet nagedacht over hoe en wat, en wat ernaast het arbeiten moest gebeuren. Dat argument zullen zij aanvoeren.

Bovendien zijn wij voor hun dan ketters als we ze eruit trappen of hun geloof de openhaart in gooien. En zullen reageren zoals wij dat ook deden met ketters, toendertijd.

Er is sprake van een extremistische tak en versnelde vestiging, maar autobommen of bommen in het OV zit je ook niet op te wachten.

Tja, wat is last? Zie inderdaad een hoop criminele Marokkaantjes om me heen. Opgegroeid in een buurt die klein-Marokko wordt genoemd en waar we ongeveer de enige Nederlanders waren. Nageroepen voor 'h**r' en dergelijke, zowel vroeger als nu. Bijbaantje in een winkel waar voornamelijk allochtonen werken, en die ook weer in een buurt ligt die óók klein-Marokko wordt genoemd, en waar groepjes Marokkanen continu lopen te jatten, de boel slopen en een grote bek hebben. Zie kleine Marokkaantjes af en toe fietsen op fietsen waarvan je wéét dat ze die net gejat hebben (dat zie je gewoon, dat die niet van henzelf KAN zijn) en die gastjes zijn dan niet ouder dan tien ofzo.

De sociale controle is enorm, waar ik me ontzettend aan kan ergeren (wat kan jou het schelen dat iemand die je niet kent aan het roken is of niet-halal vlees eet??) en er zijn wijken in de stad waar het nog véél erger is qua rotzooi trappen en de boel slopen. Achterlijk gewoon.

Maar verder heb ik er geen last van.

Geen onoverkomelijke. Ik kijk vanuit m'n apartementcomplex aan de achterkant neer op een woonrij waar voornamelijk Islamieten wonen, die gasten lijken er allemaal een sport van te maken hun achter 'tuin' te gebruiken als vuilstort plaats. Ohja, en ze zitten tot s'avonds laat voor hun voordeur zonnebloempitten en andere dingen te vreten maar dat vind ik eigenlijk wel gezellig :o

Terug
Naar boven