AndroidHealthClinic

Hoeveel squatten jullie max?

240kg

Maakt het eigenlijk uit of je een korte pauze van een paar seconden neemt tussen elke rep?

beste tot nu toe was gister 8X100 full en 1X115 full
120 failde en nu mag ik niet meer onder parallel squaten omdat ik mijn knieen sloop

2x 60kg ofzo

Onder parallel squaten is juist beter voor je knieën dan parallel of boven parallel squatten...

mijn persoonlijk record is 5x87 kg squat..
ma de shit is da we bij ons geen squatreck hebben
dus of ik moet eerst de baar boven men kop gooien en in men nek leggen
of twee man moete me de baar opheffe en in men nek legge

.. op zoek naar een betere gym :d

• Topic Starter Topic Starter
Dat is niet correct. Full is beter voor je knieën.

Link?

Want zoals ik het zie:

Door te diep gaan bol je je rug waardoor er minder spanning op je hams komt te staan, waardoor je knieen mee druk krijgen en dus een grotere kans op blessures/slijtage is.

Mijn 1rm staat op 95.
Doe nu setjes met 90 dus die 95 is verouderd.

mijn theoretische 1RM is ongeveer 144 kg

Zou niet weten wat m'n max is.

Zit nu, na een operatie aan m'n knie, op 8x85kg.

4*120 kg is mijn max tot nu toe

par. squat: 140
box squat: 145
lockout: 320

Link?

Want zoals ik het zie:

Door te diep gaan bol je je rug waardoor er minder spanning op je hams komt te staan, waardoor je knieen mee druk krijgen en dus een grotere kans op blessures/slijtage is.

Je rug hoort ook niet bol te gaan. Als dat zo is heb een foute techniek, mobiliteitsprobleem of is er sprake van spierdisbalans en zou ik mij tevens zorgen maken om rugklachten. Dit probleem is zeker op te lossen. Iedereen kan veilig beneden parallel squatten.

par.squat 160 kg.

d

ik squat niet. je kunt nu gaan zeggen je moet squaten bla die bla die bla. ik ga bewijzen dat je ook kk goede poten kunt kweken zonder te squaten

ALs ik squat dan doe ik max 100kg, Me benen kunnen wel meer maar me rug niet:)

Terug
Naar boven