Fitness Seller

Hoeveel squatten jullie max?

ik squat niet. je kunt nu gaan zeggen je moet squaten bla die bla die bla. ik ga bewijzen dat je ook kk goede poten kunt kweken zonder te squaten

Squaten is gewoon leuk man, en net alsof je dan later kan gaan vergelijken met andermans poten. Misschien had je er dan zelf meer kunnen uit halen door WEL te squaten.:rolleyes:

6x95kg, iets dieper dan parallel, echt full durf ik ook niet voor de rug

kan niet full squaten door slechte knieschijf ( ruw van binnen ). wel parralel.
Na me blessure ( knie + enkel ) nu weer op max 80. Ze gaan met sprongen weer vooruit!

Als ik mijn stats vermeld gaat men weer vragen om filmpjes die ik nog niet heb. Dus vraag maar via pm/msn :p

genoeg

hehe trasher is een vuile leugenaar idd.

max 2 x pw:D

Paar keer 140 :o .. jaja er word aan gewerkt :)

• Topic Starter Topic Starter
Je rug hoort ook niet bol te gaan. Als dat zo is heb een foute techniek, mobiliteitsprobleem of is er sprake van spierdisbalans en zou ik mij tevens zorgen maken om rugklachten. Dit probleem is zeker op te lossen. Iedereen kan veilig beneden parallel squatten.

Komt gewoon doordat je gewrichten op een gegeven moment niet verder kunnen gaan met een holle rug dus gaat het bol staan.

Komt gewoon doordat je gewrichten op een gegeven moment niet verder kunnen gaan met een holle rug dus gaat het bol staan.

Daar zijn oplossingen voor. In die squatracks serie wordt dit probleem ook besproken. Check maar eens:)

Trouwens, zonder dynamisch stretchen als onderdeel van de warmup, kan ik zelf ook lang niet altijd fatsoenlijk squatten.

Link?

Want zoals ik het zie:

Door te diep gaan bol je je rug waardoor er minder spanning op je hams komt te staan, waardoor je knieen mee druk krijgen en dus een grotere kans op blessures/slijtage is.

wat denk je dat afremmen halverwege de beweging voor druk oplevert op je knieen ;)

zijn best veel onderzoeken die uitwijzen dat fullsquatten gewoon beter is

en je rug bolt niet per definite bij fullsquats, dan doe je gewoon even ergens iets fout ;) ik ken tons of mensen die gewoon anus tot het gras squatten met een rechte rug

mijn ''max'' is 8x140

parallel

Terug
Naar boven