XXL Nutrition

Hoeveel squatten jullie max?

ik had afgelopen vrijdag nieuw record
5 *150 90 graden hoek

echt met je kont naar de grond kan ik helaas niet ivm ski ongeluk, waar door ik pinnen in mijn been heb dus niet zo ver kan door zakken.

wat denk je dat afremmen halverwege de beweging voor druk oplevert op je knieen ;)

zijn best veel onderzoeken die uitwijzen dat fullsquatten gewoon beter is

en je rug bolt niet per definite bij fullsquats, dan doe je gewoon even ergens iets fout ;) ik ken tons of mensen die gewoon anus tot het gras squatten met een rechte rug

:thumbs:

Everytime you do partial squats, Jesus kills a kitten.
Don't be a p*ssy, save the kittens. Squat deep.

:D

De ene week frontsquats, de andere 3/4backsquats (superzwaar), dan weer fullsquats (hakken-billen) en altijd zwaar.

Ennuh..... echte poten ontwikkelen zonder ook maar iets van kniebuigen te doen??
Haha weltrusten.

Doe tegenwoordig. setjes met 120...vorige week 1x140 gedaan.

Vindt ik ook meer dan genoeg btw wil ook me rug een beetje ontzien.
Hangt er ook vanaf hoe sterk ik me voel die dag of juist niet.

Niet dat dit verder uitmaakt, de beweging is diep genoeg om het volle profijt er van te trekken, maar het gaat mij er meer om dat er wel degelijk onoverkomelijke fysieke "beperkingen" zijn en het niet altijd terecht is te zeggen dat je iets niet goed doet.

eens, mijn post was wat dat betreft wat kort door de bocht

quartersquats 55 kilo x 3, het gaat niet om het gewicht, maar om de uitvoering

Full squats 3*(10*30kg)
Parallel squats 3*(20*65kg)

8x110 fullsquat
en dan lekkere pomp in men onderrug :D

5x90 ass to the grass, ik heb nooit aan een andere squat gedaan als een full squat omdat ik full squatten wel heel leuk vind

Top is 260 geweest, maar dat is nu verleden tijd. Ik ben trouwens ook heel afhankelijk van in welk squat rek ik squat. Best raar , want ik heb met bankdrukken hetzelfde. Op sommige bankjes en met sommige olympic bars kan ik gewoon meer tillen. :)

Tijdens de wedstrijdvoorbereidingen heb ik btw wel 60 a 75% van mijn kracht ingeleverd.

Zo godver Ryu, wist niet dat jij zo sterk bent geweest.

4x140 parralel
8x100 full

ik ben sinds een maand of 2 begonnen met squatten en ik ben er ZO slecht in. echt setjes met 60 kilo is een hele opgave voor me. Maar goed, deadliften doe ik nu sinds ene half jaartje en dat is ook met sprongen vooruit gegaan. maar vooral dat intense gevoel van uitputting na 1 setje.. t*ring alsof ik van een week griep aan het bijkomen ben.. Hoop dat dat snel verdwijnt want ik zie atijd op tegen benen dag.

Terug
Naar boven