MuscleMeat

Holocaust nog schokkender dan gedacht

• Topic Starter Topic Starter
De recente holocaust in Congo kent waarschijnlijk veel meer slachtoffers dan die van ww2.
Waarom horen we daar niks over, waarom word dat niet herdacht etc. omdat ze zwart zijn?

En laten we de overlevende die dat hebben meegemaakt allemaal in het huis van tbeest laten wonen, zal die leuk vinden.

3,8 miljoen op 15 jaar waarvan meeste door honger en ziekte

holocaust: 6 miljoen op 5 jaar

De recente holocaust in Congo kent waarschijnlijk veel meer slachtoffers dan die van ww2.
Waarom horen we daar niks over, waarom word dat niet herdacht etc. omdat ze zwart zijn?

En laten we de overlevende die dat hebben meegemaakt allemaal in het huis van tbeest laten wonen, zal die leuk vinden.

+1 en nog een hoop landen (Birma,...)

zijn dat er 12?
De holocaust is het beste wat joden ooit is overkomen. Toen het voorbij was werden ze niet meer vervolgd en niet meer (terecht) landen uitgezet wat wel in de honderden jaren voorheen gebeurde.
Dankzij idioten zoals jij hebben ze enorm veel politieke macht en hebben ze de macht om iedere wereldburger te verkrachten via het banken systeem.

Vertel eens wat meer over al die joden die al honderden jaren lang (volgens jou terecht) werden gediscrimineerd, vervolgd en uitgezet? Zo'n lijstje neerzetten is leuk maar ken je ook de historische achtergronden?

Iets wat 60 jaar geleden gebeurd is, en zeker verschrikkelijk was, is zinloos als we tegelijk vergeten wat er onder onze ogen gebeurt. Hutsi's en Tutsi's die zich uitmoordden, een ware genocide zonder dat er ingegrepen werd, de oorlogen op de Balkan waarvan ik overtuigd ben dat ze mede door de NAVO zijn uitgelokt en waar vervolgens niet doortastend genoeg is ingegrepen, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ik kan me voorstellen dat mensen die er op één of andere manier mee te maken hebben gehad, de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust willen gedenken, en het is goed dat het in de geschiedenisboekjes staat, maar om daar tot in lengte van dagen bij stil te blijven staan...

Zeker, de geschiedenis herhaalt zich...maar steeds net een beetje anders....de mens leert er niet van....

3,8 miljoen op 15 jaar waarvan meeste door honger en ziekte

holocaust: 6 miljoen op 5 jaar

But so far the brutal war in eastern Congo has not only lasted longer than the Holocaust but also appears to have claimed more lives. A peer-reviewed study put the Congo war’s death toll at 5.4 million as of April 2007 and rising at 45,000 a month. That would leave the total today, after a dozen years, at 6.9 million.

Vertel eens wat meer over al die joden die al honderden jaren lang (volgens jou terecht) werden gediscrimineerd, vervolgd en uitgezet? Zo'n lijstje neerzetten is leuk maar ken je ook de historische achtergronden?

De Britse historicus Ian Kershaw geeft in zijn uitgebreide Hitlerbiografie aan dat het niet duidelijk is waardoor de Jodenhaat van Hitler nu eigenlijk ontstaan is. Hij had aanvankelijk Joden in zijn kennissen- en huisgenotenkring en zelfs een Joodse huisarts uit Linz, die Hitlers moeder in haar laatste dagen heeft verzorgd. Hitler heeft zich ten aanzien van deze arts zeer erkentelijk getoond. Later geïnterviewde kennissen van Hitler uit diens Weense tijd verklaarden nooit ook maar een enkel negatief woord ten aanzien van Joden uit Hitlers mond gehoord te hebben. Vaak sprak hij zelfs lovend over zijn vele Joodse kennissen.[19] Maar in korte tijd werd hij toch een fanatiek antisemiet. Kershaw zelf heeft gesuggereerd dat Hitler op dat moment zijn Joodse kennissen simpelweg nodig had (onder andere voor het verkopen van zijn schilderijen en prenten), en dat hij daarom zijn ware gevoelens voorlopig voor zich hield.
Anti-Slavische en antisemitische stromingen waren in Wenen, evenals in Sudetenland en Silezië, in opkomst, als reactie op het toenemende Slavische separatisme. De Joden werd het kwalijk genomen dat zij als fabrieksbazen Slavische arbeiders in dienst namen, die hiertoe naar steden als Praag, Posen, Pressburg en Wenen trokken en het Duitse karakter van deze steden zouden ondermijnen. De jonge Hitler was al in Wenen onder de indruk gekomen van het antisemitisme waarmee de toenmalige burgemeester, Karl Lueger, aan de macht was gekomen. Ook de antisemitische beweging van Georg von Schönerer heeft invloed gehad op de jonge Hitler. Tijdens zijn jaren in Wenen en later in München, waar hij volgens eigen zeggen graag mensen en hun gedrag observeerde, nam zijn overtuiging de vorm aan die hij later in al haar extremiteit zou etaleren.
In discussies met andere bewoners van het Weense "mannenhuis", waar hij af en toe woonde, bracht hij zijn standpunten compromisloos naar buiten. Hij praatte om anderen te overtuigen van de juistheid van zijn visie, was altijd bereid tot discussiëren, en hij bleek radicaal en zwart-wit in zijn denken. Opvallend was toen al dat Hitler niet tegen inhoudelijke kritiek op zijn denkbeelden kon en begon te schreeuwen als hij dreigde een discussie te verliezen.
Ook ontwikkelde hij in Wenen een sterk Duits nationalistisch gevoel, zoals veel Duitsers in Oostenrijk dat kenden. In zijn denken zou een aansluiting van Oostenrijk bij Duitsland een zegen voor dat land zijn.[bron?] Hij zag in het heersende Habsburgse Huis een teveel aan schadelijke Slavische, dus on-Duitse, invloeden. Ook in het bolsjewisme, marxisme en communisme zag hij een groot kwaad dat bestreden moest worden.
Waarschijnlijk vormde zich in Wenen reeds de kern van Hitlers grote ideaal; het idee van "één leider (Adolf Hitler), één wil (die van hemzelf), één volk (het Duitse)". Al vroeg in zijn politieke carrière, vanaf 1925 ongeveer, liet hij zich der Führer (de leider) noemen. Hij droomde van een toekomstig Derde Duitse Rijk (het Dritte Reich) als opvolger van het eerdere Heilige Roomse Rijk ('eerste rijk') en Duitse Keizerrijk ('tweede rijk'), waarin geen plaats zou zijn voor Joden en andere door hem verderfelijk geachte groepen in de samenleving (onder anderen homocoïtusuelen), maar waar Duitsers in harmonie en verenigd onder één leider (hijzelf) zouden bouwen aan hun toekomst. Later werd duidelijk dat hij in feite absolute wereldheerschappij verlangde, waarin de Duitsers het machtigste volk zouden zijn. De omvang van deze grootheidswaan groeide met zijn succes.
In zijn rassentheorie verheerlijkte Hitler het vermeende Arische ras, waarvoor hij Lebensraum (leefruimte) wilde creëren; daarvoor had hij vooral het grote Rusland in gedachten. Hij verheerlijkte het idee van de 'edelgermaan'. Hitler geloofde sterk in de maakbaarheid van de mens, getuige ook zijn goedkeuren van de experimenten van Josef Mengele en het aan het werk zetten van Baldur von Schirach aan het hoofd van de Hitlerjugend. Wat Joden betreft stond hij erop hen een 'ras' te noemen; dit paste bij zijn zuiver/onzuiver-bloedtheorie. Hij beschouwde Joods bloed als het "gif van de samenleving", dat daaruit geëlimineerd zou moeten worden. Sommige Hitlerverklaarders noemen dit zijn mystiek. Anderen benadrukken prozaïscher verklaringen zoals zijn uitgesproken afkeer van het "Joodse kapitalisme", zonder dat hij daar specifiek namen bij noemde. Hij creëerde in elk geval een zeer haatdragende en schampere karikatuur van "de Jood" en vuurde die af op zijn publiek. Hitler is in zijn rassentheorie zeker beïnvloed geweest door de Geheime leer van de occultiste Helena Blavatsky die het vermeende Arische ras als "vijfde kosmische gangmaker" een belangrijke rol toebedeelde en die schreef over de "(voorbijgaande) inferioriteit van de Semitische volkeren".[20] Toen de nazi-interpretatie van Blavatsky's rassentheorie duidelijk werd, werd in de Theosofische Vereniging en in andere theosofische bewegingen aan hun leden duidelijk gemaakt dat in de theosofie het begrip ras niet etnisch mocht worden geïnterpreteerd.[bron?]
Het antisemitisme is niet door Hitler uitgevonden. Door de eeuwen heen is het in Europa, variërend naar tijd en plaats, aanwezig geweest. Hitler heeft daar onder andere met de hierboven genoemde karikaturen van Joden en door zijn grote redenaarstalent handig op in weten te spelen en het antisemitisme tot ongekende hoogten weten op te zwepen.

Nee, dat 'beste wat ze ooit is overkomen' ging qua verwoording misschien absoluut te ver maar rond de holocaust (die ik niet in zijn geheel ontken) zweven veel leugens welke het joodse volk maar al te graag accepteert als waarheid. Deze worden vervolgens gebruikt om meer invloed en geld te verwerven; wat voor mij en jou negatief is. Mensen snappen niet hoeveel schade het bankwezen aanricht en joden spelen daar inderdaad een enorme rol in.

Het is toch bizar dat dit ene stukje historie niet ontkent mag worden, en zelfs bestraft kan worden met boetes en celstraf?

Ik weet dat ik heel erg aan het generaliseren ben, en ik leef absoluut mee met iedereen die zijn leven is verloren in WOII, maar tegelijkertijd ben ik niet bang om als een anti-zionist over te komen (wat velen wel zijn) en mijn mening te uiten.
Denk dat het een volk is dat vaak vervolgd / geviseerd is doorheen de geschiedenis en dat oa daarom velen een soort slachtofferrol innemen of aangeleerd krijgen. Over 'het bankwezen' ga ik me niet uitspreken, daarover weet ik te weinig.

De negationismewet vind ik persoonlijk terecht; iemand die de Holocaust ontkent, legt talloze feiten naast zich neer en indirect toon je geen greintje respect en erkenning voor nabestaanden of mensen die er op een andere manier mee te maken hadden.

Zolang je geen die hard antisemietje bent, heb ik wel respect voor je mening ;)

Waarschijnlijk was die arme Hilter gewoon slachtoffer geworden van de gemene en slinkse streken van de Joden.

But so far the brutal war in eastern Congo has not only lasted longer than the Holocaust but also appears to have claimed more lives. A peer-reviewed study put the Congo war’s death toll at 5.4 million as of April 2007 and rising at 45,000 a month. That would leave the total today, after a dozen years, at 6.9 million.

en dit:

Thus, according to Ward Churchill, a professor of ethnic studies at the University of Colorado, the reduction of the North American Indian population from an estimated 12 million in 1500 to barely 237,000 in 1900 represents a"vast genocide . . . , the most sustained on record." By the end of the 19th century, writes David E. Stannard, a historian at the University of Hawaii, native Americans had undergone the"worst human holocaust the world had ever witnessed, roaring across two continents non-stop for four centuries and consuming the lives of countless tens of millions of people." In the judgment of Lenore A. Stiffarm and Phil Lane, Jr.,"there can be no more monumental example of sustained genocidecertainly none involving a 'race' of people as broad and complex as thisanywhere in the annals of human history."

Laatst bewerkt:
Denk dat het een volk is dat vaak vervolgd / geviseerd is doorheen de geschiedenis en dat oa daarom velen een soort slachtofferrol innemen of aangeleerd krijgen. Over 'het bankwezen' ga ik me niet uitspreken, daarover weet ik te weinig.

De negationismewet vind ik persoonlijk terecht; iemand die de Holocaust ontkent, legt talloze feiten naast zich neer en indirect toon je geen greintje respect en erkenning voor nabestaanden of mensen die er op een andere manier mee te maken hadden.

Dit kan ik absoluut niet begrijpen, sorry.
Weet je van andere voorbeelden waar je vervolgd kan worden voor het uiten van je mening/vraagtekens zetten bij gebeurtenissen in het verleden?
Ik persoonlijk niet.
Ik vind dat dit valt onder vrijheid van meningsuiting. Iemand heeft net zozeer het recht te schreeuwen dat homocoïtusualiteit een ziekte is, mohammed een pedofiel/neppe profeet en mensen mogen van mij ook gerust zeggen dat de holocaust nooit plaatsgevonden heeft.
Inderdaad leggen ze dan talloze feiten naast zich neer, en zal ik al snel van ze vinden dat ze een bekrompen geest hebben, maar voor mij valt het onder de vrijheden die we kennen in onze huidige samenleving.
Net zo gek als het verbieden van boeken vind ik dit.

True dat, die indianen holocaust was vele malen erger :roflol:

Lol...waarom blijft mn dat altijd bovenhalen van de joden?

Wat met de kampen die vandaag de dag bestaan in China en in Korea? geeft niemand een reet om...maar de Joden gebruiken DAGELIJKS een gebeurtenis van jaren geleden om hun acties nu goed te praten.

Het is erg wat er ten tijde van WO2 is gebeurd, no doubt! Maar altijd maar die wind eieren onder de Joden...want ze hebben toch zo afgezien. Waarom praat dit dan goed wat voor slechts ze nu zelf doen?

Weet je van andere voorbeelden waar je vervolgd kan worden voor het uiten van je mening/vraagtekens zetten bij gebeurtenissen in het verleden?
Ik persoonlijk niet.
Ik vind dat dit valt onder vrijheid van meningsuiting. Iemand heeft net zozeer het recht te schreeuwen dat homocoïtusualiteit een ziekte is, mohammed een pedofiel/neppe profeet en mensen mogen van mij ook gerust zeggen dat de holocaust nooit plaatsgevonden heeft.
Inderdaad leggen ze dan talloze feiten naast zich neer, en zal ik al snel van ze vinden dat ze een bekrompen geest hebben, maar voor mij valt het onder de vrijheden die we kennen in onze huidige samenleving.

Het ontkennen van feiten is geen mening :o

Holocaust ontkennen is t zelfde als zeggen dat bananen blauw zijn, al is de kleur van een banaan ontkennen niet strafbaar

In veel Europese landen is holocaustontkenning strafbaar, meldt de site van het Anne Frank Huis. In Duitsland bestaat er een wet die het verspreiden van de 'Auschwitzlüge' ('leugen over Auschwitz') verbiedt, en België kent een wet tegen het ‘negationisme’. In Nederland valt holocaustontkenning onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht. Daarentegen kennen de Verenigde Staten van Amerika geen mogelijkheden om holocaust-ontkenners juridisch te vervolgen. Artikel 1 van de Amerikaanse Grondwet – het artikel waarin onder meer de vrijheid van meningsuiting voor iedere Amerikaanse burger wordt gegarandeerd – gaat boven het recht op bescherming tegen discriminatie. Mede hierdoor zijn er op het internet veel Engelstalige sites waarin onwaarheden over de holocaust aan de man worden gebracht. Om gerechtelijke vervolging te ontlopen en toch hun boodschap via het internet te verspreiden zijn diverse Europese holocaustontkenners uitgeweken naar een Amerikaanse provider.

België kent een aparte wet:
http://www.diversiteit.be/index.php?action=wetgeving_detail&id=31

Persoonlijk vind ik het wat ver gaan om ontkenning te straffen, al sympathiseer ik absoluut niet met de negationisten.

De indianen zijn er bijgehaald hoor. :roflol:

Zo jammer wat je hier leest.

Het ontkennen van feiten is geen mening :o

Holocaust ontkennen is t zelfde als zeggen dat bananen blauw zijn, al is de kleur van een banaan ontkennen niet strafbaar

Niet? Ik ben van mening dat jij kwalitatief hoogwaardige posts maakt.
En wat is een feit? Is een nummer zoals 6 miljoen vermoorde mensen een feit? Wat maakt dat een feit?

Niet? Ik ben van mening dat jij kwalitatief hoogwaardige posts maakt.
En wat is een feit? Is een nummer zoals 6 miljoen vermoorde mensen een feit? Wat maakt dat een feit?

Feit is wel dat er genoeg vermoord zijn om een holocaust te zijn. De Duitsers waren ontzettend nauwkeurigen het documenteren van alles dus dat alles wat vergast was grotendeels joods was valt ook niet te ontkennen.

Desondanks vind ik t nergens op slaan dat je er straf voor krijgt. Zijn ook zat zigeuners, invalide en homo's vergast en zij krijgen geen voorkeursbehandeling.

Ik persoonlijk niet.
Niet akkoord :)

Komt natuurlijk oa voort uit het feit dat we er hier rechtstreeks mee te maken hebben gehad en er hier geen vergelijkbaar schandalig en gruwelijk feit bestaan heeft. Gelukkig. Als je dan luid genoeg miept dat je lijdt onder zo'n beweringen, vind ik het logisch dat er objectief overwogen wordt of je dat in een wet giet.

Sorry voor de mensen die zich eraan storen, maar ik vind je vergelijking met homowetten gelijkaardig. Als mensen het echt nodig vinden om bepaalde bevolkingsgroepen of minderheden te viseren (ook in de zin van psychisch doen lijden door zoiets te ontkennen), dan moet daar maar een wettelijke sanctie tegenover staan.

Jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint. Ik vind het niet kunnen dat je een hitlergroet brengt op straat of iemand naroept omdat hij homo is.

origineeltje zei:
Transportatiedossiers van mensen richting een concentratiekamp vind ik wel een feit. Documenten waarin hoeveelheden Zyklon B staan ook. Idem voor de kampen waarvan er veel nog bestaan.

Terug
Naar boven