AndroidHealthClinic

Holocaust nog schokkender dan gedacht

Echt walgelijk, zo'n opmerking: :kots:
Enig moreel besef heb je niet volgens mij.

Historisch besef in ieder geval zeker niet. Balfour verklaring is uit 1917, ruim voor WO II opgesteld. De Holocaust heeft de vorming van een Joodse staat hooguit in een stroomversnelling gezet.

Laatst bewerkt:
De meesten zijn dan ook geen historici, maar amateurs die er een hobby van hebben gemaakt.
De ene al serieuzer dan de ander. Je mag zeggen wat je wilt, maar er zijn er ook die sterke punten aanhalen en objectief blijven.

PS: Er is een nuance tussen revisionisme en ontkenning.

Ik heb nog nooit een stuk gelezen dat lijkt op revisionisme als het gaat om de holocaust en wat moet bijdragen aan een nieuwe visie op een gedeelte of het geheel van de holocaust. Dan heb ik toch redelijk veel gelezen op gare sites als Stormfront, Codoh en minder gare sites waar het er objectiever aan toe gaat maar de zelfverklaarde revisionisten toch vooral blijven hangen in complot denken.

Maar goed een Hilberg, Gilbert of andere Holocaust experts weerleggen betekent dat je al het beschikbare bewijsmateriaal ook kan weerleggen. Vrij lastig zonder je er grondig in te verdiepen.

Ik heb nog nooit een stuk gelezen dat lijkt op revisionisme als het gaat om de holocaust en wat moet bijdragen aan een nieuwe visie op een gedeelte of het geheel van de holocaust. Dan heb ik toch redelijk veel gelezen op gare sites als Stormfront, Codoh en minder gare sites waar het er objectiever aan toe gaat maar de zelfverklaarde revisionisten toch vooral blijven hangen in complot denken.

Maar goed een Hilberg, Gilbert of andere Holocaust experts weerleggen betekent dat je al het beschikbare bewijsmateriaal ook kan weerleggen. Vrij lastig zonder je er grondig in te verdiepen.
We zullen de waarheid sowieso nooit kennen. Er is sindsdien teveel verandert in de wereld en er zijn teveel risico's verbonden aan het openbaren van sommige archieven. Wat wel zeker is, is dat de "officiële" versie in de geschiedenisboeken zal blijven staan aangezien revisionisme bij wet verboden is.

We zullen de waarheid sowieso nooit kennen. Er is sindsdien teveel verandert in de wereld en er zijn teveel risico's verbonden aan het openbaren van sommige archieven. Wat wel zeker is, is dat de "officiële" versie in de geschiedenisboeken zal blijven staan aangezien revisionisme bij wet verboden is.

:scratch: Je weet hoeveel bewijsmateriaal openbaar is? Je weet ook dat in Bad Arolsen sinds 2006 zo'n 50 miljoen documenten openbaar zijn gemaakt door de Duitsers?

De waarheid is meer dan bekend, hooguit zijn de puzzelstukjes op detailniveau amper uit te werken omdat je daar te maken hebt met ooggetuigenverslagen. Buiten de daders zijn van veel acties geen ooggetuigen meer gevonden na of tijdens WO II.

Documenten vullen echter die wel bestaande ooggetuigenverslagen in veel gevallen volledig aan. Voor vele Einsatzgruppen acties zijn de graven getraceerd door eerst de Russen en daarna door o.a. de inspanningen van pater Desbois die in het Oosten talloze massagraven heeft weten te linken aan de opruimacties van de Nazi's.

Welke andere waarheid zou er moeten zijn dan het bestaan van getto's, vernietigingskampen, Einsatzgruppen, pogroms, razzia's etc?

Revisionisme is niet verboden, negationisme evenmin. Wat wel verboden is het ontkennen van de holocaust uit oogpunt van haat zaaien.

Het punt is dat bij alles wat ik tot nog toe van revisionistische schrijvers heb gelezen de methodiek van historisch onderzoek omgedraaid wordt; men poneert eerst de "waarheid" dat de Holocaust niet plaats heeft gevonden of dat hij veel minder veelomvattend was dan in de traditionele geschiedschrijving wordt beweerd (en bewezen overigens) en verzamelt dan alle "feiten" die hun gelijk zouden kunnen bewijzen, waarbij verder ook elke vorm van objectiviteit gemeden wordt. Deze manier van werken alleen al maakt een persoon tamelijk ongeschikt als historicus of geschiedschrijver.

Historisch besef in ieder geval zeker niet. Balfour verklaring is uit 1917, ruim voor WO II opgesteld. De Holocaust heeft de vorming van een Joodse staat hooguit in een stroomversnelling gezet.

Los van hoe je denkt over het ontstaan van de Joodse staat, zeggen dat "De grootste impuls die het 'jodendom' heeft gehad is de holocaust ontketend door A. Hitler." en "In dit licht zou je Hitler als de messias van het jodendom kunnen zien."

Dat is werkelijk zum Kotzen.

Ben niet van plan om iets te bewijzen dat al bewezen is maar voor de duidelijkheid een lijst van lang niet volledig bewijs over het bestaan van een genocidaal systeem in Auschwitz :

http://holocaustcontroversies.blogspot.nl/2012/10/index-of-published-evidence-on.html

Zogenaamde revisionisten en negationisten komen nooit veel verder dan gaatjes schieten in enkele van die bewijzen maar zien daarbij het liefst al het andere bewijs zoveel mogelijk over het hoofd.

Ik blijf voorstander van het vergassen van negationisten met Zyklon B. De meeste van de negationisten menen toch dat het ontluizingsmiddel was. Dan kunnen we dat dus prima testen op een groepje negationisten.

Ben niet van plan om iets te bewijzen dat al bewezen is maar voor de duidelijkheid een lijst van lang niet volledig bewijs over het bestaan van een genocidaal systeem in Auschwitz :

http://holocaustcontroversies.blogspot.nl/2012/10/index-of-published-evidence-on.html

Zogenaamde revisionisten en negationisten komen nooit veel verder dan gaatjes schieten in enkele van die bewijzen maar zien daarbij het liefst al het andere bewijs zoveel mogelijk over het hoofd.

Ik blijf voorstander van het vergassen van negationisten met Zyklon B. De meeste van de negationisten menen toch dat het ontluizingsmiddel was. Dan kunnen we dat dus prima testen op een groepje negationisten.

T werkt ieder geval ook goed op andere parasieten :trollface:

Om maar rap iets op te noemen:

• geen concrete bewijzen dat er massagraven bestonden, terwijl er genoeg massagraven zijn gevonden in Oekraïene en Wit-Rusland met honderdduizenden NKVD slachtoffers.
  • absurde mythes die later ontkracht werden (zeep gemaakt van Jodenvet, lampenkappen gemaakt van huid, nagemaakte Jivaro-hoofden, ...
  • Als de officiële Holocaustaantallen over vermoorde joden in alle kampen bij benadering juist zouden zijn, dan komt men tot een totaal van 3 miljoen doden. Dan zouden er nog eens 3 miljoen buiten de kampen zijn vermoord?
  • ...

- NKVD slachtoffers? :orly: Nu heeft de NKVD zich zeker niet onbetuigd gelaten in WO II maar het grootste gedeelte van de gevonden massagraven in de Baltische staten, Oekraine en Rusland zijn toch zeker te linken aan acties van de Einsatzgruppen. Dat lang niet ieder massagraf gevonden is of veel slachtoffers volledig van de aardbodem verdwenen lijken komt ook door de grondigheid van de Nazi's bij het opruimen. Dat opruimen vond meestal pas maanden of jaren later plaats toen Aktion 1005 eenmaal in gang was gezet. Maar zelfs met Aktion 1005 blijven en bleven er nog genoeg graven over die dienen als bewijs voor de acties van de Einsatzgruppen. Pater Desbois enkele jaren terug nog vele van die graven met hulp van de lokale bevolking weten terug te vinden. Vaak gepaard met de ooggetuigenverslagen van nog levende inwoners van de dorpen waar de Joden werden afgevoerd door de Nazi's en dus niet door de NKVD.

Ponary en Babi Yar zijn redelijk geschoond tijdens Aktion 1005 maar alleen die twee plekken waren al goed voor meer dan 100.00 doden aan Joodse kant. Van Ponary was echter nog wel bewijsmateriaal over :

[Link niet meer beschikbaar]

Van de acties van de Einsatzgruppen zijn overigens meer dan genoeg documenten terug te vinden zoals het Jaeger rapport maar ook de volgende afbeelding die weinig aan duidelijkheid te wensen overlaat :

Jaeger%20Coffin%20Map.jpg

Kan nog wel de talloze foto's plaatsen van die acties van de Einzatsgruppen waarbij ook massagraven te zien zijn maar het lijkt me overbodig.

- Absurde mythes ontkrachten betekent nog niet dat de hele Holocaust een soort van kaartenpakhuis is. Pak een kaart en het hele huis stort in? Zo werkt het natuurlijk niet.

- Dan kan je of niet tellen of ben je niet bekend met de officiële cijfers en feiten.

De vernietigingskampen alleen kom je inderdaad uit op een aantal rond de 3 miljoen maar dan vergeet je het grondige werk van de Einsatzgruppen die minimaal 1 miljoen Joden hebben geëxecuteerd. Dan nog zit je maar op 4 miljoen maar in andere kampen buiten de vernietigingskampen vielen ook doden aan Joodse kant. Circa 500.000 doden. Daarnaast nog de circa 750.000 tot 1 miljoen doden in de getto's en je bent al voorbij de lage schattingen van Hilberg die uit komt op 5,1 miljoen gedode Joden totaal.

EricR, ik heb het idee dat dit jou extra aangrijpt (of toch dat je dit aantrekt). Hoe komt dit als ik mag weten? Of wil je gewoon je gelijk halen? (ik geef je gelijk, daar niet van)

Geschätzte zahl der noch Vorhanden Juden

damn..
dat vertaald naar beschikbaar aantal joden toch?

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 22:04 ----------

EricR, ik heb het idee dat dit jou extra aangrijpt (of toch dat je dit aantrekt). Hoe komt dit als ik mag weten? Of wil je gewoon je gelijk halen? (ik geef je gelijk, daar niet van)

:roflol:

Sinds de ban van Klaaswitz moet er toch iemand overblijven om domheid te bestrijden op DBB :D

Heb in ieder geval geen Joods bloed, ook niet in vierde of vijfde lijn of zo. Het is wel een onderwerp dat me intrigeert en bij simpel weerlegbare 'feiten' zal ik het zeker niet laten om een antwoord te geven.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 22:08 ----------

Geschätzte zahl der noch Vorhanden Juden

damn..
dat vertaald naar beschikbaar aantal joden toch?

Soort van voorraadstatus, het bleef voor de Nazi's productiewerk in feite.

Sinds de ban van Klaaswitz moet er toch iemand overblijven om domheid te bestrijden op DBB :D

Heb in ieder geval geen Joods bloed, ook niet in vierde of vijfde lijn of zo. Het is wel een onderwerp dat me intrigeert en bij simpel weerlegbare 'feiten' zal ik het zeker niet laten om een antwoord te geven.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 22:08 ----------

Soort van voorraadstatus, het bleef voor de Nazi's productiewerk in feite.

Efficiënt waren ze wel

Bolsjewieken waren ook smeerlappen hoor

Holodomor alleen al was op dezelfde schaal als de Holocaust. Op zich maakt het ook niet zoveel uit hoe je genocide toepast, het resultaat blijft hetzelfde.

Er zijn meer Oekraieners vermoord door repressie in de 20ste eeuw dan Joden maar daar hoor je nooit iemand over. Bij wijze van spreken.

Er zijn meer Oekraieners vermoord door repressie in de 20ste eeuw dan Joden maar daar hoor je nooit iemand over. Bij wijze van spreken.

Ach ja de grote sprong voorwaarts van Mao leverde minimaal 30 miljoen doden op in 4 jaar. Misschien hadden de Nazi's gewoon alle inwoners van getto's moeten laten verhongeren om er iets beter vanaf te komen qua beeldvorming.

Ach ja de grote sprong voorwaarts van Mao leverde minimaal 30 miljoen doden op in 4 jaar. Misschien hadden de Nazi's gewoon alle inwoners van getto's moeten laten verhongeren om er iets beter vanaf te komen qua beeldvorming.

En de "stille" doden van het kapitalisme vergeten we het liefst....

Terug
Naar boven