MuscleMeat

Holocaust nog schokkender dan gedacht

Wordt ook eens tijd voor een 'holocaust propaganda' verbod of volledige vrijheid. Vaak wordt er gezegd "opdat wij niet vergeten' maar beter van toepassing is 'opdat jullie je schuldgevoel niet vergeten'.

't Tij keert vanzelf als je met een wet probeert om kritiek of vragen te verbieden.
De kritiek die er nu is is mede gevolg van die wet...

Na de oorlog was er een grof schuldgevoel en op den duur kwam er een wet, maar tijden veranderen. Mark Rutte vindt het verbod zelf ook wat vreemd, met de vrijheid van meningsuiting in acht nemende.

De rechter in Den Haag oordeelde deze week dat een joodse man een boete krijgt van 60 euro, omdat hij weigert een identiteitskaart bij zich te dragen. Volgens de jood hoeft hij om religieuze redenen niet aan zijn wettelijke plicht te voldoen.

Het oordeel van een Haagse rechter dat orthodoxe joden ook op sabbat hun identiteitskaart bij zich moeten dragen, leidt in joodse kring tot verontwaardiging. De Conferentie van Europese Rabbijnen ziet zelfs parallellen met nazi-Duitsland.

Gelukkig wordt niemand meer echt warm of koud van dit soort beschuldigingen (nazi Duitsland), waar heb ik dat soort troeven eerder gehoord ? Mienier ies discriminatie...

gelijk hebben ze, ik weiger ook om steeds met een id rond te lopen. En de link met nazi-duitsland ligt niet eens zo ver: ook een overheid die elk detail van zijn burgers probeerde te kennen.

Op basis van religie eisen dat je diverse zaken niet hoeft die normale burgers dan wel moeten ? Volgens mij gaat de essentie je even voorbij...maar kan aan mij liggen. ;)

Op basis van religie eisen dat je diverse zaken niet hoeft die normale burgers dan wel moeten ? Volgens mij gaat de essentie je even voorbij...maar kan aan mij liggen. ;)

ja misschien gaf hij foute redenen op, maar je kent die gast zijn verleden niet, voor hetzelfde geld heeft hij verschillende familieleden kwijtgespeeld tijdens WOII, van zo iemand kan je verwachten dat hij er bepaalde principes op nahoudt die voor een ander misschien vreemd overkomen.

Mark Rutte is een debiel, die zou ik in dit geval niet serieus nemen. Historisch besef van een pepernoot, kent duidelijk de geschiedenis en achtergronden van holocaustontkenners niet.

jij wel, toch, ze hebben allemaal last van mentale retardatie :o
Ik neem aan dat jij wel meer weet dan de debiel genaamd Mark Rutte met een geschiedenis studie op zak.
Maar leuk dat je zo zwart wit denkt. Als je het niet 100% eens bent met alles wat er gezegd word ben je een r*tard.

jij wel, toch, ze hebben allemaal last van mentale retardatie :o
Ik neem aan dat jij wel meer weet dan de debiel genaamd Mark Rutte met een geschiedenis studie op zak.
Maar leuk dat je zo zwart wit denkt. Als je het niet 100% eens bent met alles wat er gezegd word ben je een r*tard.

Ontkennen van vaststaande feiten is wel iets wat met mentale retardatie te maken heeft ja. Net zoiets als ontkennen dat de aarde rond is. En nee voor dat laatste kan je niet vervolgd worden maar ontkennen dat de aarde rond is er niet op gericht om bevolkingsgroepen te beschadigen.

Rutte deed die uitspraak niet als historicus maar als politicus. Als je zo'n uitspraak doet als politicus ontbreekt het je inderdaad aan historisch besef en vooral de plek van holocaustontkenning in de westerse geschiedenis. Maar misschien moeten we inderdaad toestaan dat overwegend antisemitische stromingen hun vuil mogen spuien met daarbij de mogelijkheid dat de haat aangewakkerd tegen bepaalde bevolkingsgroepen.

Nogmaals, noem mij 1 negationist die niet komt uit de kring van r**ards die ik reeds heb genoemd. Of beter noem mij 1 vaststaand feit waarmee het twijfelen aan de holocaust gerechtvaardigd kan worden.

Ontkennen van vaststaande feiten is wel iets wat met mentale retardatie te maken heeft ja. Net zoiets als ontkennen dat de aarde rond is. En nee voor dat laatste kan je niet vervolgd worden maar ontkennen dat de aarde rond is er niet op gericht om bevolkingsgroepen te beschadigen.

Rutte deed die uitspraak niet als historicus maar als politicus. Als je zo'n uitspraak doet als politicus ontbreekt het je inderdaad aan historisch besef en vooral de plek van holocaustontkenning in de westerse geschiedenis. Maar misschien moeten we inderdaad toestaan dat overwegend antisemitische stromingen hun vuil mogen spuien met daarbij de mogelijkheid dat de haat aangewakkerd tegen bepaalde bevolkingsgroepen.

Nogmaals, noem mij 1 negationist die niet komt uit de kring van r**ards die ik reeds heb genoemd. Of beter noem mij 1 vaststaand feit waarmee het twijfelen aan de holocaust gerechtvaardigd kan worden.

Dat zwart wit denken is juist mijn punt. Op mij komt het over dat jij vind dat als je dingen omtrent de holocaust, losstaand van elkaar, in twijfel trek,t je ook al een antisemiet beschouwd word. Of een negationist.

Mensen die in zijn geheel de holocaust ontkennen vind ik inderdaad ook idioten, maar mensen moeten hun vraagtekens KUNNEN zetten bij bepaalde losstaande feiten, zonder dat ze een stroom van antisemitische aantijgingen naar hun hoofd geslingerd krijgen, of nog erger; via het gerechtelijk systeem bestraft worden.
Petje af voor Rutte voor het naar boven brengen van deze issue.
Ik hoef het er niet mee eens te zijn (de wet gaat immers over gehele ontkenning of goedpraten van-), maar ik vind zelf dat dit valt onder vrijheid van meningsuiting.

Ik heb gepost, niet helemaal bij mijn beste weten, "de holocaust is het beste wat joden ooit is overkomen", later heb ik dat gerectificeerd en genuanceerd, maar het staat er wel. Volgens de wet ben ik strafbaar. Vind jij dat normaal?

Ik ken geen revisionisten op dat gebied, alleen negationisten. Of ken jij onderzoekers die met kritische blik naar de holocaust kijken en daarbij ook met nieuwe inzichten komen die leiden tot een ander beeld van de holocaust?

Het onderzoek uit de openingspost is hooguit aanvullend, niet leidend tot vernieuwde inzichten.

Ik zie niet in waarom ontkennen van de holocaust strafbaar zou moeten zijn. Wat wil je ermee bereiken?
Wat heb je eraan? Helemaal niks.
Wat ik veel erger vind, is wat in bepaalde islamitische kringen bijvoorbeeld allemaal over homo's en joden geroepen wordt. En dat kan allemaal zomaar ongestraft. Daarbij valt de ontkenning van de holocaust in het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Joden worden teveel geviseerd

als er bv morgen 2 Palestijnen worden gedood staat gans het land en de moslimwereld in rep en roer
maar in landen als Syrië, Iran, Irak, Pakistan zijn zo'n dingen dagelijkse kost tussen moslims onderling en dan hoor je niemand

maar als Joden het doen dan is het een ramp en spuugt menig antisemiet zijn woede uit :o __________ !!

En Israëliers doen het enkel bij geldige redenen

• Topic Starter Topic Starter
Waarom moet ik nokken met dit soort topics, het zijn de andere die m'n topics vernken :o

Of beter noem mij 1 vaststaand feit waarmee het twijfelen aan de holocaust gerechtvaardigd kan worden.
Om maar rap iets op te noemen:

• geen concrete bewijzen dat er massagraven bestonden, terwijl er genoeg massagraven zijn gevonden in Oekraïene en Wit-Rusland met honderdduizenden NKVD slachtoffers.
  • absurde mythes die later ontkracht werden (zeep gemaakt van Jodenvet, lampenkappen gemaakt van huid, nagemaakte Jivaro-hoofden, ...
  • Als de officiële Holocaustaantallen over vermoorde joden in alle kampen bij benadering juist zouden zijn, dan komt men tot een totaal van 3 miljoen doden. Dan zouden er nog eens 3 miljoen buiten de kampen zijn vermoord?
  • ...

Ik zie niet in waarom ontkennen van de holocaust strafbaar zou moeten zijn. Wat wil je ermee bereiken?
Wat heb je eraan? Helemaal niks.
Wat ik veel erger vind, is wat in bepaalde islamitische kringen bijvoorbeeld allemaal over homo's en joden geroepen wordt. En dat kan allemaal zomaar ongestraft. Daarbij valt de ontkenning van de holocaust in het niet.

In principe kunnen die haatzaaiers ook worden aangeklaagd, dat is niet veel anders dan bij holocaustontkenning. Artikel 137 van het wetboek van strafrecht biedt bescherming tegen haat zaaien.

Mogelijk zou je bij holocaustontkenning nog een onderscheid kunnen maken tussen uitspraken die niet haat zaaiend bedoeld en uitspraken die dat wel zijn. Het probleem is echter dat zo'n beetje iedere holocaustontkenner in te delen valt bij groepen die haat zaaien tot kunst hebben verheven.

Zelfs op een forum als Rodoh (Real Open Debate On the Holocaust) kunnen de ontkenners het meestal niet laten om hun afkeer te laten blijken voor bepaalde groepen in de samenleving. Op het amper serieus te nemen Codoh kom je alleen aan de bak als je zoveel mogelijk vuil spuit.

Codoh en Rodoh?

In principe kunnen die haatzaaiers ook worden aangeklaagd, dat is niet veel anders dan bij holocaustontkenning. Artikel 137 van het wetboek van strafrecht biedt bescherming tegen haat zaaien.

Dat artikel biedt geen enkele bescherming.
We kennen toch allemaal de spreekkoren als Ajax speelt en wat er dan geroepen wordt (of werd? ik kijk nooit voetbal).

Moslimfundamentalisten mogen in Nederland een boek uitbrengen waarin staat dat homo's van de hoogste toren gegooid moeten worden.

En zo gaat het lijstje nog wel even door.

Een eiland :o not sure if srs :roflol:

Israël ligt op heilige Joodse grond... dat was dus het meest logische. En ook al leefden de Joden dan wel een hele tijd in Europa, Israël is altijd hun thuisland gebleven

Jij spreekt voor elke jood? Een ander joods geluid!

De grootste impuls die het 'jodendom' heeft gehad is de holocaust ontketend door A. Hitler. In dit licht zou je Hitler als de messias van het jodendom kunnen zien. Zonder holocaust was er nu waarschijnlijk geen israel geweest.

Je bent een jood als je moeder een jood is en deze lijn zou doorlopen tot Abraham (hmmm een man). Welk weldenkend mens kan dit nou geloven.

Het is een facade en negeren is de beste remedie.

Codoh is een forum waar de holocaust 'besproken' wordt, opgezet door de oprichter (Bradley Smith) van nog zo'n gaar instituut van ontkenners (IHR). Een ander geluid horen dan ontkennen kan leiden tot censuur, bans of andere manieren om je reacties te verwijderen.

Rodoh is veel opener. Laat ruimte voor zowel de ontkenners als meerdere onafhankelijke historici om openlijk over de holocaust te discussiëren.

De gemiddelde ontkenner zal vooral zijn kennis halen van sites als Codoh, IHR, VHO of sites die vaak hun gegevens weer van die sites hebben geplukt. Heel vernieuwend is die ontkennerstroep ook niet en ze hanteren dezelfde geflipt taktieken als de gemiddelde complotdenker. 1 van hun onzinnige feiten ontkracht en je wordt geacht om weer 10 andere onzinnige 'feiten' te ontkrachten. Gebed zonder einde eigenlijk.

De grootste impuls die het 'jodendom' heeft gehad is de holocaust ontketend door A. Hitler. In dit licht zou je Hitler als de messias van het jodendom kunnen zien.

Echt walgelijk, zo'n opmerking: :kots:
Enig moreel besef heb je niet volgens mij.

Codoh is een forum waar de holocaust 'besproken' wordt, opgezet door de oprichter (Bradley Smith) van nog zo'n gaar instituut van ontkenners (IHR). Een ander geluid horen dan ontkennen kan leiden tot censuur, bans of andere manieren om je reacties te verwijderen.

Rodoh is veel opener. Laat ruimte voor zowel de ontkenners als meerdere onafhankelijke historici om openlijk over de holocaust te discussiëren.

De gemiddelde ontkenner zal vooral zijn kennis halen van sites als Codoh, IHR, VHO of sites die vaak hun gegevens weer van die sites hebben geplukt. Heel vernieuwend is die ontkennerstroep ook niet en ze hanteren dezelfde geflipt taktieken als de gemiddelde complotdenker. 1 van hun onzinnige feiten ontkracht en je wordt geacht om weer 10 andere onzinnige 'feiten' te ontkrachten. Gebed zonder einde eigenlijk.
De meesten zijn dan ook geen historici, maar amateurs die er een hobby van hebben gemaakt.
De ene al serieuzer dan de ander. Je mag zeggen wat je wilt, maar er zijn er ook die sterke punten aanhalen en objectief blijven.

PS: Er is een nuance tussen revisionisme en ontkenning.

Terug
Naar boven