MuscleMeat

Hossel's Log

Als ik zo snel kijk niet alleen met haar max, op geen enkel moment staat die onderrug goed. Ook niet voor de lift-off. Al is het een beetje moeilijk te zien op m'n laptop door de zwarte kleren en de hoek waaruit is gefilmd.

Ik dacht dat dat haar max was. Heb niet goed naar het gewicht gekeken blijkbaar.
Maar ze moet idd vanaf het begin die arche erin knallen (ik denk door abs te vuren) en vasthouden,
maar ja techniek is moeilijk aan te leren in 1 keer.

• Topic Starter Topic Starter
Decline bench
1x40
1x50
1x55 fail

Close grip
5x40
5x40
5x40

Dumbell row
8x20
8x20
8x20

Rope facepull
15x15
15x15
15x15

Cable crunches
10x25
10x25
10x25

Squat
2x60
2x60
2x60
2x60
2x60
2x60
2x60
2x60

DL techniek
1x80
1x80
1x80
Toch lager gegaan ivm uitproberen
1x60
1x60
1c60
Ik zie op filmpjes dat mensen naar achter leunen lijkt t wel en dan meer rechtop komen. Ik probeerde dus een beetje achterover te leunen (hangen) maar voelde ni chill en wiebelig.

Front squat
8x30
8x30
8x30

Cable pullthrough
15x15
15x15
15x15

Leg raises
3x8

Het beste is als je schouders achter de stang zijn in plaats van erover heen en je heupen lager houden zodat niet meteen je kont omhoog komt bij de lift off. Dit werkt voor mij prima tot nu.

ik betwijfel dat je schouders zich daadwerkelijk achter de halter bevinden hoor. waar je arm uiteindelijk aan de rest van je lichaam vastzit zit nog een stukje verder naar achter (~oksel). als je echt met je schouders achter de bar zou deadliften dan zou je je benen echt flink kapot maken door het gewicht dat er tegenaan hangt.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

jay was me al voor, met de halter recht onder het punt waar je schouder aan de rest van je lichaam vastzit bevinden je schouders zich iets over de halter

Hoe hou je ze erachter?
Bij mij komen ze er automatisch overheen:
http://www.youtube.com/watch?v=dlGJcU8lHeQ

edit: ik zie dat jij met 200 kilo ook je schouders eroverheen hebt

ik betwijfel dat je schouders zich daadwerkelijk achter de halter bevinden hoor. waar je arm uiteindelijk aan de rest van je lichaam vastzit zit nog een stukje verder naar achter (~oksel). als je echt met je schouders achter de bar zou deadliften dan zou je je benen echt flink kapot maken door het gewicht dat er tegenaan hangt.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

jay was me al voor, met de halter recht onder het punt waar je schouder aan de rest van je lichaam vastzit bevinden je schouders zich iets over de halter

Ik zet er ook bij dat het voor mij prima werkt tot nu. Ik deadlift nu ook geen 200 kg meer aangezien ik m'n techniek heb verandert.
Veel mensen beginnen al met hun schouders over de stang heen, ik probeer ze er achter te houden bij m'n lift off.

Ik bekeek net even een ander filmpje, die redelijk nieuw is, en daar houd ik ze ongeveer boven de stang maar zeker niet er over. Als ik dat doen kom ik niet uit met m'n lock out als ik zwaarder ga. voor m'n gevoel houd ik ze er achter maar is dus niet zo.

Zoals je kunt zien is m'n techniek ook lelijk bij die 200 kg en kom ik niet goed uit met de lock out.

Ik zet er ook bij dat het voor mij prima werkt tot nu. Ik deadlift nu ook geen 200 kg meer aangezien ik m'n techniek heb verandert.
Veel mensen beginnen al met hun schouders over de stang heen, ik probeer ze er achter te houden bij m'n lift off.

Ik bekeek net even een ander filmpje, die redelijk nieuw is, en daar houd ik ze ongeveer boven de stang maar zeker niet er over. Als ik dat doen kom ik niet uit met m'n lock out als ik zwaarder ga. voor m'n gevoel houd ik ze er achter maar is dus niet zo.

Zoals je kunt zien is m'n techniek ook lelijk bij die 200 kg en kom ik niet goed uit met de lock out.

Met erover bedoel ik boven de stang, niet ervoor bij nee

Bench
3x40
3x40
3x40
3x40
3x40
3x40
3x40
3x40
3x40

Close grip
1x5x45

Skullcrusher
3x8x15
Kan niet zwaarder ivm ellenboog. Voelt ook kut tijdens de oefening.

Dumbell row
3x8x20kg

Band pullaparts
3x20

Beetje shouders
Dumbell press
3x8x12

Side raises strict
3x8x10

Rear delt cable raises
3x8x7.5

Cable kickbacks
3x10x8

lkkre train, ken het gevoel bij skullcrusher:(

Tricep extensions en skullcrushers altijd pijn bij ellebogen :( Gewoon lekker cgbp :D

Oefening die pijn doen op de verkeerde manier eruit gooien.

Upright row kan ook voor velen in dat rijtje.

Heb je al elbow sleeves zoals ik aanraadde ?
Ik heb zelf ook snel die elleboogpijn, vooral 1 kant gek genoeg, maar als ik eblow sleeves draag heb ik nergens last van.

Dit soort oefeningen zijn namelijk wel extreem goed om je benchpress te verbeteren, dus ik zou ze er niet zo maar uitgooien.

---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------

Tricep extensions en skullcrushers altijd pijn bij ellebogen :( Gewoon lekker cgbp :D

Is niet vergelijkbaar met CGBP helaas. Zijn beide goeie oefeningen, maar ik kon op een gegeven moment CGBP'en wat ik wilde maar had geen effect. Toen ik weer triceps extension ging doen ben ik in een jaar tijd 20 kilo bijgekomen op de benchpress.

Dan kom ik niet uit als ik zwaarder ga, of je moet gaat hitchen...

Squat
1x70
1x80
1x90

SLDL
8x60
8x60
8x50

Leg ext
8x65
8x70