XXL Nutrition

Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Bezoekers in dit topic

Hoor tegenwoordig ook niks meer over pelletkachels. Hier in de buurt heb je zo een knakker die zulke kachels verkoopt.
Mijn schoonmoeder heeft er eentje, als je ruimte hebt om flink wat pellets in een schuur of garage op te slaan is het wel grappig, maar mooi zijn die dingen en de vlam ook niet.
 
Waarin zou je hem belemmeren? Worden ze juist een beetje weerbaar van. Niet te flauw. 18 graden en we denken dat onze kinderen ziek worden🤣. Hoe doe je dat met buiten spelen? Of hou je hem de winter binnen?
Buiten spelen? Hij is 14 maanden. Een baby die net kan lopen. Nog niet met
schoenen. Als ik 10 minuten de balkondeur open doe merk ik al dat ie koude voetjes krijgt. En ik merk dat wanneer de vloer koud is, hij de vloer meer mijdt. En hij zit juist nu in een fase dat het belangrijk is dat hij gaat lopen op de vloer ipv het kleed.

Als je een deurtje openzet wordt je woonkamer niet meteen koud. Je vloer echter wel. Maar jij als volwassene merkt dat niet. Een baby die op die vloer kruipt merkt dat wel. En i.t.t. jij als volwassene, heeft zo'n kleintje daar ook sneller last van aangezien hij minder massa heeft dat hem warm houdt.

Een kind kan je ook warmer kleden.
Leren lopen doe je op de blote voeten. En dan sokken met grip. En dan schoenen.

Desalnietemin, ik vind het fucking armoedig om mijn kind warm te kleden omdat ik moet besparen. De hele winter je baby ingepakt thuis..? Om wat geld te besparen?

Zit je daar met je douchewekker, in de kou, geld te besparen omdat Greta Thunberg je haat, als een fucking loser, te bitchen op Putin.

Next level sloeberig
 
Laatst bewerkt:
Fuck die shit. Stelletje armoedzaaiers. En fuck jullie stelletje ipne's op dit forum die meewerken en bagatelliseren van deze sloeberige maatregelen. Vergeet morgen je paarse wandjes niet aan te trekken zodat je Rob Jetten een fluweelzachte handjob kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Buiten spelen? Hij is 14 maanden. Een baby die net kan lopen. Nog niet met
schoenen. Als ik 10 minuten de balkondeur open doe merk ik al dat ie koude voetjes krijgt. En ik merk dat wanneer de vloer koud is, hij de vloer meer mijdt. En hij zit juist nu in een fase dat het belangrijk is dat hij gaat lopen op de vloer ipv het kleed.

Als je een deurtje openzet wordt je woonkamer niet meteen koud. Je vloer echter wel. Maar jij als volwassene merkt dat niet. Een baby die op die vloer kruipt merkt dat wel. En i.t.t. jij als volwassene, heeft zo'n kleintje daar ook sneller last van aangezien hij minder massa heeft dat hem warm houdt.


Leren lopen doe je op de blote voeten. En dan sokken met grip. En dan schoenen.

Desalnietemin, ik vind het fucking armoedig om mijn kind warm te kleden omdat ik moet besparen. De hele winter je baby ingepakt thuis..? Om wat geld te besparen?

Zit je daar met je douchewekker, in de kou, geld te besparen omdat Greta Thunberg je haat, als een fucking loser, te bitchen op Putin.

Next level sloeberig
Ik zou maar oppassen, ik heb de eerste jaren van mijn leven in een flatje met enkel glas en zonder CV maar met alleen aan gashaard in de woonkamer doorgebracht en kijk wat er van mij is geworden. Je kan ook te beschermend zijn
 
Fuck die shit. Stelletje armoedzaaiers. En fuck jullie stelletje ipne's op dit forum die meewerken en bagetaliseten van deze sloeberige maatregelen. Vergeet morgen je paarse wandjes niet aan trekken zodat je Rob Jetten een fluweelzachte handjob kan geven.
Weer aan de bar blijven plakken na je werk? ;)
 
Ik zou maar oppassen, ik heb de eerste jaren van mijn leven in een flatje met enkel glas en zonder CV maar met alleen aan gashaard in de woonkamer doorgebracht en kijk wat er van mij is geworden. Je kan ook te beschermend zijn
Nu wil ik juist nog meer stoken.
 
Willen =/= moeten.

Het is niks minder dan logisch dat hij dat wilt. Alleen het idee dat de CV 2 graden kouder zetten enig noemenswaardig effect gaat hebben op de ontwikkeling van je kind vind ik (persoonlijk) wel wat ver gezocht.

Maar ik ben dan ook geen vader.
Eensch. Kheb trouwens geen CV.

Mijn energiecontract staat nog 2 jaar vast. Ik betaal €40 per maand. Ik merk helemaal niks van deze prijzen. Althans, niet thuis, wel in de supermarkt. Maar dat is dan ook niet het punt.
Mijn punt is dat veel mensen het blijkbaar accepteren dat we met zijn allen maar allerlei maatregelen moeten treffen om te besparen op energie. Je warm kleden in huis, zodat je wat geld bespaard om rond te komen. Allemaal vanwege absurd hoge energieprijzen, die kunstmatig van bovenaf door worden gedrukt om ons allemaal armer te maken. Zogenaamd om de energietransitie te bevorderen. Omwille van een verzonnen probleem, namelijk de klimaatcrisis. De enige crisis waar we momenteel mee kampen is een collectieve psychose waarin mensen zich massaal allerlei onzin hebben laten aanpraten.

Wat stel je je nou aan, je kind is niet van suiker. Kleed em wat warmer. Alsof die paar graden kouder op de cv hem ziek maakt. Goed voor de weerstand! Alsof het zijn ontwikkeling remt.

Bla bla bla. Allemaal bla. Het is toch van de zotte dat we in een welvarend Europees 1e wereldland zulke achterlijke maatregelen moeten treffen, omdat we door Amerika in een kansloze proxy oorlog in Oekraine versleept zijn geraakt. Een oorlog die compleet voorkomen had kunnen worden. Een oorlog, die niet de onze is, maar waarin we wel massaal steun bieden aan 1 van de corrupste landen ter wereld. Dat terwijl we een referendum hebben gehad waarbij de meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen een associatieverdrag met Oekraine stemde, waarna beloofd werd dat militaire steun werd uitgesloten. Tot zover de beloftes..

Miljarden worden over de balk gesmeten. Allerlei sancties worden toegepast, maar het zijn onze burgers die de prijs betalen. MKB'ers gaan massaal failliet, inflatie stijgt de pan uit.

We worden kei hard genaaid.
Maar hey, stel je niet zo aan. Conformeer gewoon en trek wat warmere kleding aan.

Armoedig is wat het is. En ik bedoel geen financiële armoede. Het is mentale armoede.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is dan ook niet het punt.
Mijn punt is dat veel mensen het blijkbaar accepteren dat we met zijn allen maar allerlei maatregelen moeten treffen om te besparen op energie.
Ik als individu, zelfs wij als Nederland hadden hier niets aan kunnen veranderen.

Ok, niets is misschien overdreven, de landelijke belasting op energie kan aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Dat terwijl we een referendum hebben gehad waarbij de meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen een associatieverdrag met Oekraine stemde, waarna beloofd werd dat militaire steun werd uitgesloten. Tot zover de beloftes..
Er is een kleine verandering opgetreden mbt de militaire situatie, het zijn namelijk geen Westerse troepen die momenteel her en der in Oekraïne gestationeerd zijn, er zijn geen Amerikaanse basis in Oost-Oekraïne.
 
Buiten spelen? Hij is 14 maanden. Een baby die net kan lopen. Nog niet met
schoenen. Als ik 10 minuten de balkondeur open doe merk ik al dat ie koude voetjes krijgt. En ik merk dat wanneer de vloer koud is, hij de vloer meer mijdt. En hij zit juist nu in een fase dat het belangrijk is dat hij gaat lopen op de vloer ipv het kleed.

Als je een deurtje openzet wordt je woonkamer niet meteen koud. Je vloer echter wel. Maar jij als volwassene merkt dat niet. Een baby die op die vloer kruipt merkt dat wel. En i.t.t. jij als volwassene, heeft zo'n kleintje daar ook sneller last van aangezien hij minder massa heeft dat hem warm houdt.
Mijne kroop met 8 maanden al van de glijbaan af(met hulp uiteraard)....kom je zoiezo niet buiten met hem dan?
De klap van binnentemp 20graden naar buiten is groter dan van 18 graden naar buiten.

Over het leren lopen op blote voeten heb je gelijk. Maar je kan je deur ook tactisch openzetten en je zei niks over een deur die open staat, enkel over tot een aangename temperatuur stoken.

Maar ik blijf bij mijn mening. Zolang jij de tocht beperkt is er niks aan de hand, mensen uit de hongerwinter zijn ook groot en sterk geworden...
 
Er is een kleine verandering opgetreden mbt de militaire situatie, het zijn namelijk geen Westerse troepen die momenteel her en der in Oekraïne gestationeerd zijn, er zijn geen Amerikaanse basis in Oost-Oekraïne.
dus jij stelt hier werkelijk dat er geen westerse millitairen aanwezig zijn in Oekraine of noem je bewust 'basis' omdat je wel beter weet.
 
dus jij stelt hier werkelijk dat er geen westerse millitairen aanwezig zijn in Oekraine of noem je bewust 'basis' omdat je wel beter weet.
Denk dat hij sarcastisch is?
 
Gelukkig is kleding ook niet duurder geworden :dunno:
 
dus jij stelt hier werkelijk dat er geen westerse millitairen aanwezig zijn in Oekraine of noem je bewust 'basis' omdat je wel beter weet.
Naar mijn mening kijk je voor een eerlijke vergelijking wat er wel of niet in het Associatieverdrag staat met de situatie toen, niet met de situatie nu. Dan denk ik aan het stationeren van Westerse troepen zoals dat ook in oa de Baltische Staten en Polen gebeurt. Ook kan je hier denken aan gezamenlijke oefeningen op Oekraïns grondgebied.

Het is uiteindelijk wel op initiatief van Rusland dat deze situatie gewijzigd is. Dat heeft het AV wel achterhaald.

Het Westen levert massaal wapens en het zal ongetwijfeld wemelen van de "instructeurs", "adviseurs" en andere speciale stiekemerds. Moeten we wel voorzichtig mee zijn want het is niet zo'n fraai plaatje als er Westerse militairen in actie betrapt worden.

Bovendien weet ik het altijd beter en zijn mijn woorden altijd maar een onzorgvuldig neergeplempde woordenbrij.

Speciaal voor ACE: in die laatste zin zou wel eens wat ironie, sarcasme, cynisme of gewoon een grapje kunnen zitten.
:trollface:
 
Naar mijn mening vergelijk je voor een eerlijke vergelijking wat er wel of niet in het Associatieverdrag staat met de situatie toen, niet met de situatie nu. Dan denk ik aan het stationeren van Westerse troepen zoals dat ook in oa de Baltische Staten en Polen gebeurt. Ook kan je hier denken aan gezamenlijke oefeningen op Oekraïns grondgebied.

Het is uiteindelijk wel op initiatief van Rusland dat deze situatie gewijzigd is. Dat heeft het AV wel achterhaald.

Het Westen levert massaal wapens en het zal ongetwijfeld wemelen van de "instructeurs", "adviseurs" en andere speciale stiekemerds. Moeten we wel voorzichtig mee zijn want het is niet zo'n fraai plaatje als er Westerse militairen in actie betrapt worden.

Bovendien weet ik het altijd beter en zijn mijn woorden altijd maar een onzorgvuldig neergeplempde woordenbrij.

Speciaal voor ACE: in die laatste zin zou wel eens wat ironie, sarcasme, cynisme of gewoon een grapje kunnen zitten.
:trollface:
Nog 1 allerlaatste keer voor jou! Daarna mag jij mij nadat je Rutte dit heb horen zeggen in 2016 vertellen dat 'wij' als onderdeel van het Amerikaans imperium geen schuld hebben aan dit conflict. IEDEREEN met wat geo-politieke kennis, kijk op de geschiedenis of uberhaupt een klein beetje boerenverstand heeft dit zien aankomen.


weet niet waarom dat f youtube filmpje niet gelinkt wordt maar hier wat die homo in 2016 zegt.

Hij zegt hier letterlijk tegen toetreding van Oekraine te zijn want Rusland....

Manman leven we nu in de omgedraaide wereld.
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 allerlaatste keer voor jou! Daarna mag jij mij nadat je Rutte dit heb horen zeggen in 2016 vertellen dat 'wij' als onderdeel van het Amerikaans imperium geen schuld hebben aan dit conflict. IEDEREEN met wat geo-politieke kennis, kijk op de geschiedenis of uberhaupt een klein beetje boerenverstand heeft dit zien aankomen.

Video niet beschikbaar?
 
apfelstrudel Je bent wel een meester in overdrijven zeg. We hebben het over graad of 2 verschil in huis, niet dat je je kind van 14 maanden in zijn luiertje op het balkon moet laten kruipen bij -5


* Dat we genaaid worden weet iedereen. De gasvoorraad is al met 90% gevuld, maar de prijzen stijgen wel. Dat is gebakken lucht natuurlijk. prijzen stijgen door schade aan NS 1 en 2, terwijl die beide al stil liggen. 1 voor onderhoud, de ander was nog niet een in bedrijf. en we hebben al 90% van ons gas binnen, Toch ?



Velen lijken nog niet door te hebben dat het plafond van 70ct p/kWh fucking hoog is.
2400kWh = 1680,- en dat delen door 12 is al 140,- per maand. dit is een gem verbruik voor een gezin met zowel gas als elektra. Mensen die van het gas af zijn verbruiken nog veel meer natuurlijk.
of met warmwaterboiler.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven