XXL Nutrition

Hulp gezocht - te weinig/te veel?

MissAnn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
Hey,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Anna, 27 jaar, 1.81 m lang en weeg zo’n 74 kilo. Mijn vet% is zo’n 23%.
Ik train 4 x in de week met zware gewichten (3 x 8 / 3 x 10) en na mijn trainingen vaak een kwartier cardio (cross trainer). Af en toe een les BodyPump of BBB tussendoor, maar meestal train ik 'met de jongens' mee.
Mijn doel is toning (fitness modelling), spiermassa opbouwen / vet verliezen.

Ik eet zo’n 1500 kcal per dag (waarvan een groot deel bestaat uit eiwitten) en waarvan ik weet dat het wat weinig is. Ik probeer dit ook te verhogen.
Nu gebruik is naast mijn trainingen whey proteine (1 shake direct na training) en voor mijn training Kre Alkalyn (2 voor 2 na training).

Vandaag bestelde ik Dexaprine. Dit wil ik er bij gaan gebruiken (halve pil per dag). Maar mag dit in combinatie met Kre Alkalyn? En de combinatie van deze genoemde supplementen? Is dat wat?

Mijn frustratie is momenteel dat ik geen vet lijk te verliezen en vocht vasthoudt (meer dan normaal lijkt). En dat het zo traag gaat af en toe. Ben er gewoon erg veel mee bezig merk ik en dat is moeilijk.

Voorbeeld van dagelijkse inname:

7.30u: Magere yoghurt / alpro soja yoghurt met notencrueslo
10.30: schaaltje soja yoghurt
13.00u: 4 crackers kipfilet / zuivelspread
16.00u: appel
18.00u: 2 stukjes kipfilet / wit vis plus 200g brocolli / spinazie / groene groenten iig.
21.00u: kwark / whey shake
(ik bereken dit wel eens op voedingscentrum, dan komt er af en toe maar zo'n 1300 kcal uit.

Wat zijn jullie tips?

Alvast onwijs bedankt,

X A.

je eet vast veel te wening-->spaarstand lichaam

Bereken eerst je onderhoud;)

• Topic Starter Topic Starter
Tnx Mack. Online berekend; zou zo'n 2400 kcal zijn. Zeg genoeg I guess.
Iemand fijne tips om snel goeie kcal toe te voegen?
X

Gooi wat rijst bij je kipfilet. Neem bij de appel nog wat extra's. Voor inspiratie moet je nu even niet bij mij zijn, ik zit al 2 uren met mn partner te brainstormen over wat we vanavond nou weer moeten eten :P
Zorg dat je het iig opkrikt tot 1900 kcal per dag, dan zit je al veel dichter bij een normaal doen als je vet kwijt wilt.
Verder moet je een keuze maken welke van de 2 doelen je eerst wilt. Spiermassa aankomen en vet verliezen kan niet tegelijk, tenzij je net begonnen bent. Gezien je het lastig vindt je kcal binnen te krijgen, zou ik het vet verliezen eerst doen omdat je anders haast nog 800 kcal erbij op moet gooien :)

Havermout in de ochtend.
Muesli door je yoghurt.
Volkoren brood (bioform vind ik een aanraders, ook hoog % eiwtten tov ander brood), volkorrn pasta, of zoals framedrop zegt, rijst bij je kipfilet.
Ik eet onder de middag salade met ei en zalm of tonijn bv.
Dat excelschema is erg handig! Kan je ook perfect je onderhoud, cut, bulk berekenen.
Verder, lees alle topics hier, staan overal duizenden tips, voedingsschema's, trainingen,..
Heb je al die suppl al nodig? (heb geen ervarin met die suppl, eerder vraag uit interesse)
Lijkt me dat je lichaam nu te kort komt door je voeding.
Ik heb zowat dezelfde doelen, maar neem enkel whey perfection na de training.
Naast strak training en eetschema.

Na wat zoekwerk over creatine kwam ik volgend topic tegen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-werkt-niet-voor-iedereen-330947/index2.html
"Gewichttoename en vocht vasthouden zijn indirecte gevolgen van creatine"

Laatst bewerkt:
en voor mijn training Kre Alkalyn (2 voor 2 na training).

Mijn frustratie is momenteel dat ik geen vet lijk te verliezen en vocht vasthoudt (meer dan normaal lijkt). En dat het zo traag gaat af en toe. Ben er gewoon erg veel mee bezig merk ik en dat is moeilijk.

bij mijn weten is het normaal dat je bij creatine gebruik meer vocht vasthoudt..
zou bovenstaande kunnen verklaren ;)
(correct me if i'm wrong maar denk het niet)

ja cratine is nergens voor nodig

• Topic Starter Topic Starter
@all: super dank voor snelle antwoorden.
Nu moet ik er aan toevoegen dat ik al langer train en nu sinds een half jaar veel zwaarder train en met een gericht doel. Helaas heb ik het niet altijd goed gedaan, dat merk ik nu. Ik ben op de weg er heen "vergeten" kcal toe te voegen aan mijn schema's. Dit ook door andere eetproblemen. Dit is wel verholpen, moet nu alleen de goede weg zien in te slaan en die te blijven volgen vooral.

Ik wil mijn lichaam uit de 'spaarstand' helpen. Dit uiteraard voorzichtig doen en met de juiste stappen.
Met Kre-Alkalyn zou je geen vocht moeten vasthouden, althans dat wordt beloofd. Maar goed. :)

@beatthebest. Whey shakes vooral voor herstel. Dexaprine voor vetverlies. Goeie ervaringen mee in het verleden. Hopelijk nu ook.

Ik ga nog even rondneuzen op het forum. Tnx again.

X. A.

Ik kreeg toen ik hier begon dit advies met de sheet.
In de sheet kan je de kcal tabel aanpassen met jouw producten.
Gewoon een product pakken die je niet gebruikt en de gegevens invullen.
als een product er wel in staat wel even controleren of de ekv kloppen met jouw product.
want ook dat kan veel verschillen.
Je eet inderdaad gewoon te weinig.
Je hebt al genoeg tips gehad. Ik denk dat als je eerst eens genoeg eet dat je misschien beter nog even kan wachten met meer supplementen te nemen. Dan kan je eerst zien hoe je lichaam reageert op een goed eetpatroon met voldoende voedingsstoffen naast je training.

Het advies wat ik kreeg:

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Terug
Naar boven