JayB
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 23
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beetje tegenstrijdige opening post...
Bedoel je niet:
"Zoals mijn titel misschien doet geloven heb ik geen hulp nodig met voedingsschema's. Wat ik hier echter mee bedoel is dat ik mijn hulp wil aanbieden bij het opstellen van voedingsschema's voor alle leden die hier hulp bij nodig hebben."
Ben benieuwd wat je voor mij kunt betekenen, ben momenteel clean aan het bulken. Maar merk dat ik moeite heb om alles uit mijn voeding te halen vanwege drukte met gezin / werk etc. Avondmaal moet dus geschikt zijn voor vrouwtje en twee kids.
Wil mijn protiene zoveel mogelijk halen uit melk, karnemelk, eieren, vis (haring, forel, zalm), kipfilet, rund (gehakt, vlees etc) whey shake, onbijtgranen, magere kwark etc.
Huidig gewicht is 87kg lengte 1,83 heb ongeveer een 2000 kcal per dag nodig om op gewicht te blijven.
Momenteel gebruik ik enkel creatine en whey.
hoeveel keer per week train je? 3-4x?2000 kcal? ik denk eerder aan 30002000 is een gokje (wellicht ietsje minder dan), ik fiets naar mijn werk (2x30 minuutjes rustig tempo) en train 3x in de week 40 minuten (rond 21.00 uur, veel supersets, weinig rust dus zweten als een paard).
Eén dag in de week bodyweight training (pull ups allerlei varianten, push-ups, sissy squats etc)
Vet percentage geen idee, de avatar foto was mij in 2009 nu heb ik iets meer vet. 14 % oid?
en dat is dan inclusief de extra toegevogede kcal, onderhoud zou dan liggen op 2700-2800. ik ben zelf 172cm lang en weeg 65 kilo ongeveer en als ik niks zou doen aan training zou ik op onderhoud zitten van 2000-2200kcal.
Ik zoek ook hulp want heb hier verder helemaal geen verstand van. Ben ong 1.88 weeg nu 92kg en doe aan krachttraining. Ben dus afgelope maand paar kilo afgevalle maar zie ook mijn spiermassa minder worden. Hoe kan ik het beste zo goed mogelijk mijn spieren behouden en toch vet verbranden?
Trainingsschema:
ma - borst & biceps
di - rug & triceps
wo - rust
do - benen & triceps
vr - schouders & biceps
za & zo - rust
Eten ma t/m vr:
07:30 cornflakes met 0% vet melk
10:00 2 sneetjes kipfilet
12:15 2 sneetjes kipfilet 2 sneetjes honing
14:45 2 sneetjes kipfilet
17:15 avond eten (ong 3x gebakken rijst met beetje ei en ui en ketchup, en andere 2 dagen wat de pot schaft)
20:30 1 kiwi & 1 appel
(tijger bruin van de AH)
za: probeer ik het bovenstaande aan te houden maar soms lastig omdat ik geen ritme heb.
zo: snackdag
Helaas krijg ik van wheyshake erge last van puistjes (in mijn gezicht) dus hier begin ik niet aan. Neem verder ook helemaal geen supplementen.
Hoe ik er nu uit zie:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
thanks in advance
Dit is mijn voedingsschema die ik al een tijdje volg om te bulken.
Hij is onder onderhoud maar dat komt omdat ik mij avondmaaltijd niet meereken en die altijd meer is dan 700kc.
Wat zou je hier aan veranderen ?
edit: ik zit trouwens hoog in me eiwit inname omdat ik merk dat als ik lager ga en met kh aan de 3500kc kom ik teveel vet aankom.

Ik eet van Zoelen muesli en daar is geen suiker aan toegevoegd.
De enigste suiker die erin zit is van rozijnen en wat snelle suikers om op te starten dat lijkt me niet slecht in de ochtend ?
Ik heb vaker gelezen/gehoort dat Kh in de avond na 8uur niet meer nodig zijn maar ik heb ook gelezen dat iemand in een nacht van 8uur nogaardig wat Kh nodig heeft samen met Ew omdat je anders alleen de Ew gaat verbranden waarmee je juist wil opbouwen.
Hoe weet je dat je geen groeihormoon zal aanmaken in de nacht als je wat Kh eet in de avond?
en ik heb zelf na 6 uur,op niet trainings dagen geen koolhydraten meer, behalve die dan in mijn kwark en caseine zitten, verder niks en ik heb nergens problemen mee, maar als je idd voor het slapen getraind heb, dus net thuis komt van trainen en meteen gaat trainen, dan zijn koolhydraten wel nodig voor de nacht 
mijn basale behoefte is 2025 kcal.
wat zou dit zijn op trainingsdagen? en op een dag na een training (dus herstellend)
op zoon 2200 ofzo 
uhm afvallen en toch spiermassa behouden zal niet gaan. het beste wat je kan doen is een cleanbulk doen, waarin je weinig vet aan zult zetten en hogere spiermassa zal krijgen. en je schema qua voeding zal je geen vooruitgang bieden qua groei in spieren. veel te veel koolhydraten en te weinig vet. ik kan je wel helpen met een voedingsschema waarbij je geen supplementen nodig zal hebben.
---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 17:31 ----------
dan heb je ongeveer 2300-2500 kcal nodig om te groeien. zelfde geld op rust dagen, omdat je lichaam dan toch moet herstellen, maar je mag er dan best wat onder zittenop zoon 2200 ofzo
![]()