AndroidHealthClinic

Hulp met voedingsschema's: Bulk, Cut, Onderhoud

Hey JayB
Zou je mij ook willen helpen met een goed voedingsschema, ik zou eerst wat moeten vertellen over mezelf: Ik ben exact twee jaar geleden met bodybuidling begonnen, toen woog ik 58 kilo lengte 185cm. Nu is mijn gewicht 70 kilo gram, ik ben nogal tevreden maar ik wil natuurlijk meer wegen, ik zou heel graag meer spiermassa willen kweken en een gewicht van rond 80 kilo bereiken en daarvoor heb ik een goed voedingsschema nodig inclusief supplementen.

• Topic Starter Topic Starter
Hey JayB
Zou je mij ook willen helpen met een goed voedingsschema, ik zou eerst wat moeten vertellen over mezelf: Ik ben exact twee jaar geleden met bodybuidling begonnen, toen woog ik 58 kilo lengte 185cm. Nu is mijn gewicht 70 kilo gram, ik ben nogal tevreden maar ik wil natuurlijk meer wegen, ik zou heel graag meer spiermassa willen kweken en een gewicht van rond 80 kilo bereiken en daarvoor heb ik een goed voedingsschema nodig inclusief supplementen.

om een zo goed mogelijk voedingsschema te maken heb ik niet alleen gewicht nodig, maar ook je vet percentage. anders word het een gok werkje ;) en ik ben geen voorstander van de pre-intra-post workout supplementen. enige wat ik aanraad is whey eventueel isolaat vorm, en in kleine gevallen caseine en een must have is creatine. maar voor de rest raad ik geen supps aan ;)

om een zo goed mogelijk voedingsschema te maken heb ik niet alleen gewicht nodig, maar ook je vet percentage. anders word het een gok werkje ;) en ik ben geen voorstander van de pre-intra-post workout supplementen. enige wat ik aanraad is whey eventueel isolaat vorm, en in kleine gevallen caseine en een must have is creatine. maar voor de rest raad ik geen supps aan ;)

Ok perfect, dan ga ik eerst mijn vetpercentage meten ;)

In men schema heb je druivensuiker gezet voor in de whey, is dat voor alle dagen, of alleen na een training?

Hey JayB
Mijn vetpercentage bedraagt 9% dus toch laag :s

Laatst bewerkt:
schema

schema

Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit ;)
wat bedoel je met whey 75% en whey isolaat? en creatine mag ook capsules zijn?

schema

parradox315

Laatst bewerkt:
schema

schema

Laatst bewerkt:
Ik zoek ook hulp want heb hier verder helemaal geen verstand van. Ben ong 1.88 weeg nu 92kg en doe aan krachttraining. Ben dus afgelope maand paar kilo afgevalle maar zie ook mijn spiermassa minder worden. Hoe kan ik het beste zo goed mogelijk mijn spieren behouden en toch vet verbranden?

Trainingsschema:
ma - borst & biceps
di - rug & triceps
wo - rust
do - benen & triceps
vr - schouders & biceps
za & zo - rust

Eten ma t/m vr:
07:30 cornflakes met 0% vet melk
10:00 2 sneetjes kipfilet
12:15 2 sneetjes kipfilet 2 sneetjes honing
14:45 2 sneetjes kipfilet
17:15 avond eten (ong 3x gebakken rijst met beetje ei en ui en ketchup, en andere 2 dagen wat de pot schaft)
20:30 1 kiwi & 1 appel
(tijger bruin van de AH)

za: probeer ik het bovenstaande aan te houden maar soms lastig omdat ik geen ritme heb.
zo: snackdag

Helaas krijg ik van wheyshake erge last van puistjes (in mijn gezicht) dus hier begin ik niet aan. Neem verder ook helemaal geen supplementen.

Hoe ik er nu uit zie:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

thanks in advance

Sjesus wat eet jij eentonig zeg :o even wat tips,

> Vervang voor Brinta & half volle melk\

> 2-4 volkoren boterhammen met kipfile (brood beleg)

> 2 sneetjes kipfilet + bonduelle groente & zilvervlies rijst

> 500gr kwark

17:15 avond eten (ong 3x gebakken rijst met beetje ei en ui en ketchup, en andere 2 dagen wat de pot schaft)

> whey shake (andere, met pure eiwit en geen rotzooi)

(tijger bruin van de AH)
> Volkoren brood!

• Like
Waarderingen: JayB
kan je voor mij ook schema maken. ben 1.94 en weeg 81kg vetpercentage is 13%. zou graag vet verliezen .

Sjesus wat eet jij eentonig zeg :o even wat tips,

> Vervang voor Brinta & half volle melk\

> 2-4 volkoren boterhammen met kipfile (brood beleg)

> 2 sneetjes kipfilet + bonduelle groente & zilvervlies rijst

> 500gr kwark

> whey shake (andere, met pure eiwit en geen rotzooi)

(tijger bruin van de AH)
> Volkoren brood!
:thumbup:

---------- Post toegevoegd Sun 8 Jul 2012 om 21:28 ----------

of hebde nog meer info nodig ?
das voldoende hoor, heb eigenlijk alleen gewicht en vet percentage nodig :)
maar bij dat schema he, hoef je niet super veel cardio te doen, zoon 200-300 kcal is echt voldoende:)

Laatst bewerkt:
schema

schema

Laatst bewerkt:
dat schema da tjijd an gaat opstellen dan ? maar is het dan niet beter voor af te vallen als je er nog meer cardio bij doet ? bedoel je dan 200 a 300cal verbruik bij cardio? :) jaa ben nog maar beginneling :)

Hi JayB,

Zou je mijn voedingsschema ook even kritisch willen bekijken.

Ik ben 30j, 1m82, 84kg. Volgens weegschaal 19% BF. Ik train om de andere dag een uur KT, geen cardio. Werk: kantoorjob, dus daar niet veel verbruik.

Mijn doelstelling is om eerst tot 90kg te geraken en daarna te cutten. Bij mijn berekening voor bulk kwam ik dan op 3000kcal/dag (250gr eiwit/400gr KH/60gr vet).
Volgens onderstaand schema zit ik aan +/- 2900kcal (238gr eiwit/382gr KH/46gr vet).

07h00
150gr muesli
200ml magere melk
3 ei eiwitten + 1 volledig ei

10h00
Volkoren brood: 1 boterham
Kipfilet: 10gr

12h00
Volkoren brood: 2 boterhammen
Kipfilet: 20gr

15h:00
Volkoren brood: 1 boterham