MuscleMeat

Hulp met voedingsschema's: Bulk, Cut, Onderhoud

Leuk initiatief JayB!

Zou je voor mij ook wat op kunnen stellen, omdat ik nu een aantal weken gestart ben met stronglifts 5x5 en lekker bezig ben, maar toch een kilo ben afgevallen. Te weinig eten dus.

Stats:
24 jaar
70.2 kg,
1.80 m,
12.2% vet

Trainingen:
Ma - Wo - Vr krachttraining

Voeding nu:
8.00: wheyshake met brinta
10.00: krentenbol of eierkoek, banaan
12.00: 4 volkoren boterhammen kipfilet/filet americain/oude kaas
15.00: 2 volkoren boterhammen kipfilet
18.00: aardappels/groenten/vlees of rijst/groenten/vlees
21.00: 500 gr magere kwark (+ scheutje siroop) of 300 ml yoghurt + cruesli

Na trainen altijd 500 gr magere kwark.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
groeihormoon en insuline( wat getriggered wordt door koolhydraten) werken elkaar tegen. ze kunnen niet samen bestaan, het is het 1 of het ander. en het is best wel bekend dat muesli zelf( ook die van Van Zoelen) suikers bevat die in de muesli zelf zit ;) en ik heb zelf na 6 uur,op niet trainings dagen geen koolhydraten meer, behalve die dan in mijn kwark en caseine zitten, verder niks en ik heb nergens problemen mee, maar als je idd voor het slapen getraind heb, dus net thuis komt van trainen en meteen gaat trainen, dan zijn koolhydraten wel nodig voor de nacht ;)

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 17:31 ----------

Check de ingredienten eens,is wel ergens te vinden op internet.;)
En je spreekt jezelf tegen, dan zijn ze wel weer nodig en dan weer niet.
Je zegt ook dat je geen problemen hebt omdat je na 1800 geen KH meer eet maar mischien was je dan wel 70kg inplaats van 64:eek:
Verder vind ik het tof en denk ik dat je best mensen kan helpen met schema's ,zo ben ik nog eens gaan nadenken over de mijne.
Ik zag zelfs in mijn eige dat ik de magerine nooit heb meegeteld en me stats nooit meer heb verandert:p
Maar ik weet wel wat werkt voor mij nadat ik het laatste half jaar dit aardig strak heb aangehouden.'

• Topic Starter Topic Starter
Voor iedereen die interesse heeft in een schema, deze zal ik morgen zo snel mogelijk proberen te plaatsen( na mijn eigen training zal k met een goede maaltijd ff achter de pc schieten en schema's voor jullie uitvogelen) willen jullie in het vervolg melden wat jullie liever hebben overdag. boterhammen of rijst, pasta etc. dat maakt het voor mij sneller om te maken.

mvgr Davey :P

Ik heb ook wel interesse in een schema. Normaal sport ik 3-4x in de week, alleen momenteel even niet ivm een schouderblessure...

Weeg momenteel 89 en ben 1.88 lang. Kun je voor mij een schema maken zodat ik vet verlies (vetpercentage weet ik helaas niet) en niet al te veel spieren?

Ben benieuwd en dank alvast.

O ja, elke ochtend is mijn eerste ontbijt 30gr whey, 30gr bulk oats, chia seeds, +/- 35 gram bevoren fruit (AH) aangevuld met afwisselend halve banaan/wilde spinazie/stonkje brocolli. Alles door de blender uiteraard:D

Op trainingsdagen neem ik ook na het sporten 30 gram whey + 30 gram bevroren fruit.

Overdag vrnl brood,maar enkele keer pasta/rijst is ook prima hoor.

Laatst bewerkt:
Overdag voornamelijk brood. Alvast bedankt he

ik kom wel moeilijk aan ja. Maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat ik zou kunnen groeien op 2300 kcal.

Hoe kom je bij deze cijfers?

nou als je basale behoefte 2000 is dan zou je onderhoud voor een normaal individu, op 2500 (gemiddeld) liggen, op je onderhoud zou je kunnen groeien. en al het extra wat je erbij doet is overschot waardoor je kunt groeien mr ook vet aanzet. maar omdat jij moeilijk aankomt en dat niet vermeld had, nam ik aan dat je gwn zoals mij was. iemand die met 2300-2500 kan groeien :)

Laatst bewerkt:
Schema's

Yeah Buddy!!

Laatst bewerkt:
heel mooi initiatief! gaat zeer nuttig zijn voor vele mensen!
zou je mij kunnen vertellen hoe ik producten aan de lijst toevoeg?
als ik ze gewoon toevoeg aan de caloriëntabel worden ze wel toegevoegd maar niet meegecalculeerd

heel mooi initiatief! gaat zeer nuttig zijn voor vele mensen!
zou je mij kunnen vertellen hoe ik producten aan de lijst toevoeg?
als ik ze gewoon toevoeg aan de caloriëntabel worden ze wel toegevoegd maar niet meegecalculeerd

je bedoelt om je schema zelf samen te stellen toch? :P

btw bedankt voor je compliment :P juah ik ga voeding en dietetiek in Den Haag studeren. wil uiteindelijk personal trainer worden enz, dus als ik alles over voedingsleer weet is dat mooi meegenomen als k mn eigen gym + clienten heb :)
en ervaring opdoen met eetschemas maken kan ik heel goed gebruiken. ik denk zelfs dat alles wat ik leer tijdens het bodybuilden etc me goed zal helpen tijdens mijn studie :D

Laatst bewerkt:
wat zijn je stats? je lengte. vet percentage. gewicht. leeftijd etc :)

Lengte 1.88 vet percentage volgens zo een weegschaal 16%, gewicht 92kg, leeftijd 23. Welke stats wil je verder hebben? Ik doe nou trouwens setjes van 8, 6, 4, 15 zou ik dit moete verandere?

Overdag liefts boterhammen, avondeten rijst pasta oke, aub geen aardappels, vind ik niet te kane :P

FF die fotos er zo bijgedaan want anders zit IS te janke.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lengte 1.88 vet percentage volgens zo een weegschaal 16%, gewicht 92kg, leeftijd 23. Welke stats wil je verder hebben? Ik doe nou trouwens setjes van 8, 6, 4, 15 zou ik dit moete verandere?

Overdag liefts boterhammen, avondeten rijst pasta oke, aub geen aardappels, vind ik niet te kane :P

FF die fotos er zo bijgedaan want anders zit IS te janke.

deze stats zijn voldoende hoor. kan ik wel wat mee. uhm, de foto's kan k niet zien , mr dat maakt niet uit ;)
trouwens, wil je een bulk schema of een cut schema? want ik begin nu met het maken van een bulk schema :$

Zeker mooi initiatief!

Ben ook beetje aan het kloten met een goed eetschema maar wil nog niet echt lukken.

Wellicht dat jij mij kan helpen?

Stats: 1,94m - 94,5kg - 19% vet. train 3-4 p/w (ben eigenlijk opzoek naar een cutschema)

bvd!

ik zal jouw schema ff als eerste maken insanity ivm met dat k weet wat jij precies wilt ;)

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 20:06 ----------

Zeker mooi initiatief!

Ben ook beetje aan het kloten met een goed eetschema maar wil nog niet echt lukken.

Wellicht dat jij mij kan helpen?

Stats: 1,94m - 94,5kg - 19% vet. train 3-4 p/w (ben eigenlijk opzoek naar een cutschema)

bvd!

ik heb je energie behoefte berekend en dat komt ongeveer neer op 2500kcal wil je afvallen. En omdat zoon beetje alle schema's schoon voedsel bevatten ,zou je best het schema van Jeffrey0345 kunnen proberen wat k geupload heb. enige wat je dan moet veranderen is dat je ipv de 100% gold caseine kwark gebruikt en je eigen sups neemt.

ik denk dat ik trouwens een andere aanpak ga nemen. dat ik speciale schema's ga maken die kant en klaar zijn met schoon voedsel die zo gedownload kunnen worden door jullie, van 2500-4000 kca(bulk). en van 1500-2000(cut) dit is vele malen makkelijker voor jullie. zo hoeven jullie alleen maar zelf uit te rekenen wat jullie onderhouds niveau is en dan een paar honderf kcal eraan toe te voegen voor een bulk schema :)

je bedoelt om je schema zelf samen te stellen toch? :P

btw bedankt voor je compliment :P juah ik ga voeding en dietetiek in Den Haag studeren. wil uiteindelijk personal trainer worden enz, dus als ik alles over voedingsleer weet is dat mooi meegenomen als k mn eigen gym + clienten heb :)
en ervaring opdoen met eetschemas maken kan ik heel goed gebruiken. ik denk zelfs dat alles wat ik leer tijdens het bodybuilden etc me goed zal helpen tijdens mijn studie :D

ik bedoel in de excell bestanden die rondgaan in dit topic.. Wel grappig, ik ben precies hetzelfde vanplan maar dan in Geel (belgië)

deze stats zijn voldoende hoor. kan ik wel wat mee. uhm, de foto's kan k niet zien , mr dat maakt niet uit ;)
trouwens, wil je een bulk schema of een cut schema? want ik begin nu met het maken van een bulk schema :$

Umhh ja ik wil eigelijk vetpercentage verlagen maar wel zo goed mogelijk mijn spieren behouden. Zoals ik al zei doe ik nu setjes van 8,6,4,15 misschien dat ik dit ook moet veranderen? Dus wil eigelijk nog wel groeien maar ook vet percentage omlaag. Ik weet dat dit eigelijk onmogelijk is dus wat is beter, eerst bulken dan cutten?

Tnx voor het schema! Als ik je nog wel een tip mag geven...kijk of je het als PDF of iets dergelijks kan opslaan, want het is nu wel dramatisch lezen en printen ;). Zit er geen exporteer functie in dat Eetmeter programma?

Terug
Naar boven