XXL Nutrition

Hulp met voedingsschema's: Bulk, Cut, Onderhoud

Hi JayB,

Zou je mijn voedingsschema ook even kritisch willen bekijken.

Ik ben 30j, 1m82, 84kg. Volgens weegschaal 19% BF. Ik train om de andere dag een uur KT, geen cardio. Werk: kantoorjob, dus daar niet veel verbruik.

Mijn doelstelling is om eerst tot 90kg te geraken en daarna te cutten. Bij mijn berekening voor bulk kwam ik dan op 3000kcal/dag (250gr eiwit/400gr KH/60gr vet).
Volgens onderstaand schema zit ik aan +/- 2900kcal (238gr eiwit/382gr KH/46gr vet).

07h00
150gr muesli
200ml magere melk
3 ei eiwitten + 1 volledig ei

10h00
Volkoren brood: 1 boterham
Kipfilet: 10gr

12h00
Volkoren brood: 2 boterhammen
Kipfilet: 20gr

15h:00
Volkoren brood: 1 boterham
Kipfilet: 10gr

17h30
Avondeten: Aardappelen/Pasta (+/-500gr) + Vlees/Vis (+/-300gr) + Groenten

20h00
Training

21h00
Tonijn: 150gr

22h:00
Havermout: 100gr
Melk: 500ml

23h00
Verse kaas (kwark): 500gr

Alvast bedankt

Voeg om 23:00 een handje ongezouten pinda's of noten toe (25g-30g).
Dan heb je én gezonde vetten erbij én zit je aan de 3000kcal ;)

• Like
Waarderingen: JayB
Hi Prestigio,

Bedankt voor de tip, ga ik zeker uitproberen.

Goed geholpen geweest via PM, snel en zonder moeite!

Mooi initiatief om de beginner te begeleiden.

• Like
Waarderingen: JayB
graag feedback op schema

Hey,

Graag maak ik gebruik van je dienst. Ik heb bijgevoegd een schema ter beoordeling/ aanvulling. Bedoeling is om te cutten. Vooral buikvet. Hopelijk kan je helpen door kritisch mijn schema te bekijken.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
schema samsonleeuw

schema

Bijlagen

Hey,

Graag maak ik gebruik van je dienst. Ik heb bijgevoegd een schema ter beoordeling/ aanvulling. Bedoeling is om te cutten. Vooral buikvet. Hopelijk kan je helpen door kritisch mijn schema te bekijken.
je mag wel wat hoger gaan zitten in koolhydraten, je kcal inname is ook niet erg hoog om te gainen. doe er eventueel wat fruit aan toevoegen en muiss nog 2-4 botherhammen. qua eiwitten zit je goed en vetten is ook wel inorde. ook al zou ik zelf de sauzen weglaten

schema 2000kcal

schema

Bijlagen

hey jayb kan je voor mij ook een schema oopstellen voor in de cut ? :)
maar liefst wel geen rijstwafels. eet nu smorges wel brood en 60g havermout met 50g melk en de rest water of te wel 100g havermout met 100g melk en rest water :) kan je mij wat helpen rijst eet ik niet zoveel zoete aardappelen wil ik wel eten , volkorenbrood , havermout met wat melk voor pannenkoek. en fruit en kwark enzo. :)
onderhoud is 2500cals maar ik doe 2 keer per week voetbal dus dna verbruik ik toch wel 300cals denk ik zo :) en heb de laatste tijd met mijn schema echt nog kei veel honger savonds ?????

schema 2000kcal zonder rijstwafels

schema

Bijlagen

merci man maar alleen zie ik het fruit niet ? ;) :)
maar die rijst tijden tussendoor smiddags gaat me niet lukken kan ik daar mischien in de plaats nog een extra pannenkoek van maken met 60g havermout bv en 50g melk en rest water ? :) en savonds dan mijn groenten benuttigen ? :) kan je is zine als je wilt echt merci man da je mij wilt helpen en de rest natuurlijk ook!!!!!!;););)

---------- Post toegevoegd Fri 21 Sep 2012 om 17:23 ----------

maar die rijst tijden tussendoor smiddags gaat me niet lukken kan ik daar mischien in de plaats nog een extra pannenkoek van maken met 60g havermout bv en 50g melk en rest water ? :) en savonds dan mijn groenten benuttigen ? :) kan je is zine als je wilt echt merci man da je mij wilt helpen en de rest natuurlijk ook!!!!!!;););)

en gekkokte eitjes vervangen door roerei omdat ik gekookt niet binnen krijg kan dta zoveel kwaad? en pinda's vervangen door ongezoutne pistachenootjes als dat bestaat ? :) :) ;)

Hier is mijn cutschema, je mag heel kritisch zijn!

Bij de dagen dat ik cardio doe, is mijn dagelijkse kcal op onderhoud dus 2900 maar voor de dagen dat ik rust volg ik de dagelijkse kcal van mijn schema

Bijlagen

Hey JayB,
graag zou ik ook eens gebruik willen maken van je services ;)
heb net mijn onderhoud uitgerekend, en dit zou 1893 zijn (1m78 - 80kg - 21 jaar).
mijn vet percentage weet ik eigelijk niet 100% zeker maar is sowieso 20+
het doel hiermee zou eigelijk een serieuse cut zijn, waar ik toch niet te veel spiermassa mee verlies.
ik eet zeer graag rijst en rijstwafels en dergelijke. suplementen mogen ook zeker, ik wil gewoon zo snel mogelijk van m'n vet vanaf, zodat ik daarna wat meer op massa kan trainen (maar eerst moet dit vet er toch wel zeker af)

ik ben een programmeur, dus zit eigelijk de hele dag stil...
begin vanaf volgende week te trainen en zou ongeveer 4-5 keer per week trainen.
mvg,
Matthias

---------- Post toegevoegd Fri 21 Sep 2012 om 17:23 ----------

en gekkokte eitjes vervangen door roerei omdat ik gekookt niet binnen krijg kan dta zoveel kwaad? en pinda's vervangen door ongezoutne pistachenootjes als dat bestaat ? :) :) ;)
khad zoiets vabn furit, nee kga niet moeilijk doen, doe wel gwn iets anders vceranderen, en die middag eten is avond eten, je moet het goed bekijken want wie heeft er savonds als avond eten een whey shake, like nobody ;) enm zelf kook ikmijn eieren ook niet.maar heb geen zin in die extra vetten die k er toch niet bijkrijg met het makene van roerei omdat ik de pan invet met een doekje. whaha,jemag vanmij alles vervangen, ik ben hier niet om jou te vertellen wat je moet eten he;) het is eens chema die je de richtlijnen zal geven

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 11:34 ----------

Hier is mijn cutschema, je mag heel kritisch zijn!

Bij de dagen dat ik cardio doe, is mijn dagelijkse kcal op onderhoud dus 2900 maar voor de dagen dat ik rust volg ik de dagelijkse kcal van mijn schema

je krijgt inprincipe genoeg kwalitatieve eiwitten binnen, zoon 2.2x je vetvrije massa. jhet beste is om dat dan weer x1.1/2 te doen voor een betere kwalitatieve eiwit inname, kwalitatieve eiwitten zijn eiwitten uit vlees producten, zuivel, vis of course en whey. de vetten zijn best wel hoog voor jouw gewicht, je zou ongeveer 1-1.15 gram per vetvrijemassa aan vetten nodig hebben. en de rest gwn weer aanvullen met koolhydraten, nu weet k niet hoe jouw lichaam reageert op carbs ;/ het is ook beter om meer carbs te hebben in de cut ivm dat je hersenen 1/3e van je glucose inname verbruiken. ga je heel laag zitten met koolhydraten dan fuk je jezelf keihard, been there done that :$

schema

schema

schema 2000kcal.jpg

schema 3000.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven