MuscleMeat

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

Bezoekers in dit topic

Als sociale huurder heb je geen rechten. Je zou de vereniging elke dag op je knieën moeten danken dat je voor een appel en een ei in een door de overheid gesubsidieerde woning mag verblijven.
Dan zou je dus de overheid moeten danken en niet de vereniging.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Beetje antrax door de brievenbus doen worden ze vast rustig van
:roflol: RONNBETON, een van de beste usernames.

giphy.gif
 
Tot dusver heb je wel op papier dat jouw eerdere klachten gegrond waren. Wellicht een idee om rechtshulp in te schakelen. Je hebt ook rechten en plichten als verhuurder inzake termen als "rustig woongenot" etc. Dit is er een van de langere adem maar er worden nu wel maatregelen genomen, denk ik. :thumbup:
Jup gaan we ook doen morgenochtend. De plichten van de verhuurder zijn vastgelegd in de APV van de gemeente. Die heb ik al opgezocht. Volgens de daarin opgelegde regels moet de verhuurder er alles aan doen wat in zijn macht ligt om te zorgen dat de overlast stopt.

Dit doen zij dus niet en dat is nu dus ook bewezen. Daarnaast heb ik het geluidsrapport waarin de overlast is bewezen.

Genoeg munitie om een procedure te starten die ik ook zeker weten ga winnen.
 
Lol klagers zijn lastpakken. Ze gaan het zo lang rekken tot de klagers gillend weg gaan, probleem opgelost.
 
Beste DBB'ers,

ik zit met een probleem.

Ik ben namelijk helemaal klaar met mijn bovenburen. Sinds maart woon ik in deze woning (flat, sociale huur, 4 kamers 70m2) en sinds dag 1 dat ik hier woon was het al raak. Er woont een Irakees vluchtelingen gezin boven ons dus dan kan je het al raden.
1 man, 2 vrouwen en 3 of 4 kinderen. De jongste (iets meer dan een jaar oud) schreeuwt te hele dag door. Krijsen, schreeuwen, minuten lang "mama" roepen zonder dat iemand ingrijpt. Het begint vaak al voor 06:00 fucking 's ochtends tot 01:00 's nachts. De kids (oudste is rond de 6) gaan elke nacht pas rond 01:00 naar bed. Tot die tijd is het de hele ganse dag schreeuwen, stampen, slaan tegen de radiator, slaan met deuren, slaan tegen de muur. Ik ben al 's nachts al meerdere keren wakker geschrokken door geschreeuw en smijtende deuren.. Terwijl ik vroeg op moet.

Dit probleem is niet incidenteel, het probleem is systematisch elke dag en nacht.

Politie zo vaak gebeld dat die niet eens meer willen komen. Kinderbescherming gebeld en doen niets. Ze durven hun vingers er niet aan te branden want "zo gaat dat nou eenmaal in de cultuur van die mensen". Eigen Haard doet niets. Bemiddeling met Beter Buren (maatschappelijke organisatie dus dan weet je het al) werkt niet. Ik krijg zelfs van deze 3 instanties te horen dat het nou eenmaal hun cultuur is en dat wij ons maar aan moeten passen. Misselijkmakend is het. Die parasieten boven mij betalen niet eens huur. Ze krijgen alles van de staat. Hun hele fucking woning is zelfs gemeubileerd van belasting geld.

Alle telefonische gesprekken met deze instanties heb ik trouwens opgenomen en dat blijf ik ook doen. Dat ze zeggen dat het een cultuur verschil is en dat wij ons aan moeten passen heb ik dus ook opgenomen. Daarnaast houden we nu 2 maanden een logboek bij waarin we alle overlast (het soort, de duur, hoe erg, etc) en gesprekken bijhouden. Tevens ben ik meerdere keren bij de bovenburen langs geweest om te vragen of het zachter kan. Deze confrontaties heb ik gefilmd. De man, een dikke Irakees van ergens in de 40, wil totaal niet meewerken. Ik krijg steeds te horen "ish jouw probleem". Daarnaast is ie nogal agressief. Iets wat juridisch gezien mogelijk in mijn voordeel kan werken als hij mij ooit zou aanvallen. Vooral als het op beeld staat. Ik denk alleen niet dat ie ooit zo dom is aangezien ik een heel stuk groter dan hem ben.

Om het nog hinderlijker te maken is deze islamitische parasitaire levensvorm die boven mij woont sinds een week geëvolueerd, waardoor ze nu ook begrijpen hoe een geluidsinstallatie werkt. Hierdoor hoor ik nu ook dagelijks islamitisch kattengejank uit hun speakers komen. Voor wie zich afvraag hoe dat klinkt, het is van die muziek die je ook bij al die IS video's hoort.

We hebben de verhuurder gedwongen een geluidsmeting te doen (moet volgens de wet) maar die staat pas ingepland in maart. Eerder kan niet vanwege de wachtlijst. Dat is dus 12 maanden na de eerste melding van de systematische overlast...

Boven hun woont helaas een oude dove man. Die heeft nooit overlast aangezien ie sowieso al amper iets hoort. De buren naast hem ben ik nog niet langs geweest.

Is er iemand met een oplossing? Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft gehad? Ik ga binnenkort naar Juridisch loket om te kijken wat mijn rechten zijn en welke juridische stappen ik kan ondernemen aangezien ons woongenot zwaar aangetast wordt. Desnoods neem ik zelf een advocaat in arm. Wij gaan sowieso niet verhuizen.


Ps. Ik snap dat mensen zullen zeggen dat ik hem gewoon een keer flink aan moet pakken. Maar ik weet dat in dit land van D66 rechters en moslim knuffelaars dit alleen averechts zal werken voor mij. Aangezien dit binnenkort vast wel een keer uit de hand gaat lopen met zijn agressieve gedrag, lijkt het mij dan ook niet verstandig om mij hier op wat voor manier dan ook over uit te laten.

Alle hulp is welkom. Mijn dank zal groot zijn.

Als.je niet wilt verhuizen ga je er gewoon ELKE keer langs en bel je de politie elke keer nadat je waarschuwing hebt gegeven en je neemt ALLES op bij interventies en overlastmomenten. Succes. En verder gewoon alles nogmaals alles documenteren en naar de verhuurder gaan/rechtsbijstand inschakelen en alle gaatjes volrammen juridisch. Als je dit niet kan dan verhuis je maar naar Friesland.
 
Als.je niet wilt verhuizen ga je er gewoon ELKE keer langs en bel je de politie elke keer nadat je waarschuwing hebt gegeven en je neemt ALLES op bij interventies en overlastmomenten. Succes. En verder gewoon alles nogmaals alles documenteren en naar de verhuurder gaan/rechtsbijstand inschakelen en alle gaatjes volrammen juridisch. Als je dit niet kan dan verhuis je maar naar Friesland.
Dit is ook precies wat we doen. Elk gesprek (zowel telefonische als onder 4 ogen) nemen we op. We documenteren alles.

Elke keer gaan we nu boven langs. Ook meteen politie bellen. Vanaf vandaag nu de uitslag van het geluidsrapport bekend is ga ik ook dagelijks de woning corporatie mailen dat de overlast aanhoudt en dat ze iets moeten doen. Ondertussen rechtsbijstand inschakelen en informatie inwinnen.

Kan desnoods ook naar de media stappen al weet ik niet of dit juridisch handig is. Daar wachten we dus nog mee (als we het uberhaupt gaan doen).
 
Lol klagers zijn lastpakken. Ze gaan het zo lang rekken tot de klagers gillend weg gaan, probleem opgelost.
Jup, daarom zelf een procedure starten.
 
even wat anders he, hoeveel kilo spiermassa heb je al ingeleverd vanwege dit alles?
 
Een update,

Er is rust, eindelijk rust. Nu al 3 weken lang zelfs. Het dreigen met juridische stappen (en het inschakelen van VeiligThuis, jeugdzorg, etc) heeft blijkbaar geholpen. We horen vrijwel niets meer. Misschien 1x per dag een krijsend kind of een vallend voorwerp. Maar geen gestamp meer. Geen slaan op de radiator meer.

Rust. Heerlijk. Ik merk dat ik weer ontspannen ben en vrijwel niet meer geirriteerd op (kleine) dingen reageer. Na 13 maanden lang elke dag terror te hebben gehad is het nu dan toch eindelijk voorbij. Nu hopen dat dit permanent is.

Silence is golden.
 
Laatst bewerkt:
even wat anders he, hoeveel kilo spiermassa heb je al ingeleverd vanwege dit alles?
Geen idee, maar heel bevorderlijk is het niet geweest.
 
Goed bericht! De aanhouder wint zeggen we dan :banana:
 
Een update,

Er is rust, eindelijk rust. Nu al 3 weken lang zelfs. Het dreigen met juridische stappen (en het inschakelen van VeiligThuis, jeugdzorg, etc) heeft blijkbaar geholpen. We horen vrijwel niets meer. Misschien 1x per dag een krijsend kind of een vallend voorwerp. Maar geen gestamp meer. Geen slaan op de radiator meer.

Rust. Heerlijk. Ik merk dat ik weer ontspannen ben en vrijwel niet meer geirriteerd op (kleine) dingen reageer. Na 13 maanden lang elke dag terror te hebben gehad is het nu dan toch eindelijk voorbij. Nu hopen dat dit permanent is.

Silence is golden.
:yawn::yawn::yawn::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz:
 
Een update,

Er is rust, eindelijk rust. Nu al 3 weken lang zelfs. Het dreigen met juridische stappen (en het inschakelen van VeiligThuis, jeugdzorg, etc) heeft blijkbaar geholpen. We horen vrijwel niets meer. Misschien 1x per dag een krijsend kind of een vallend voorwerp. Maar geen gestamp meer. Geen slaan op de radiator meer.

Rust. Heerlijk. Ik merk dat ik weer ontspannen ben en vrijwel niet meer geirriteerd op (kleine) dingen reageer. Na 13 maanden lang elke dag terror te hebben gehad is het nu dan toch eindelijk voorbij. Nu hopen dat dit permanent is.

Silence is golden.

Nog steeds rustig? (vroeg hij met een zeker ongeloof in zijn stem...)
 
Je bent bodybuilder of niet? Gewoon even je biceps flexen :')
 
Back
Naar boven