XXL Nutrition

Huntelaar's Log

bench 30 en calfraise 170 haha... grapjas.

Je zal vast "iets" 170 gedaan hebben maar jij wilt zeggen dat je 170kg in je nek kan leggen (smith) en dan de calfjes laten raisen?!

• Topic Starter Topic Starter
er staat toch ook dat het machine is? Met je schouders onder twee van die dingen en dan helemaal naar beneden en helemaal omhoog...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zoiets bedoelt hij volgens mij.

Standing calve raise pak je een ander spiergedeelte in de kuit als dat je het zittend doet.

dat weet ik nog zo net niet.pak echt genoeg me kuiten met de zittende.

Je kuiten bestaan eigenlijk uit twee spieren. Samen genaamd de triceps surae.

De M. soleus. Die alleen over de enkel loopt. Die pak je dus zowel zittend als staand.
De M. gastrocnemeus. Die werkt zowel over de enkel als over de knie. Door de oefening zittend te doen, verkort je deze spier al, waardoor hij minder kracht kan leveren. Deze spier pak je dus vooral staand.

Je kuiten bestaan eigenlijk uit twee spieren. Samen genaamd de triceps surae.

De M. soleus. Die alleen over de enkel loopt. Die pak je dus zowel zittend als staand.
De M. gastrocnemeus. Die werkt zowel over de enkel als over de knie. Door de oefening zittend te doen, verkort je deze spier al, waardoor hij minder kracht kan leveren. Deze spier pak je dus vooral staand.
okey duidelijk dus het beste is om bijde apperaaten te pakken. 3 setjes van 10-8-6

Weer gescoord vandaag, netjes!

Terug
Naar boven