AndroidHealthClinic

Hypertrophy specific training - Bob k

maar met TE kleine stapjes sla misschien een beetje de plank mis wat betreft HST. Je hebt toch wel een SD gedaan? Haha volgende cyclus gewoon barbell shrugs doen jonge! Wel goed dat je HST probeert, schijnt heel leerzaam te zijn.

mwah volgens mij valt dat wel mee. heb op kracht in ieder geval al een stuk gegained. zometeen heb ik laatste training van 2e cyclus maar heb woensdag al op verschillende oefeningen mijn gemeten maxes overschreden. ez curl zat ik vorige keer al op 25 kg terwijl dat eigenlijk mijn gemeten max is. ga zometeen proberen om 30 te curlen. :p

ja ja zeker heb een hele week niet getrained, was wel k*t want de drang naar het ijzer was groot! haha ja misschien goed idee denk alleen niet dat anderen dat leuk vinden. :p

heb trouwens ook wel het idee dat ik gegroeid ben (armen vooral), triceps lijken al een stuk groter en biceps ook al wat breder. maar zal misschien wel tussen de oren zitten. ;)

• Topic Starter Topic Starter
mwah volgens mij valt dat wel mee. heb op kracht in ieder geval al een stuk gegained. zometeen heb ik laatste training van 2e cyclus maar heb woensdag al op verschillende oefeningen mijn gemeten maxes overschreden. ez curl zat ik vorige keer al op 25 kg terwijl dat eigenlijk mijn gemeten max is. ga zometeen proberen om 30 te curlen. :p

ja ja zeker heb een hele week niet getrained, was wel k*t want de drang naar het ijzer was groot! haha ja misschien goed idee denk alleen niet dat anderen dat leuk vinden. :p

heb trouwens ook wel het idee dat ik gegroeid ben (armen vooral), triceps lijken al een stuk groter en biceps ook al wat breder. maar zal misschien wel tussen de oren zitten. ;)

Mjah als je nog semi-beginner bent zal het inderdaad ook niet zoveel uitmaken, en als je over je geplande maxes gaat dan zit t wel goed. Ik probeer me aan mn geplande gewichten te houden en dat is al zwaar genoeg;)

Haha man mijn SD was een hel! Zeker gezien mn 2 dagen kotsen hahahaha

Nou datzelfde heb ik met mn quads, ik keek gisteren in de spiegel en mn bek viel open, die zijn voor mn gevoel echt dikkk. Mn gewicht is nog wel tzelfde. Nouja, na mn sd was ie 76-77 en nu weer 78. Jouw gewicht?

Training vandaag, vrijdag 19 november

Smiddags geschaatst met n huisgenootje, 19:00 training:

[FONT=Calibri, sans-serif]military press 1x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]38 (moest 35 zijn, maar na een zakje superpump 250 én een schep supercharge kon ik het niet laten)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]side raises licht voorovergebogen 1x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]10 [/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]french press + barbell curl 1x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]32,5 (easy)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]toe press in leg press machine 2x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]70[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]flat bench press 2x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]55 (die iets zwaardere mp's hebben hier wel hun sporen nagelaten, tweede setje laatste twee reps flink grommen en lichte spot nodig gehad)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]flyes 1x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]14[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Squat 2x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]80 (eerste set easy, tweede iets pittiger, maar prima te doen)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Deadlift 2x15x110 + Barbell shrugs 1x15x110 (eerste set deads gingen wel, tweede set; potverdomme, ik heb ALLES moeten geven, na 7 reps over gegaan op mixed grip, rep 11-15 telkens een paar seconden op de grond moeten laten liggen, ik zag sterretjes, voelde niets meer, alleen die drang om dat k*tgewicht 15 keer de lucht in te krijgen. Vorm bleef overigens goed)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Leg curl 1x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]50[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Cable row 2x15x[/FONT][FONT=Calibri, sans-serif]50 (was echt op)[/FONT]
[FONT=Calibri, sans-serif]Cable crunches (niet gedaan, was misselijk, en ach die abs kunnen me reet roesten)[/FONT]

Deze training hoort in mn top 3 zwaarste trainingen ooit, was gesloopt.. Mezelf (en vriendin) getrakteerd op versgebakken chiabattabrood. 3 vegetarische burgers, 3 eieren, ijsbergsla en een klodder satesaus erover (voor instant growth!)

Groetennn

Laatst bewerkt:
Goed gegeten!
En getraind natuurlijk. ;)
Gaat je goed af zo te lezen.

Goed gegeten!
En getraind natuurlijk. ;)
Gaat je goed af zo te lezen.

Was zeker lekker!
Yup, was zwaarste training van de 15rep cyclus, en alles zo goed als gehaald, ik ben benieuwd hoe de 10reps me gaan bevallen. Gewicht doet helaas nog niks, maar daar zijn de 15reps ook niet echt voor bedoeld, die zijn oorspronkelijk bedoeld om pezen etc 'voor te bereiden' op de zwaardere belasting, en ik moet zeggen het lijkt te werken. Had zo ongeveer chronisch pijn in mijn rechter knieschijfpees waar ik nu helemaal geen last meer van heb.

Ik geloof dat ik een stuk log in te halen heb, dus bij deze.

Ik heb nog wat rondgelezen over HST en heb het schema nog wat aangepast. Het is namelijk zo dat na de twee weken met 15 reps je begint met de twee weken 10 reps. De eerste training van die twee weken zou je moeten beginnen met 70% van je 10RM, maar in mijn geval was dat een stuk lichter dan mijn 15RM. Ik zou dus in gewicht een stuk lager gaan terwijl ik dat ook in reps doe, wat dus een heel stuk mindere intensiteit betekent. Ik heb ervoor gekozen om de 15RM's als begin van de 10rep weken te nemen en vanuit daar in stapjes weer naar mn 10RM te werken. Dit betekent wel minder grote stappen en misschien moet ik wat volume minderen omdat ik dan een stuk dichter bij mn max train dan de 70% die het oorspronkelijk zou zijn. Hetzelfde ga ik ook doen in de laatste weken.

DE 10 REP WEKEN

Ma 22 nov.

military press 2x10x38 (lekkeerr)
side raises licht voorovergebogen 1x10x10
french press + barbell curl 1x10x32,5
toe press in leg press machine 2x10x70
flat bench press 3x10x55 (niet zo easy)
flyes 1x10x14
Squat 2x10x80
Deadlift 2x10x110 + Barbell shrugs 1x10x110 (easy)
Leg curl 1x10x50
Cable row 3x1x55
Cable crunches – niet nodig..

Lekker getraind, squatten viel best zwaar maar deadliften weer licht.
Ga vanaf nu geen cable crunches meer doen. Ik doe gewoon wat abwork als ik er zin in heb.

Wo 24 nov.
military press 2x10x38
french press + barbell curl 2x10x32,5
toe press in leg press machine 3x10x70
flat bench press 3x10x55
flyes 1x10x14
Squat 2x10x85
Deadlift 2x10x110 + Barbell shrugs1x10x110
Leg curl 2x10x50
Cable row 3x10x55

Wordt allemaal al zwaarder, maar er zit nog meer in!

Vr 26 nov.
military press 2x10x40
french press + barbell curl 2x10x35
flat bench press 3x10x58
flyes 1x10x16
Squat 2x10x90
Deadlift 2x10x115 + Barbell shrugs 1x10x115
Leg curl 2x10x55 (burn)
Cable row 3x10x60

lekker.

Ma 29 nov.
military press 2x10x40
side raises licht voorovergebogen 1x10x12
french press + barbell curl 2x10x35
flat bench press 3x10x60,5
flyes 1x10x16
Squat 2x10x95
Deadlift 2x10x120 + Barbell shrugs 1x10x120
Leg curl 2x10x55
Cable row 3x10x60
Cable crunches 3x8x90
Woodchops 2x10x40 per kant en 1x20x20 per kant

Was te laat om Supercharge nog te pakken, dan slaap ik niet meer. Had helemaal geen energie, het was khenker druk, had geen zin, was agressief, kon geen sluitklemmen voor de ez-bar vinden, moest eeuwig wachten voor ik kon bankdrukken, wel alles goed gehaald, moest me overigens flink opfokken voor het tweede setje squat anders ging t niks worden. Afgesloten met zware cable crunches en woodchops, omdat een paar bekenden toevallig ook met buik bezig waren.

In mijn training aankomende woensdag ga ik wat minder volume hanteren, omdat ik het gevoel heb dat mn CNS niet meer helemaal herstelt tussen de trainingen. Ga zeker wel supercharge pakken, merk dat het mijn trainingen goed ondersteunt.

Wo 1 dec. – minder volume ivm CNS vermoeidheid
military press 1x10x42,5
french press + barbell curl 1x10x37,5
toe press in leg press machine 3x10x80
flat bench press 2x10x62,5 (lichte spot nodig gehad bij laatste rep tweede set)
flyes 1x10x18 (voelt goed)
Squat 2x10x100 (zwaar)
Deadlift 2x10x125 + Barbell shrugs 1x10x125
Leg curl 1x10x60
Cable row 2x10x65

Was een heerlijke training! Goed om even minder volume genomen te hebben.

Wel een bijzondere manier van trainen zo.
In principe kun je best lang "licht" trainen, toch..?
Goed bezig zo te zien.

Wel een bijzondere manier van trainen zo.
In principe kun je best lang "licht" trainen, toch..?
Goed bezig zo te zien.

Klopt ja, door die SD. Nouja het zijn lichtere gewichten maar het voelt zwaar omdat je spieren het niet meer gewend zijn ofzo.
Maar volgens mij word ik ook wel sterker van deze shit.

Laatst bewerkt:
Vr 3 dec.
military press 1x10x45
french press + barbell curl 2x10x37,5 (heavy)
toe press in leg press machine 3x10x80
flat bench press 2x10x65 (tweede set zware sport nodig gehad met laatste rep)
flyes 1x10x18 (lekker!)
Squat 2x10x105 (ging soepel)
Deadlift 2x10x130 + Barbell shrugs 1x10x130
Leg curl 1x10x60
Cable row 4x10x65 en 1x4x90 cheated (ja ik weet het, het mag niet, maar ik had er zin in)

Volume wederom lager gehouden, volgende cyclus ga ik sowieso minder volume (minder sets of minder oefeningen) gebruiken om beter hersteld te zijn tussen de trainingen.

Heb het document dat ik eerder in dit log heb gepost aangepast, zoals in het onderstaand document staat doe ik nu mijn HST.

Enn nog even een foto'tje geschoten na de training in mn badkamer. Kwaliteit is matig maar je ziet hoe ik er ongeveer bij sta. Lats komen niet uit op deze foto, en strepen op borst e.d. zijn normaal gesproken met strijklicht wel te zien, maar op deze foto dus niet. Wie schat mijn vetpercentage? Hoop in de cut voor de zomer de verticale groef tussen mn abs weer terug te krijgen, die is het laatste halfjaar wat vervaagd..

IMG00005-20101203-1625.jpg

Bijlagen

Training van morgen verplaats ik naar dinsdag ivm geen mogelijkheid tot slapen vanacht. Dan kan ik wel gaan trainen maar dan wordt het toch niks en voeding zal ook wel k*t zijn morgen. Heb 8:45u hertentamen en ga de hele nacht doorleren.

Bob.

Ik heb het idee dat je pecs in de tijd dat je de foto van je avatar maakte beter waren, maar je benen staan in de laatste foto wel een stuk scherper.
Succes met je school man!

Ik heb het idee dat je pecs in de tijd dat je de foto van je avatar maakte beter waren, maar je benen staan in de laatste foto wel een stuk scherper.
Succes met je school man!
hahahaha thanks hummer! Verder nog serieuze kritiek? ;) tentamen ging redelijk, heb ook nog onbedoeld 2 uur slaap gehad dus een stuk niet geleerd.. Heb wel zin in de training morgen, lekker laag in reps. Als ik nou mn voeding optimaal heb tot de jaarswisseling kan ik de 80 kg nog wel clean halen.. De 82 zit er helaas niet meer in.

Ma 6 dec.
military press 3x5x40
side raises licht voorovergebogen 2x5x12
french press + barbell curl 2x5x37,5 (heel gecontroleerd en traag)
toe press in leg press machine 3x5x80
flat bench press 3x5x60
flyes 2x5x18
Squat 3x5x100
Deadlift 3x5x130 + Barbell shrugs 2x5x130
Leg curl (overgeslagen ivm tijdgebrek en lage prioriteit)
Cable row 3x5x65 (traag en squeeze)

Weer een groot contrast met de 10reps. Wat hou ik toch van low rep. Op naar de echte gewichten!

Vreten vandaag was prima, weegschaal stond ruim boven de 78 kg en had nog geen avondmaaltijd op. Eind volgende week moet ik gemiddeld op 79 staan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven