MuscleMeat

Ibo D. new chapter Bigger is Better XXL

Hoe ik mijn Tilapia voorbereid:
Op lage vuur in de koekepan opbakken, dan draai je het om en smeer de laag in met een dun laagje sambal en na een paar minuten draai je het weer terug. En nu smeer je de andere kant in.
dus beide kanten ingesmeerd met sambal meebakken.
Geeft je Tilapia een lekkere pittige smaak.
Je kan het ook kruiden met pittige chili kruiden.
Jawel sambal zit ook zouten in, maar dat kleine beetje heb je ook nodig.
En succes met je voorbereidingen man, ik leef met je mee als je aan de vis zit :D
Ik kom je iig aanmoedigen op de dag van de wedstrijd!!

Bedankt man...of gewoon wat zou en peper las ik al...jij doet hem in de koekenpan, kan dat ook bevroren, ja toch? Bij de Flex Cup eens ff praatje maken, heb je in Schiedam gezien was toen met Rene daar. Succes in Madrid houd ons op de hoogte!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.482
Laatste week, laatste loodjes.....
Heb het al eerder aangegeven, loop nu echt op mijn laatste reserves, maar ondanks dat voel ik toch nog wel de nodige pomp tijdens mijn work-outs.
Vandaag mijn laatste training, wellicht morgen nog een lichte upper body work-out. Maar dat bepaal ik morgen wel.
Gewicht was vanochten strak net iets onder mijn wedstrijdgewicht. 200gr eronder.
Voor de zekerheid wel wat khy gegeten, maar niet teveel

meal 1: 60gr bambix + wheypro
meal 2: 50gr rijst+ 200gr kip + sperziebonen
meal 3: halve zoete aardappel + 200gr tilapia + sperziebonen
meal 4: 200gr biefstuk + klein beetje ananas + halve sperziebonen
meal 5: 200gr kip + 100gr doperwten

Dit keer 5 maaltijden, meer had ik geen behoefte aan meer had ;)

Ik zit nu half te slapen achter mijn laptoppie, dus hou ik het nu ff kort, wellicht dat ik s'nachts nog eruit ga, als ik eventueel klaar wakker ben, anders schrijf ik morgenvroeg wel verder....

Lijkt me toch best eng om niet te trainen, dan ben je echt voor de volle 100% aangewezen op je voeding.
Je kan niet even een hapje extra goed maken in de gym :p

• #2.484
Lijkt me toch best eng om niet te trainen, dan ben je echt voor de volle 100% aangewezen op je voeding.
Je kan niet even een hapje extra goed maken in de gym :p

Lijkt eng ,maar is het niet hoor.
Weet nog de eerste keer bij oma, dat zij zei tegen mij dat ik een week voor de wedstrijd helemaal niet meer mocht trainen:eek:
Voelde raar aan, maar op de dag van de wedstrijd klopt het wel.
De training die ik gisteravond deed, was weliswaar wel iets zwaarder dan normaal, maar de focus lag wel meer op spierkontraktie en aanspannen.

Rug= Latpulley small voor icm seated high row
Tricep= rope pushdown icm overhead extensions
Borst=Chest press icm cable fly's
Schouders=Dumbbell bent over side raises icm standing side raises gevolgd door shrugs
Biceps= standing bar curls icm biceps cable curls.
Allen 3 tot 4 sets, op gevoel, extra aanspannen, goed rekkken en strekken.
Heerlijke pomp.
En zo van de ene op het andere moment gaf de meter aan dat ik leeg was....boem en de vermoeidheid sloeg in.
Nog wel snel mijn bakje met kip en doperwten gegeven. En kopje zwarte koffie genomen en weer terug gekeerd naar huis. Gelijk na bed, kon mijn ogen niet open houden.
Zoals verwacht dus vroeg wakker, no problem. Het is nu rond de klok van 02.00ur.
Effe een kleine cardio sessie er tegen aan en straks weer proberen om te slapen.
Natuurlijk de bcaa's niet vergeten.
Vandaag staat in het teken van relaxen, nog een beetje depleten, niet teveel, gewicht stabiel houden. Iig onder de wedstrijdgewicht.
Kijk er zeer naar uit, vooral de dagen dat we gaan laden.
Als het goed is, is er rekening gehouden met de voeding voor atleten. Neem extra bakjes mee, die ik dan kan volgooien met rijst, heel veel rijst. Want wil 2dagen lang volop laden.
Anders zullen we dat een rijstekoker moeten aanschaffen en de rijst op onze kamer moeten voorbereiden, als ik maar kan laden.
Maar dat komt wel goed.

De finish is in zicht en dat is zo te lezen maar goed ook.
Ik vind het nog steeds apart dat je met zo weinig slaap toe kan :cool:

Wat betreft het laden, ik snap wel dat je niet volledig gaat uitleven i.v.m. je BF, maar hoeveel mag je max. nog weer bijkomen of is daar geen restrictie aan (na de weging) ?

succes met de laatste loodjes :)

• #2.486
Thx Vortexx,

In de laatste fase slaap je gewoon minder, het is alsof je lichaam over je waakt en op tijd wilt eten. En om mijn lichaam te "shockeren" doe ik dan s'nachts eers een cardio workout en dan ene klein bambix/whey papje en je slaapt weer lekker door.
Maar als je de volgende dag moet werken is het soms wel eens vermoeiend omdat je dat overdag een dipje krijgt. OP vrije dagen kan ik tussendoor wel een naptime inlassen.
Zelf ben ik altijd gewend om met een volle maag te slapen (zie het als een baby die nog ff zijn flesje krijgt voor het slapen gaan :D)
Vandaag en morgen nog een zeer low carbs dag.
Gewicht is goed, precies waar ik wil zijn.
Wat betreft het laden, eenmaal na de weging ga ik bewust schoon laden. Hierdoor moet ik wel grote hoeveelheden rijst consumeren. Eet zo een kilo (ongekookt gewicht) weg. Wel verdeeld over 10 maaltijden natuurlijk. Het is niet zo dat je met schoon carbs laden kilo's aankomt. Als je een kiloootje of twee zou kunnen pakken ben ik al dik tevreden.
Ik weet van mijzelf dat ik met laden nog droger en harder wordt. Dus gewicht is na de wedstrijd geen issue meer.
Naast de rijst zal ik aan proteine bronnen, kip en roodvlees nemen, voornamelijk dat laatste zorgt er voor dat je een vol gevoel krijgt.
Gedurende de dag zie je je shape veranderen, waar ik goed voor moet waken is dat ik niet te snel ga, anders ga ik vocht vast houden.
Het nodige vliegen heeft ook impacht op je shape, want je houdt vocht vast, vandaar dat we ook bewust op tijd vliegen om te acclimatiseren.
Nu is het inpakken, lijstje afwerken, rusten en nog eens rusten.
Indien nodig kleine cardio sessies tussendoor. Maar dan doe ik ipv 2 x 30minuten, nu 3 x 20 minuten verdeeld over de dag.
Keep u posted..

laatste loodjes man! je gaat knalluh straks!

Neem je bcaa's in capsulevorm en zo ja welke en hoeveel neem je?

Ik ben klaar met mijn woorden, het is alleen slijmen. Hoe kijk je tegen de wedstrijd aan? wat zijn je kansen? en ben je tevreden?

• #2.490
Neem je bcaa's in capsulevorm en zo ja welke en hoeveel neem je?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In de laatste fase zit ik op 3 x 4 caps verdeeld over de dag.
Voor mijn cardio work-out s'ochtend.
Voor mijn training
Voor het slapen gaan

Ik ben klaar met mijn woorden, het is alleen slijmen. Hoe kijk je tegen de wedstrijd aan? wat zijn je kansen? en ben je tevreden?

Het is geen slijmen miss Stuiterbal, het zijn motiverende woorden van jouw kant naar mij toe, wat zeer gewaardeerd wordt;)

Hoe kijk ik tegen de wedstrijd aan?
Met heel veel enthousiasme en verwachtingen
Wat mijn kansen zijn?
Ik weet dat ik als het laden ook volgens planning verloopt is zwaarder kom en nog harder dan als op de NK. Dit is ook zeker nodig wil ik een kans maken op AC niveau.
Het niveau is zeer hoog, niet te vergelijken met nationale wedstrijden. De meeste CBB'ers lijken meer BB'ers, lijkt wel of ze hele lichte botten hebben, waardoor ze nog meer massa op hun frame kunnen plakken:p
Maar ik ben tevreden over mijn shape. Heb tot nu het maximale er uit gehaald.
Een voorbereiding die eigenlijk wel lekker verliep, maar zo nu en dan ook zijn downs had (lees luiheid, vermoeidheid, geen zin etc etc)
Maar het feit dat ik straks op een AC podium sta en niet te vergeten de steun van mijn familie, vrienden, Bodylab en niet te vergeten DBB, mij er doorheen hebben gesleept om mijn einddoel te halen.
Zoals Shawn Ray zei: We don't train for second places;)
Ik ga gewoon mijn stinkende best doen om de jury in imponeren en hopelijk sta ik dan zondag wederom onstage voor de overall:p

Ik hou jullie op de hoogte.....

je mag sowieso trots zijn dat je er staat, maar meedoen om niet te winnen is idd gay dus zet hem op!

• Like
Waarderingen: D77
heel veel succes komend weekend ibo. Zet hem op.. You're the man

Succes.

Good luck!

Hoe ziet vandaag eruit? Ben je,ook al een beetje gespannen?

• #2.496
Hoe ziet vandaag eruit? Ben je,ook al een beetje gespannen?

Strak in mijn vel:p
Gespannen niet zo zeer, maar wel wat gemengde gevoelens dat ik mijn gezinnetje 5 dagen niet zie, maar gelukkig heb ik hun volledige support en dat maakt veel goeds.
Voor na de wedstrijd hebben we leuke dingen gepland staan, dus dan gaan we er ook volop van genieten.
Als het goed is heb ik straks ook wifi in het hotel, dus als ik tijd kan vrij maken, zal ik regelmatig posten.

Succes man! Mind is the limit :D

Strak in mijn vel:p
Gespannen niet zo zeer, maar wel wat gemengde gevoelens dat ik mijn gezinnetje 5 dagen niet zie, maar gelukkig heb ik hun volledige support en dat maakt veel goeds.
Voor na de wedstrijd hebben we leuke dingen gepland staan, dus dan gaan we er ook volop van genieten.
Als het goed is heb ik straks ook wifi in het hotel, dus als ik tijd kan vrij maken, zal ik regelmatig posten.

Tof man.klinkt goed heel erg veel succes man en bovenal plezier geniet ervan

Je voorbereiding is in elk geval top! Knallen zal je zeker!
Good luck!

• #2.500
Nou bijna @ schiphol. Onderweg nog een beetje biefstuk en zoete aardappelen gegeten, was nog een beetje bevroren, maarja als je honger hebt eet je het wel weg:)

Terug
Naar boven