Daan, sommige atleten waren idd zeer slecht tot vreemd genoeg niet ingebruind. Terwijl ik wel een n*ger leek man en dat alleen met Jan Tana Ultra 1

Thx Robbie, heb flink zitten oefenen op mijn stage presentation, maar nog regelmatig correcties moeten doen op aanwijzen van oma. is niet makkelijk om perfect te blijven met poseren. Maar een kleine aanpassing in je houding kan het verschil maken tussen de perfecte look en net iets te glad trekken.
Maar genoten hebben we zeker. Oja en de B&J's waren lekkerrrrrrrrr man.
Een 500ml beker was letterlijk binnen een paar minuten op

Maar gelukkig heb ik nog een voorraad aangemaakt thuis...
Anyway de update:
Afgelopen woensdag na zoveel weken voorbereiding, training, dieeten, cardio, slapeloze nachten eindenlijk dan zover om richting Madrid te vertrekken.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Daar zitten we dan. Lara en ik, twee atleten uit Deventer die ons kikkerlandje mogen vertegenwoordigen in Madrid.
Tussen al het brute geweld wat zich dan de Arnold Classic mag noemen.
A dream come true....
Eenmaal aangekomen in Madrid, hebben we de metro gepakt en 5 minuten later waren op bestemming. Onze hotel zat op loop afstand van de metro station en de Expo (waar de wedstrijden plaaats zouden vinden) bevondt zich tegenover het hotel. Dus dit hadden we zeer goed gepland.
Gelijk onze spullen en kleren uitgepakt, natuurlijk ook mijn trainingspak

en zo zag mijn eethoekje eruit voor na de wedstrijd. Zoals julllie zien ben ik heel goed in ordenen

En daarna een kleine douche genomen en relaxen
Na de nodige rust gingen we er lekker op uit en de buurt even verkennen.
Hopelijk zou er een winkelcentrum in de buurt zitten waar we eventueel boodschappen konden inslaan
En gelukkig zat ie er ook, een grote warenhuis met een grote supermarkt er in
Gelijk het broodnodige ingeslagen.
Water, komkommers, paprika, rijstewafels, l-cartine drankjes, appels en ja hoor bambix rijstebloem. Alleen maar dieet voeding dus.
Ze hadden veel, heel veel lekkere dingen, maar daar mochten we nog niet aan komen

Iig niet tot aan de wedstrijd

Via het hotel konden we gelukkig nog schoon eten, want het personeel was vriendelijk genoeg om op verzoek extra rijst te maken of kip indien ik er om vroeg.
Nam daarom extra bakjes mee die zij konden vullen.
De nacht voor de weging, rond de klok van 3uur werd ik wakker en besloot toen maar een half bakje rijst te eten.
Maar mijn gewicht kon het toelaten, dus had ik het maar ook gegeten, anders zou ik niet meer kunnen slapen.
Dag 2: weging
rond de klok van 7uur werden we wakker en ben ik gelijk op de weegschaal gaan staan en gezien deze oke was, kon ik iig nog iets eten om aan te sterken, want voelde mij leeg, dat zullen jullie ook zo zien op de foto.
rond de klok van 10.00uur zijn we richting de expo gegaan voor het officiele gedeelte.
Na een uurtje wachten in een te kleine hokje, begon het dan eindelijk.
Gelukkig waren een van de eerste dit het officiele gedeelte achter ons kon laten.
Zoals ik al eerder aangaf zat ik lekker dichtbij mijn wedstrijd, maar ik voelde mij leeg, leeg en nog eens leeg....
Dus na mijn 2 kleine bakjes gegeten te hebben, zijn wij gelijk een restaurant gaan zoeken en hebben we genoten van een lekkere entrecote met rijst.
Voor het eten:
Hoezo ingevallen bekkie

Daarna zag ik het volgende aan de overkant. Ik voelde mij gelijk thuis gek he

Locatie van de wedstrijd (tegenover het hotel)
Op de terugweg naar het hotel zie ik op de verte een kleine mannetje staan, eenmaal dichterbij gekomen nog een klein mannetje, qua lengte dan, maar qua breedte

Mr Lee Priest

Gelijk lachen met deze man.
Voor de rest van de dag was het zoveel mogelijk rusten, rusten en nog een rusten en tussendoor zoveel mogelijk schoon eten.
In totaal wel een kilo rijst, rijstewafels, kip en groente gegeten. Kreeg al meer pompgevoel en kracht terug, maar nog niet waar ik wilde zijn.
Had mijn piek nog niet, maar dit moest ook nog niet, want dit moest op zaterdag zijn.
Rond de klok van 24.00uur ben ik gaan slapen, althans geprobeerd, want rond de klok van 03.30uur was ik weer klaarwakker, want deze kleine baby had wederom honger.
Dus een grote bak rijst, rond de 200gr (ongekookt gewicht) weggegeten met 1 komkommer. Geen eiwitten zoals jullie lezen.
Alleen maar carbs om te vullen en ik kon weer verder slapen.
Vrijdag wederom een hele dag om te laden.
Ontbijt wederom schoon, rijst, scrambled egs en mijn bakkies vol laten gooien met rijs, kip en ananas. Dit heb ik verdeeld over de dag gegeten. Kracht gevoel was meer aanwezig en pomp voelde goed aan. Was met laden dus goed op weg.
Moest van oma verplicht junken op vrijdag avond.
Als je je piek op vrijdag hebt, moet je niets meer dan, ben je hard en af, dan kan junken het juist verpesten.
Ben je hard, maar niet "rock hard" dan kan het juist wel goed werken.
Althans zo ken ik mijn lichaam. Maar het junken heb ik eigenlijk nog wel netjes gehouden. Een grote portie entrecote, waarbij ik sommige vetrandjes bewust eraan liet en een flinke dosis rijst.
Verder geen zoetigheid or whatever. Je bent dan zo gebrand om te scoren dat je niets geks wilt doen.
Natuurlijk waren er al diverse wedstrijden aan de gang, waaronder ook fitness dames....nomnomnom
Hieronder de winnares. Vreemd genoeg wilde zij perse met mij op de foto.
Waarschijnlijk omdat ik een Bodylab atleet ben

Eenmaal teruggekeerd in het hotel begon voor mij de nodige voorbereidingen, eerst goed scrubben, scheren/ontharen. Koffie drinken en eten en daarna de lagen voorbruining aanbrengen. Pokkewerk zeg.
Ik laat jullie natuurlijk niet alles zien, zeker niet de foto's van de fitness dames die mij geholpen hebben met inbruinen, da's weer een prive collectie

Dan de dag van de wedstrijd.
Ik voelde me lekker, voordat ik wegging heb ik nog 200gr rijst gegegeten, 30 hazelnoten.
Naar de wedstrijd had ik de volgende etenwaren meegenomen:
-rijst
-rijstwafels
-appelmoes
-energy gels (wat smerig zoet zeg)
-rode zoete appels
-half flesje water
-cola riegular met voldoende suikers
-pindakaas
-noten
Dus veel carbs en vetten.
Geen eiwitten zoals jullie lezen, heb je voor een wedstrijd ook niet nodig.
Carbs en vetten voor de energie, pomp en kracht.
Oma voegde zich al snel bij mij en nadien de tijd naderde hebben we nog 1 dun laagje aangebracht en de finishing glaze laagje erop gebracht. Heb was pokkewarm achterin, maar dit was alleen maar goed, want de zaal voelde koeler aan, dus zou ik het iig daardoor wat makkelijker hebben onstage.
Op tijd begonnen met opwarmen/oppompen.
Truc is dat je dit ook niet te lang doet, anders ben je te opgepompt en heb je geen kracht meer om te poseren en ga je als een gek zweten.
Net dat beetje pompen en lekker aangespannen het podium op.
Foto van de wedstrijden staan een pagina terug, zodra ik nog meer heb zal ik ze zeker posten.
Als je tussen sommige atleten sta denk je....wtf zijn net geen cbb'ers meer.
Maar dan ik het stukje motivatie en peptalk van je coach erg belangrijk.
En dan denken **** it, this is my moment. Gewoon genieten.
Mijn wedstrijd is eigenlijk de voorbereiding naar de wedstrijd toe. Alle ups en downs die er bij horen is dus het wedstrijdelement. De dag van de competition is het eigenlijk genieten, want dan heb je je wedstrijd al gehaald en is dit jezelf presenteren onstage.
http://www.youtube.com/watch?v=5Vljl1F5V9w&feature=autoplay&list=FLjYUXMrmSmYAT9-zzDl4twA&lf=mh_lolz&playnext=13
Ondanks het feit dat we niet lang op het podium staan, is het verdomde zwaar kan ik je zeggen. Van top tot teen aanspannen, juiste poses aannemen en dan ook nog eens lachen

Na de pre-judging gaf oma al aan dat een finale plaats er zeker in moest zitten na het zien van de vergelijkingen. Kort daarna kwam een jurylid naar ons toe met de mededeling, straks klaar staan je zit in de finale.
Big smile op mijn gezicht, nog meer adrenaline, want stond toch maar in de finale van de CBB klasse op de AC.
Ik heb hard moeten knokken, maar eerlijk is eerlijk de top 3 zag er goed uit, dus was ik zeer blij met mijn 4e plek.
Een dubbele overwinning voor mij, 1 omdat ik natuurlijk in de finale zat en 2 dat ik mij persoonlijk had verbeterd tov de NK.
Doelstelling was 2,5kilo zwaarder als op de NK. Uiteindelijk toch bijna 2,8kilo zwaarder, harder en ronder. Dus kortom had mijn huiswerk goed gedaan dacht ik
eenmaal backstage kwam de opluchting, ontlading en toch ook wel een beetje de nodige emoties. Daar waar je keihard voor had gewerkt werd nu beloond door een mooie 4e plek.
Hier weer helemaal op, maar voldaan met trots mijn deelname certificaat aan de AC
Daarna nog even naar de booth van BSN waar Roelly en oma waren
Oke snel naar het hotel, ff opfrissen en dan eetuhhhhhhh

Hoe lekker kan de Mac en daarna :
Is best wel leuk om een pro show te bekijken onder het genot van een B&J
s'avond kwamen we Robin, Gaby en Khalid tegen.
Samen met onze groepje (waaronder ook Meister (Ries) en Floor en Lessini) nog een late night dinner bij ons in het hotelrestaurant, was erg gezellig.
Maar voordat daarheen gingen nog ff op de foto met onderstaande heren;
Flex Wheeler, one of my favorites
Dennis James (hadden we ff een lolletje mee)
Edd Nunn (heeft een prachtige shape, smalle taille waar de meeste dames nog jaloers op zouden zijn )
Na het eten en mijn flinke dorst weggedronken te hebben was ik op, bekaf en moe ( kan dat allemaal tegelijk....ja dat kan

)
Heb die avond ook als een baby geslapen, heerlijk zeg.
S'nachts alleen eruit vanwege mijn droge mond, ff wat gedronken en weer verder gaan slapen. Had die avond ook bewust natuurlijke vochtafdrijvers ingenomen, want wil natuurlijk niet gelijk opblazen.
Ook een tip aan wedstrijdbodybuilders die voor een wedstrijd extra "natuurlijke" vochtafdrijvers gebruiken. Stop niet gelijk na je wedstrijd ermee, bouw het rustig af. Want na de wedstrijd ga je weer vocht vasthouden, dan moet je niet te snel willen gaan, is niet gezond en kan ook gevaarlijk zijn

De ochtend na de wedstrijd na al dat vreterij:
Wie zegt dat Mac slecht is
Zondag, dag begonnen met een zeeeeer uitgebreid ontbijt en heerlijke genoten van al het lekkers, hebben meister, floor, lara en ik nog een kopje koffie gedronken en zijn we onze teammembers gaan bekijken onstage.
Eerst Quincy, wat zag die jongen er goed uit, goed progressie, zeer zware klasse.
uieindelijk 6e geworden, had zeker een top 3 plek moeten krijgen, alleen wij hollanders moeten het niet alleen tegen de atleten opnemen, maar ook tegen de juryleden. Dit keer voornamelijk de duitse en russische juryleden. Soms wel eens frusterend

De winnaar in zijn klasse was een blamage, een rus waarbij zijn synthol armen bijna uitelkaar knalden, schande.
Toen de 100+ klasse, we vonden het heel vreemd dat Eddy en Rayli niet het podium opkwamen, wtf??
Ineens zag ik Eddy het podium opkomen rennen, hij mocht nog net meedoen en is uiteindelijk 2e geworden, maar Rayli helaas niet meer, was te laat.
Wat leefde ik op dat moment met Ray mee zeg. Zoveel weken voorbereiding en je kan niet meer meedoen. Erg jammer.
Gisa deed nog in een zware fitness klasse mee, wat straalt deze dame zoveel schoonheid uit zeg, een mooie 5e plaats behaald. Femke die imo ook een hele mooie dame is om te zien, heeft helaas geen finale plaats behaald.
Maar kortom AC team Holland heeft toch mooie resultaten neergezet waar we allen trots op kunnen/mogen zijn.
Daarna nog lekker genoten van de expo.
Eddy Wilson
Ben ff zijn naam kwijt, maar is die weirdo van muscle mag, erg lachen met hem
Je voelt je wel klein hoor tussen deze 2 buffels zeg

Legende, great poser Lee Labrada
Kan je wel zeggen dat oma inmiddels ook een grote bekendheid is zeg, toen ik met haar door de expo liep werd er aan alle kanten gevraagd voor foto's. HEel veel pro's die haar kennen. Was voor mij natuurlijk ook leuk, want werd gelijk voorgesteld. Veel sample goodies mee kunnen krijgen daardoor

Naarmate de avond vorderde zijn we weer terug gegaan om onze koffers maar alvast in te pakken, zodat dat iig klaar stond en vervolgens zijn we lekker gaan eten bij Hollywood restaurants. American style-achtig restaurant.
Komt ie dan ......

voorgerecht naco's
hoofdgerecht nr1 pasta met kaas en grilled chicken en geroosterde brood
hoofdgerecht nr 2 homemade bigg-ass burger met friet
And last butt nott least.... american cheesecake

Twee grote glazen pepsi cola om het allemaal weg te spoelen.
Jummie en mijn buikje zat vol.
Zijn we net klaar met eten, wie komen er binnen Dennis James en the X-man Tony Freeman.
Natuurlijk gelijk met Tony op de foto
Natuurlijk Arnold ook een paar keer gezien, maar vanwege alle drukte om hem heen helaas geen foto oppurtunity gehad. Maarja geeft niet, alleen om zo grote held. idool van dichtbij te zien, was voor mij wel voldoende.
Natuurlijk zijn er ook de nodige personen die ik wil bedanken die het voor mij mogelijk hebben gemaakt om mij droom te kunnen verwezenlijken.
Allereerst mijn vrouw en kids die mij hieirn steunen en in de laastste fase van de wedstrijd ook de nodige offeringen moeten opbrengen zodat hun pappa aan de wedstrijd kan deelnemen.
Mijn sponser Bodylab, hun onvoorwaardelijke support in deze, hun supplementen die het voor mij mogelijk maken om mijn sport,passie uit te kunnen oefenen. Want laten eerlijk zijn, bodybuilding is en blijft natuurlijk ook een dure sport en jullie support in deze maakt het voor mij ook mogelijk, dat ik naast bodybuilding ook nog enigzins van andere dingen kan blijven genieten.
Mijn vrienden en kennissen. Mijn coach oma a.k.a Sibil Peeters voor haar goede zorg backstage.
And last butt not least jullie jongens van DBB. Voor jullie nodige support en peptalks.
Dus nogmaals bedankt allen. Meer foto's volgen snel.
Next stop : ...... wees geduldig, maar zal zeker wel weer een internationale wedstrijd worden. AC of misschien wel de Olmypia voor amateurs?
Who knows.
Voor nu is het Arnold is numero uno, Ibo is numero quattro