Nu de sportscholen toch dicht zijn, kan je ons misschien wat vertellen over je voeding en supplementatie enzo...
Voeding is bij mij afhankelijk van de bulk of cut fase.
Het hele jaar door probeer ik wel op mijn voeding te letten, dit ivm het feit dat ik niet te lang en drastisch wil dieeten als ik voor mijn wedstrijd in prep ga.
Want geloof me maar het zwaarste aan een wedstrijd prep is bij mij toch wel het eentonige dieeten.
Zo ziet bijv mijn voeding uit voor een wedstrijd:
8-12 weken out:
-1 dag 450gr rijst (ongekookt)
-2 dgn 150gr rijst
-1,5 kilo vis of kip (elke dag)
-alle soorten groentes
6-8 weken out:
-1 dag 250gr rijst (ongekookt)
-2 dgn 100gr rijst (ongekookt)
-1,5 kilo vis of kip
-broccoli / asperges / champignons / bieten / komkommers
4 weken out:
-1 dag 150gr rijst (ongekookt)
-2 dgn 100gr rijst (ongekookt)
-1,5 kilo vis en nog eens vis

-broccoli / asperges / champignons / bieten / komkommers
2 weken out:
-100gr rijst / rijstebloem (ongekookt)
-1,5kilo vis
-broccoli / asperges / komkommers
Nu wordt het niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal zwaar.
Je bent je lichaam als ware helemaal aan het leegtrekken.
Alle vetreserves, glycogeen voorraden, vocht minderen, noem het maar op.
Nou hoor je wel eens van atleten dat ze helemaal gaan depleten, oftewel een tijdje koolhydraat vrij gaan.
Dit is iets wat ik in overleg niet doe. Want mijn lichaam heeft khy nodig om 1 te kunnen functioneren en 2 vet te verbranden.
Want ik merk als ik helemaal ga depleten, dat ik dan vlak raak en dat is iets wat je als wedstrijd atleet dus niet wilt.
Als je je huiswerk goed hebt gedaan ben je eigenlijk 2 weken out al eigenlijk in wedstrijdshape, zodat je dat laatste 2 weken nog ff kunt finetunen en geen drastische taferelen hoeft uit te halen.
7 dagen out:
je trekt je low carbs dieet nog een paar dagen door. Stel dat je wedstrijd op zondag is, dan afhankelijk van mijn shape en goedkeuring van mijn coach ga ik vanaf donderdag carbloaden.
Oftewel, de khy inname flink verhogen tot wel 800-900gr khy per dag. Verdeeld over 9maaltijden
Omdat je lichaam alsware een uitgeknepen spons is, wordt alles nu snel opgenomen en daarbij is de bedoeling dat je je spieren weer helemaal vult.
En dat zorgt er voor dat je straks op het podium niet alleen hard en droog bent, maar ook vol.
Noem ons maar gek, weken, soms wel eens maandenlang dieeten en trainen voor een paar minuten fame onstage

Maar de kick, beloning en erkenning is onbeschrijvelijk.
Wat ik offseason eet zal ik iets later posten, anders wordt dit wel een heel lang bericht.
Wat betreft mijn supplementen:
Dit is ook afgestemd in welke fase ik nu inzit.
-whey eiwitten (zit er altijd in)
-bcaa's (zit er altijd in)
-creatine (bulkfase)
-glutamine (cutfase, spierafbraak tegen te gaan)
Als ik mag kiezen tussen een preworkout sup of een post workout sup, dan gaat mijn voorkeur uit naar het laatste.
Want immers herstel is belangrijker voor spiergroei.
Maar trust me als je op een low carb dieet zit, dan zijn er wel eens momenten dat je niet vooruit te branden bent, dan is een preworkout sup zeer aanbevolen
Af en toe komen er wel eens produkten op de markt die mijn interesse wel eens opwekken, omdat ze toch weer iets anders aanbieden dan de rest.
Na jaren lang havermout (soms wel eens 1,5kilo per dag

), was ik echt toe aan iets nieuws om aan mijn calorieen te komen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarom dit produkt, omdat de khy afkomen van zilvervlies rijst en niet dextrose of een ander suikervariant.
Omdat ik ook een drukke baan heb, waar ik niet altijd volgens mijn tijdschema kan eten, is dit een snelle oplossing om toch mijn voedingsstoffen binnen te krijgen.
Momenteel ben ik ook bezig met whey van MuscleMeds.
Carnovir, omdat het meer gecontreerder is dan whey.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Natuurlijk zal ik mijn bevinden hier plaatsen.
Over de smaak: Raspberry, lekker fris.
Vanavond nog ff een half uurtje op de hometrainer.
Jawel ook in de bulk af en toe cardio guys. Houdt je conditie op peil.
Pff morgen de hele dag ikea meubels in elkaar zetten bij een familie lid.
En maandag eindelijk weer trainen.
Rug en schouders.
Stay tuned voor training!!!
Als Kuki nou ook een keer meetraint kunnen we dat wel een keer filmen.