Heb je ook wel eens van die trainingen dat de pomp eigenlijk te gruwelijk is dat je je training niet helemaal kan afmaken, nou vanavond had ik dat dus met mijn been training.
Mijn eerste oefening bestond uit small squatten op de smitmachine.
Voeten pal naast elkaar en as to the ground squats.
3 setjes van 100kilo, waarbij de laatste set wederom 15 tellen wachten om vervolgens weer een paar reps er uit te persen. De pomp begon al aardig op te zetten.
Normaliter sqaut ik er wel wat meer gewicht uit, maar omdat ik nu small squat, waarbij je dus de nadruk op de outsweep legt, moet ik het met minder gewicht genoegen nemen, want anders gaat het ten koste van je uitvoering.
Vervolgens de 45 graden legg press.
Hier ook weer 3 sets. Merkte na de 1e set al een gruwelijke pomp. Zat nog maar op de 320kilo @ 8 reps. Normaliter druk ik hier 8 reps van 450kilo mee weg.
Ik kon wel zwaarder gaan, maar door de pomp die eigenlijk mij een beetje in de weg zat, heb ik het op 320kilo gelaten. Zou ik zwaarder gaan op dit moment, had ik waarschijnlijk 4-6 reps eruit kunnen persen. Maar ik ben zelf een voorstander om tussen de 8-12 reps te zitten.
Je raadt het al bij de 3e set ff geen 15 tellen
Hierna kwam de leggcurl.
3 sets @ 70kilo (zwaarder gaat ie helaas niet, tjaa technogym

)
Ook hier weer de laatste set met mijn 15 tellen methode afmaken.
Gelijk erachter aan was het de beurt aan de legg extension
3 sets @ 70kilo.
Nou willen we natuurlijk allemaal een lekkere pomp tijdens onze trainingen, maar niet zo gruwelijk dat het je training belemmert, maarja hoe was de gezegde ook alweer...... no pain no gain

Vervolgens nog ff de kuiten aangepakt, om daarna vervolgens mijn pwo shake te nemen.
Het is nu rond de klok van 23uur. Ik neem nu nog een wheyshake en een handjevol walnoten.
Nou zullen jullie wel zeggen waarom whey en geen casseine. SImpelweg omdat ik s'nachts er toch een keer uit moet op te plassen en dan wederom een shake neem. En eerlijk gezegd vindt ik mijn whey shakes iets lekkerder smaken dan casseine.
Morgen een rust dag.
Voor a.s vrijdag heb ik borst en armen op mijn planning staan, waarbij ik de biceps en triceps in een superset style doe.
Zijn er nog members die a.s zondag naar de NK gaan van de NBPF in Etten-Leur? Wordt een mooie wedstrijd, ze hebben een aardige line-up.
Ik zal er zeker zijn.