Fitness Seller

Ice leovince's Log

Goed verhaal. Zou wel voor een 3 daagse split gaan ipv een 4 daagse als je 3x in de week kan.

• Topic Starter Topic Starter
Schouders (benen)

Push press
2 warming up sets

8x45KG zeeer easy
6x55KG overschat..
7x50KG
8x45KG

Seated dumbbell shoulder press
2 warming up sets

8x16KG geen rugsteun
10x16KG sehr strict
8x18KG
8x18KG

Rear delt raises
12x12KG
2x10x14KG

Squats
3 warming up sets
3x5x90KG pretty easy

standing leg press -superset- cable side raises -superset- one legged calve raise (bw)
12x90KG - 10x10KG - 10x
10x90KG - 10x10KG - 10x
8x90KG - 10x10KG - 10x

Had niet echt een keuze. Ik wilde m'n schouders goed aanpakken en ik had beloofd vroeg terug te zijn omdat ik m'n ma moest chauffeuren.
Qua schouders lekkere training, qua benen uiteraard niet.

Ik raad je aan om na je training de EAS/Dextro en de creatine te pakken die je nog niet hebt gebruikt;)
Waar ga je op vakantie kerel?
Hoezo na m'n training dextro/EAS? Ik neem ook al zodra ik thuis kom 60gr. Brinta met 40gr. whey. kort gevolgd door 80gr. pinda's, 450gr. kwark en dan naar bed.. Als je het kan uitleggen ga ik het uiteraard wel doen :)
Goed verhaal. Zou wel voor een 3 daagse split gaan ipv een 4 daagse als je 3x in de week kan.
goed verhaal:p? jaa inderdaad, en dan eventueel weer de eerste training later op de week weer doen en zo opschuiven bedoel je?

Omdat ik het zo goed, genoeg info toch?
Haha nee, een echt uitgebreide verklaring kan ik je niet geven, ik zelf doe het namenlijk zo om naar me training me glucose level (zeg ik het zo goed) bij te vullen, dronk EAS en dergelijke alleen tijdens m'n cut, maar constant eiwitten bij vullen tijdens je training lijkt me niet slecht dus. Zodra ik thuis kom eet ik ook meestal nog havermout of rijst dus

Wanneer ga je nu beginnen met die crea-cycle?

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 21:53 ----------

Prima training toch kerel, kort maar krachtig

Dextro na de training is overrated, een insuline piek die je niks gaat opleveren. Gewoon complexe carbs pakken.

Hoezo crea cycle?

Voor de rest nice training!

Ja dat dacht ik al ja:) Daarom zit ik te twijfelen, want kan dat niet al gewoon met de brinta. En ik heb gewoon het gevoel dat ik door de training heen meer energie heb als ik iets van dextro/pre-wo/EAS drink ipv. water ;) gewoon een mind-**** dus.

Sinds ik dextro na me training pak...nee maar ik merk dat me herstel hierdoor beter is geworden. - Ice heeft namenlijk nog een pot die me wou geven maar ik weigerde zodat ie het zelf kon gebruiken, geen slecht idee zei die zelf nog.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 22:05 ----------

Heb zelf ook periodes gehad dat ik me EAS/Dextro tijdens m'n training nam of alleen dextro, kan allemaal eigenlijk.

Anders is maltodextrine ook een aanrader. Voor de rest ben ik geen voorstander van Dextro, buiten het feit dat ik diabetes heb dus totaal niet handig is. Is het ook gewoon nutteloos en zinloze KH. EAS is een ander verhaal, het kan maar als je genoeg eiwitten gedurende de dag eet zit dat ook wel goed.

Voor trainen een complexe maaltijd + na de training een complexe maaltijd. Kwark voor slapen, en bij ontbijt het standaard liedje. Zo zie ik het iig.

Anders is maltodextrine ook een aanrader. Voor de rest ben ik geen voorstander van Dextro, buiten het feit dat ik diabetes heb dus totaal niet handig is. Is het ook gewoon nutteloos en zinloze KH. EAS is een ander verhaal, het kan maar als je genoeg eiwitten gedurende de dag eet zit dat ook wel goed.

Voor trainen een complexe maaltijd + na de training een complexe maaltijd. Kwark voor slapen, en bij ontbijt het standaard liedje. Zo zie ik het iig.
Wat is verschil tussen dextrose uit de supermarkt en maltodextrine?
EAS maak ik gewoon nog op.. Op = op. Dan ga ik geen nieuwe halen want ik krijg gewoon proteïne binnen. Ik ga dat toch maar eens doen om na m'n training ipv brinta/whey. iets van rijst/pasta met kip/vis en wat veggi's en wat whey erbij of iets..

thx voor de tips weer bro's! Word altijd gewaardeerd!

p.s. ik zit echt al heeel lang te malen om misschien een klein boekje te maken met daar in wat verschillende 'gerechten'. Zodat ik daar gewoon af en toe in kan kijken voor wat inspiratie.
zoals kip/rijst/haricoverts en penne/r. gehakt/paprika&ui/tomatensaus alleen weet ik niet heel veel (kcal-loze het liefst) sauzen..

Laatst bewerkt:
Of brinta/whey en later nog wat kip/vis ;)

Wat is verschil tussen dextrose uit de supermarkt en maltodextrine?
EAS maak ik gewoon nog op.. Op = op. Dan ga ik geen nieuwe halen want ik krijg gewoon proteïne binnen. Ik ga dat toch maar eens doen om na m'n training ipv brinta/whey. iets van rijst/pasta met kip/vis en wat veggi's en wat whey erbij of iets..

thx voor de tips weer bro's! Word altijd gewaardeerd!

Maltodextrine heeft een veel lagere GI waarde, word dus langzaam opgenomen. Terwijl dextro binnen 5 minuten word opgenomen. Bij malto heb je dus een constante stroom van koolhydraten (Grotendeels complex, is zelfde manier opgebouwd als zetmeel) en dus ook een langdurig stroom van insuline. Buiten het feit dat er studies zijn die zeggen dat het beter is om je bloedsuiker op een constant niveau te houden dan te laten schommelen wat je krijgt bij dextro, en bij malto dus niet.

Np ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine

Weer wat geleerd! Is dat alleen ook wel handig voor tijdens de training? Ik drink de dextro (30gr) gedurende 70 geminuten. Vooral om tijdens de training meteen weer energie te krijgen. Is dit dan ook te halen met maltodextrine? Want dan ga ik het wel vervangen ja.

goed verhaal:p? jaa inderdaad, en dan eventueel weer de eerste training later op de week weer doen en zo opschuiven bedoel je?

Gewoon 3daagse split doen en die elke week afwerken, als je een keer 4x kan trainen in een week gewoon doorschuiven idd ;)

Maltodextrine heeft een veel lagere GI waarde, word dus langzaam opgenomen. Terwijl dextro binnen 5 minuten word opgenomen. Bij malto heb je dus een constante stroom van koolhydraten (Grotendeels complex, is zelfde manier opgebouwd als zetmeel) en dus ook een langdurig stroom van insuline. Buiten het feit dat er studies zijn die zeggen dat het beter is om je bloedsuiker op een constant niveau te houden dan te laten schommelen wat je krijgt bij dextro, en bij malto dus niet.

Np ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine

Ik mis het punt even, je neemt toch juist dextro om een insulinepiek te creeeren?

Weer wat geleerd! Is dat alleen ook wel handig voor tijdens de training? Ik drink de dextro (30gr) gedurende 70 geminuten. Vooral om tijdens de training meteen weer energie te krijgen. Is dit dan ook te halen met maltodextrine? Want dan ga ik het wel vervangen ja.

Je kan het elk moment pakken wanneer je wilt. Ik snap dat je van dextro energie krijgt, maar van insuline schommelingen word je ook moe van. Kan je zelfs hoofdpijn van krijgen als het heel erg is (Heb ik soms, maar ik ben dan ook diabeet)

Als je vaak moe bent zou ik naar andere oorzaken kijken. Je krijgt er niet echt een insuline piek van of een echte energie boost verwacht ik. Je krijgt een constante stroom van kh wat insuline triggert. Of je daar hyper van word, ik verwacht het niet. Het is iig wel een beter en complexer product dan dextro.

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 22:44 ----------

Ik mis het punt even, je neemt toch juist dextro om een insulinepiek te creeeren?

Dat punt mis je inderdaad, dat staat paar post hierboven als het goed is. Ik wil niet zeggen dat je een insuline piek moet vermijden, enkel is het overrated.

Een insuline piek is nutteloos, zinloos en te klein om er iets van te merken. Buiten het feit dat dextro gewoon nutteloze en simpele cals zijn. In de plaats daarvan kan je beter complexe carbs pakken.

Hier nog een topic waar ook het allemaal staat uitgelegd:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eerste-kuur-282790/

Ook nog klein puntje. Insuline piek triggert buik vet.

Laatst bewerkt:
Mooi, thx Dennis, metroman en Koen! Heb alleen wel net een zak van 500 gr. dextrose gekocht :p misschien toch maar gewoon door de gootsteen dan maar en toch voor wat anders gaan kijken :) o.a. maltodextrine of gewoon een goede pre-work out booster. Het is bij mij gewoon altijd een mind-****. De enige pre-workout shit waar ik echt wat van merk is 3 bakken koffie, NO-XPLODE of die shit die Koen me had gevoerd toen hij hier kwam.. God knows what that was..

Nog wat interessante links:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/erg-insulinepiek-274385/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/insulinepiek-246422/

Nog een hele interessante
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsvraag-insulinepiek-73547/

ik heb laatst een artikel gelezen dat een preworkout meal met veel enkelvoudige suikers juist averechts werkt.

ff in het kort;
veel snelle suikers voor de training > sterke toename glucose in bloed (met andere woorden) sterke stijging bloedsuikerspiegel > sterke insuline-respons > door snelle sterke toename insuline wordt alle glucose meteen uit het bloed gehaald > energielevel daalt.

nog een bijkomend nadeel; een sterke insuline-piek zorgt er ook voor dat er meer vet wordt opgeslagen.

Logisch dat je je glucose op peil wilt houden tijdens de training, maar imo is een enkelvoudige suikers-supplement vlak voor de training niet correct.

Een preworkout meal circa anderhalf tot een uur voor training met meervoudige kh's, die dus langzamer vrijkomen in het bloed, zijn naar mijn mening een betere oplossing.

(naast het feit dat de training niet te lang mag duren natuurlijk ;) )

PS; ik kan mijn bron ff niet vinden, heb de pdf. op mijn computer staan, maar jullie kunnen er zeker vanuit gaan dat deze van goede kwaliteit is. (dus geen libelle-literatuur)

Als Loo het zegt, doe ik het, eindbaas! haha nee, ik ga me een dezer dagen even meer over inlezen, toch wel intressant. Kan je dit gewoon bij de tuinen of in de winkel krijgen of moet ik dit via supp suppliers doen?

Als Loo het zegt, doe ik het, eindbaas! haha nee, ik ga me een dezer dagen even meer over inlezen, toch wel intressant. Kan je dit gewoon bij de tuinen of in de winkel krijgen of moet ik dit via supp suppliers doen?

Boardsponsers verkopen het als het goed is.

16 euro voor 5 kilo volgens mij. Even zoeken.

Deze is het volgens mij
http://www.bodyenfitshop.nl/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats
Voor XXL fans
http://www.xxlnutrition.nl/basic-bulk-oats/xxl-nutrition

Al kijk ik naar de voedingswaarden bevat het geen 100gram kh, wat ik eigenlijk wel verwacht. Malto zit wel in de bovenstaande producten, enkel niet 100% puur denk ik.

Dit heb ik toendertijd gekocht. Je kan het jammer genoeg alleen ophalen.
http://www.solera.nl/solardex-dextrine-2000-gram-p-46.html?osCsid=9cbb88cd012ae2941ee515ef0b17439f

+ nog meer info hier: http://www.solera.nl/info_pages.php?pages_id=25
+ nog veel meer info hier: http://www.tigch.nl/medisch/sportdranken_wetenschappelijk.htm

Laatst bewerkt:
Oke nou ben ik wel even in de war, is er een verschil tussen complexe koolhydraten en meervoudige koolhydraten? En waarom zou je ze uit supps willen halen, gewone havermout en dat soort shit does the job.

Lekker uitgeslapen. Straks rijst/kip/ei/groenten op eten en dan bij een vriend van me in zijn simplistische homegym een :sd: training neerzetten: borst / biceps.
Vanavond verjaardag vieren en morgen ochtend misschien nog even rug/triceps pakken. Woensdag nacht op vakantie!
Ohja en woensdag een waxbeurt..

wait whut!? waarom heb ik me ook alweer laten over halen.. :roflol:

Terug
Naar boven