- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neee!! Linkje??
nee, je snapt het nog niet
1. je bestudeert hoe de oefening moet
2. je gaat de oefening doen met alleen de stang (warming up ook)
3. je verhoogt, dit doe je op gevoel
4. zodra je niet meer de oefening perfect kan uitvoeren, heb je je startgewichten gevonden. niks deloaden. vanaf daar ga je per training 2,5 kg of 1,25 kg per oefening per keer erop doen!
buikspieroefeningen weglaten, nergens voor nodig, serieus niet.

Het boek gewoon lezen hielp voor mij, staan ontzettend veel tips in..Ok thx, op die manier heb ik dus mijn startgewichten en dan gewoon elke oefening verhogen totdat het niet meer gaat.
Vind het trouwens wel lastig om echt goed de techniek onder de knie te krijgen als het gaat om squatten en deadliften. Ik vind BOR / MP / Benchpress wat dat betreft een stuk makkelijker. Ga maar weer even wat filmpjes bestuderen denk ik![]()
Potverdomme, kijk het tijdstip.. me ouders zijn al sinda dinsdag in lissabon.. ik heb nie tmeer getraind.vandaag voor het eerst echt rippetoe schema gevolgd, moet zeggen dat ik de deadlift erg lastig vind. Heb telkens me rug te bol als ik omhoog ga, als ik dan probeer te compenseren trek ik hem weer te hol.
Jij ook zo'n moeite gehad met de techniek van deadlift? Met squatten heb ik dan trouwens weer veel minder problemen.
Is het met squatten trouwens erg als er een soort van arch in je rug zit, of is het toch het beste je rug helemaal recht te houden? Heb namelijk wel goed me borst vooruit en me schouders enigsinds naar achteren.
Woensdag eens kijken of ik bent over row onder de knie kan krijgen. Lijkt me wat makkelijker dan DL, maar dat moeten we nog zien.
Military press vind ik qua techniek een eitje, net als bench press overigens.
Jij nog wel getraind afgelopen dagen?
Power Clean:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/OlympicLifts/Clean.gif
BOR:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/BBBentOverRow.gif
Volgens mij zit de BOR wel degelijk in het Rippetoe schema hoor..?
Potverdomme, kijk het tijdstip.. me ouders zijn al sinda dinsdag in lissabon.. ik heb nie tmeer getraind.
deadlift bol probelemen moet je fixen door het gevoel te krijgen, dus je moet voelen hoe je lichaam voelt als jij je rug houdt. hoofd normaal, rug recht en vooral het eerst deel vanuit je quadriceps tillen. maar als je de techniek kan aanhouden betekend het dus dat je te zwaar zit.,
ik ben al een paar dagen loesoe.. alors un danse
ja
---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------
gewoon je reet naar achter gooien, bekken kantelen, buik inhouden/aanspannen, borst naar voren en schouders op, ohwja en voor je uit kijken. hol trekken die rug.

Jup enige moeilijke aan de DL is de techniek aan te houden aan het eind van een zware set.deadlift vind ik vrij makkelijk kwa techniek, voor de power clean en bench press vind ik veel moeilijker.
PC moet zo explosief uitgevoerd worden en dicht mogelijk bij het lichaam.
Bench, de arch is niet alles.
Het is trouwens overhead press en geen military press en power clean ipv Bor![]()
HIHI.. ja man als ik met stino en tobi ben doen we altijd voetbal ofzo.. gister wel weer knetterlam.. ik moet echt eens trainen vandaag

Ach, standaard standaard. de BOR wordt ook besproken in het boek. Inderdaad staat in het schema achterin het boek de Power Clean. Bor is inderdaad kwestie van je core stabiel houden tijdens het voorover leunen.. Cleanen lijkt mij veel lastigerBor zit niet standaard in het schema, standaard is het de PC.
Sommige vervangen dat door BOR, maar dat is niet het standaard schema
Bor is ook véél minder technisch dan een PC, het is natuurlijk ook allemaal te zien waarvoor je SS zoekt te gebruiken.
Het oorspronkelijke idee is normaal vreten als een zot (niet te veel naar je vet% kijken) en de sterk lichaam kweken om nadien over te stappen op een advanced schema.
2 weken terug ofzo
kwam omdat me ouders weg waren en hier thuis de shit aan was, plus ik niet naar school hoefde en daar is me gym.ja ekt,

hehe, nee de ps3 staat nu weer boven dus het is weer minimaal, helemaal met dit lekkere weer zit ik liever niet binnen...@ Tomscon: Wat loop je dit logje nou te hi-jacken, start gewoon je logje joh, is lacheEn @ deadliften: Borst naar voren, doet wonderen.
@ Ice: Teveel Bad Company 2?Ik ken het man, dat nachtuilengedrag. Echt een ramp, maar zo moeilijk om vanaf te komen!
Maar toch ben ik wel een beetje klaar met het Rippetoe schema, zodra ik de 5x100kg DL en de 3x5x90kg SQ heb (want wel binnen 2 weken moet lukken) stop ik ermee..
Zit alleen nog te twijfelen tussen HST, UB/LB of Push Pull..
UB/LB spreekt me niet zo aan omdat ik dan niet goed weet hoe ik de deadlift moet plaatsen, omdat ik daarmee echt me hele lichaam train, then again kan ik wel weer trainingen volledige focussen op m'n bovenlichaam.
Push Pull lijkt me gewoon gruwelijk en HST heeft als doeleinde waar bijna iedereen hier voor traind, hypertrofy..
lastig lastig..
Oke, ja ik voel de deadlift ook het meest in m'n benen..ub/lb gewoon deadlift bij LB hé.
2 verschillende DL varianten in de week oid