ga je nu me vrienden stelen Tymen, eerst me voeding schema nu dit, ik haat je
ook al ben ik een roelly.w of arnold.s voor je, hoef je nog niet zo'n fan boy te zijn.
Stef quote me niet zelf niet meer
Sorry Koen, maar ik heb nooit tijd om alles te lezen in je log, het gaat zo verschrikkelijk snel dat ik het niet meer kan volgen en dus ook geen gevatte of interessante post kan bedenken
oke dan quot ik je wel hahaha
one luv
hahah Fanboy!
Ik ben er ook nog hoor
ok ok thx

dat lijkt er al meer op!
Ik volg je ook hoor! Dus niet zomaar stoppen hier

...
ik heb sinds vorige week dit hele logje doorgelezen, sad he!

Komt omdat ik ook van plan ben om te beginnen met Rippetoe en ik zie dat jij er wel verstand van hebt, bovendien zijn je posts leuk om te lezen.
Maar ik ga dus uiteraard ook dit schema volgen;
A
Squat 3x5
Benchpress 3x5
Deadlift 1x5
B
Squat 3x5
B.O.R. 3x5
millitary press 3x5
Heb alleen nog geen idee met wat voor start gewichten ik moet beginnen. Had ergens gelezen hoe je dat kon bepalen maar weet niet meer precies hoe dat zat. Iets met 60% van je max ofzo?
haha vind het best wel een compliment dat je alles hebt doorgelezen
Epische eerste post
Btw: Still here reading, maar ben weggeweest en inhoudelijk reageren op mn iPhone gaat niet zo goed.
@Thomscon:
Iets doen van
Squat: 30kg
Bench: 25
Deadlift: 40
B.O.R.: 15/20kg
MP: Geen idee, doe em zelf niet maar denk zo rond de 10-15 om te beginnen.
Begin gewicht is niet zo heel relevant. Je begint met het aanleren van de techniek, je plakt er vervolgens elke workout 5kg bovenop tot het niet meer kan. Je lichaam moet ook wennen aan dergelijke belasting. T gaat vanzelf zwaar worden
hmm ok ok ! duidelijk.. wanneer straighten we nou die competitie uit?
hehe het is niet mijn eerste post hoor, ben een tijdje weggeweest hier, dus denk dat mijn posts gereset zijn oid. Maar het blijft desalniettemin episch

Wat betreft de start gewichten heb ik iig een indicatie wat te gebruiken, maar elke training 5 kilo erop, is dat niet wat te veel?
Had ergens gelezen dat het met 1.25 kg per WEEK verhoogd moest worden. Of klopt dat niet?
ok het is heel makkelijk, volgens het boek is dit de bedoeling:
je leest het boek, ondertussen probeer je wat thuis enzo, volgens Rippetoe moet je leren hoe de techniek 'voelt'. Cut the crap, komt hier op neer:
je leert hoe je een oefening correct moet doen, dan ga je elke oefening verhogen, verhogen en verhogen, totdat je de techniek niet meer PERFECT kan uitvoeren. dit is je eerste work-out en ook je start gewicht

maar let wel dat je echt de techniek perfect moet doen, anders begin je veelste hoog
boek kopen is een aanrader trouwens

staat een heleboel nuttigs in, ook die niet betrekkning hebben tot het schema!
---------- Toegevoegd om 02:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:48 ----------
Ohja verhogen met 2,5 kg is goed.. 5 kg is echt te veel ook al is het maar het begin.
1,25 kg kan ook.
de gewichten die ik net opnoem zijn dus per oefening per keer.
dus squat verhoog je per week 7,5 kg omdat je die 3x doet..
de rest doe je per 2 weken 3x.. dus die verhogen 7,5 kg per 2 weken, als je niet op een plateau komt..