- Waardering
- 3.529
Jep, veel Close Grip Bench Press, zodat je het gewicht in ieder geval aankan met je armen, desnoods in de smith, daar doe ik de Close gripped altijd in

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

hij bedoeld eigenlijk 25kg elke kant...
Als je <1 plate benched zou ik zeggen dat alles zwak is en achter loopt. Sticking points en relatieve achterstand van spiergroepen doet er nog niet toe. Op naar die 2 plates.

Hoe bedoel je?
Als je <1 plate benched zou ik zeggen dat alles zwak is en achter loopt. Sticking points en relatieve achterstand van spiergroepen doet er nog niet toe. Op naar die 2 plates.
TS had het erover dat zijn 'sticking point' (het punt waar je in de beweging vastloopt) bij de benchpress onderaan is.Ik vroeg me af hoe je kon weten of spieren achterliepen. Waren daar richtlijnen voor?
Toen schreef je in je vorige post:
Citaat:
Ik snap niet wat je bedoelt hiermee. Hoe weet je of een spiergroep achterloopt? Sticking points wat zijn dat?
TS had het erover dat zijn 'sticking point' (het punt waar je in de beweging vastloopt) bij de benchpress onderaan is.
Wat ik dus zei is dat als je minder dan 60kg bankdrukt dat je dan nog verre van gevorderd genoeg bent om je druk te gaan maken over 'sticking points' en of je borst achter loopt op de rest. Alles moet nog flink ontwikkeld worden als je beginner bent, dus de prestaties van een enkele spiergroep is nog niet relevant. Net als je zorgen maken over je biceps piek terwijl je een BMI van 17 hebt en armen met dezelfde omtrek. Dat heeft geen nut.
Gewoon zorgen dat je uberhaupt een beetje kracht hebt dus.
Of we moeten het hier hebben over iemand die 200kg squat en geen 60 voor reps kan benchen?
Dat plus dat techniek uit kan maken of je 20kg meer of minder drukt.
Btw.. gewicht is relatief.. iemand die 70kg weegt en 100 drukt is sterker dan iemand die 90 weegt en 110 drukt...
100kg banken is zoiezo niet licht! Kijk niet naar gewicht. Voer het goed uit en train intens![]()