XXL Nutrition

ik kan niet veel bankdrukken

zondag zwaar bench (max effort)
woensdag DE (5x5 ofzoiets, of 5jes , wel van fail afblijven)
vrijdag speedbench 6x3@ 70%

afgelopen week gedaan, vorigew eek zondag 4x90kg, vandaag 4x92,5kg
beide all out.
einde van het jaar 110kg bench voor mij, **** yeahh :D

zondag zwaar bench (max effort)
woensdag DE (5x5 ofzoiets, of 5jes , wel van fail afblijven)
vrijdag speedbench 6x3@ 70%

afgelopen week gedaan, vorigew eek zondag 4x90kg, vandaag 4x92,5kg
beide all out.
einde van het jaar 110kg bench voor mij, **** yeahh :D

Van 92,5KG 4x naar 110KG binnen nu en eind van het jaar?
Sorry maar weinig kans.
En anders wil ik wel een video zien.

Van 92,5KG 4x naar 110KG binnen nu en eind van het jaar?
Sorry maar weinig kans.
En anders wil ik wel een video zien.

ofc, gaat wel lukken

snap dat het wel veel is maar ik ga 3x per week benchen , 1x ME 1x DE 1x speed

met 3x100 heb ik 1x110kg ongeveer
en met 92,5kgx4 op me derde werkset (ervoor 2x3x92,5kg gedaan)
kan ik wss al 3x95kg
dus nog 5kg op me 3rm te gaan.
nog 7 weken = 21 bench trainingen

en je doelen moeten niet te makkelijk zijn natuurlijk!

ofc, gaat wel lukken

snap dat het wel veel is maar ik ga 3x per week benchen , 1x ME 1x DE 1x speed

met 3x100 heb ik 1x110kg ongeveer
en met 92,5kgx4 op me derde werkset (ervoor 2x3x92,5kg gedaan)
kan ik wss al 3x95kg
dus nog 5kg op me 3rm te gaan.
nog 7 weken = 21 bench trainingen

en je doelen moeten niet te makkelijk zijn natuurlijk!

Goede instelling! :) Altijd goed hoge doelen te stellen, dat is idd de manier om sneller hoger te komen!
Succes! :)

Weet nog wel dat ik op mijn 17e met 5x30kg (56 bw) begon en eindigde met 4x65kg na anderhalf jaar (63 bw)

Nu een maandje bezig en zit op 3x54kg (58 bw)

Stelt niks voor maar ik heb ook (nog) niet veel kracht er in.

Deathlift ben ik dan wel goed in:), daar deed ik 2x110kg mee met een bw van 63 op mijn 18e maar dat is nu ook nog maar 60kg:D

Maakt toch geen reet uit of je veel kunt drukken, het gaat om spiergroei niet om gewicht. Ik bank dus haast nooit meer maar door andere oefeningen heb ik goede borstgroei, en loopt voor op de rest. Bankdrukken in het beginne heeft mij haast niets opgeleverd. Bij ons op de gym loopt ook een gast die drukt mega gewichten met banken, maar heeft geen spierontwikkeling op de borst. Voor mij is bankdrukken niet de beste oefening voor borstgroei.

Maakt toch geen reet uit of je veel kunt drukken, het gaat om spiergroei niet om gewicht. Ik bank dus haast nooit meer maar door andere oefeningen heb ik goede borstgroei, en loopt voor op de rest. Bankdrukken in het beginne heeft mij haast niets opgeleverd. Bij ons op de gym loopt ook een gast die drukt mega gewichten met banken, maar heeft geen spierontwikkeling op de borst. Voor mij is bankdrukken niet de beste oefening voor borstgroei.

Mee eens. Alhoewel het in combinatie wel een goed effect kan geven :)

Kan je dan eens de oefeningen opsommen die je wel doet voor borst die volgens jou effectiever zijn dan gwn bankdrukken?

Alle oefeningen voor borst zijn beter, in mijn ogen is de rest beter dan bankdrukken, de rest kun je zelf bedenken.

Alle oefeningen voor borst zijn beter, in mijn ogen is de rest beter dan bankdrukken, de rest kun je zelf bedenken.

Je zal zeker gelijk hebben, maar ik ben geen wedstrijd BB en ik ben gewoon geinteresseerd in wat meer massa én kracht en op dit moment vind ik kracht het leukst om aan te werken. TS zal denk ik ook gewoon een lekker gewicht willen kunnen benchen en wat massa komt vanzelf wel.

Btw; ligt dat aan mijn beachboy gym? Alle gasten die ik 100kg+ zie benchen zijn ecto as **** en DL krap aan 130...als ze al DL.

Je zal zeker gelijk hebben, maar ik ben geen wedstrijd BB en ik ben gewoon geinteresseerd in wat meer massa én kracht en op dit moment vind ik kracht het leukst om aan te werken. TS zal denk ik ook gewoon een lekker gewicht willen kunnen benchen en wat massa komt vanzelf wel.

Btw; ligt dat aan mijn beachboy gym? Alle gasten die ik 100kg+ zie benchen zijn ecto as **** en DL krap aan 130...als ze al DL.

Nee, Kracht staat niet gelijk aan massa, banken ze vaker dan ze deadliften is 1+1 toch echt 2 :P
Ligt niet aan de gym, zijn veel mensen zo hoor.

Ik deadlift ook niet veel, maar komt door rug issues.

Terug
Naar boven