MuscleMeat

ik kan niet veel bankdrukken

sure it is. als man zijnde begint het pas vanaf 100 kilo, net als dat deadliften pas begint vanaf 200 en squatten vanaf 150. van die ongeschreven shit die eigenlijk iedereen wel weet.

ps het is "sowieso"

Bij powerlifting misschien ja..
Bij bodybuilding niet.

Gewicht boeit niet zoveel in BB, intensiteit daar gaat het om. Je hebt schrale ecto's die +100 drukken en BB met een redelijk fysiek die de 100 niet halen. Als je niet specifiek op kracht traint ga je ook niet enorm veel sterker worden.

Ik fitness nu zo'n 4 maand, maar met bankdrukken zit ik nu al 2 maand op de 55/60 kilo. Ik wil dit graag verbeteren maar kan iemand helpen?

ik doe nu na het opwarmen:

8x 55

8x 55

8x 60

8x 60(zeker de laatste paar keren heb ik spotter nodig)

en dan schuin bankdrukken doe ik:

8x 40

8x 40

8x 40

Gewicht boeit niet zoveel in BB, intensiteit daar gaat het om. Je hebt schrale ecto's die +100 drukken en BB met een redelijk fysiek die de 100 niet halen. Als je niet specifiek op kracht traint ga je ook niet enorm veel sterker worden.

je hebt misschien gelijk, maar ik denk dat on the long run louter hypertrophie gericht trainen minder oplevert qua massa, dan dat j ook wat basic compounds invoert en je wat meer op kracht fixeert. een goeie mengeling tussen beide lijkt me nog het beste. Zelfs voor een bodybuilder.

---------- Toegevoegd om 09:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

Ik fitness nu zo'n 4 maand, maar met bankdrukken zit ik nu al 2 maand op de 55/60 kilo. Ik wil dit graag verbeteren maar kan iemand helpen?

ik doe nu na het opwarmen:

8x 55

8x 55

8x 60

8x 60(zeker de laatste paar keren heb ik spotter nodig)

en dan schuin bankdrukken doe ik:

8x 40

8x 40

8x 40

misschien eens 5X5 of 8x3 proberen, eventueel rampen naar een max tijdens het laatste setje, of op meerdere setjes dicht bij je max zitten.

Bij powerlifting misschien ja..
Bij bodybuilding niet.

nono, niet specifiek in powerlifting... gewoon in real life son

begrijp ik hier uit dat jij de man-determing 100 kilo barrière niet haalt, grote T ? :D

Ik train zelf ook op kracht, al sinds het begin. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik het triest vind als kracht niet overeenkomt met massa.

Het eerste gedeelte kracht bij het drukken ontstaat uit je borst, gaat je arm richting rechtuit strekken, dan nemen je triceps het meer over.

kortom als jij tot 15cm boven je borst blijft en je kan dan meer drukken zoals jij verteld, betekent dat je borsten slapper zijn tenopzicht van je triceps.

gewoon goed trainen, met de volledige beweging en het komt van zelf goed.

ik train nu 4 weken en zit op 8x 50 kg,
50 kg klinkt niet veel omdat je eigenlijk altijd leest dat mensen rond de 100 en meer drukken, de lichtere gewichten worden niet echt verteld, hierdoor lijkt jouw 50kg niets, maar het zijn toch bijvoorbeeld 2 zakken cement ;)

Ik kan nooit bankdrukken doen, na 4/5x krijg ik ontzettende pijn in mijn schouder.

Het eerste gedeelte kracht bij het drukken ontstaat uit je borst, gaat je arm richting rechtuit strekken, dan nemen je triceps het meer over.

kortom als jij tot 15cm boven je borst blijft en je kan dan meer drukken zoals jij verteld, betekent dat je borsten slapper zijn tenopzicht van je triceps.

gewoon goed trainen, met de volledige beweging en het komt van zelf goed.

ik train nu 4 weken en zit op 8x 50 kg,
50 kg klinkt niet veel omdat je eigenlijk altijd leest dat mensen rond de 100 en meer drukken, de lichtere gewichten worden niet echt verteld, hierdoor lijkt jouw 50kg niets, maar het zijn toch bijvoorbeeld 2 zakken cement ;)

50 kg is ook niets.

dat bedoelde hij niet T.
Hij bedoelde dat je sterker moet worden om te groeien

dat bedoelde hij niet T.
Hij bedoelde dat je sterker moet worden om te groeien

Ik heb perfect begrepen wat hij zei, en het antwoord blijft hetzelfde. Je kan zonder sterker te worden toch groeien, maar gewoonlijk word je natuurlijk wel wat sterker.

ja klopt wel. Maar vooral voor mensen die nog niet lang trainen is het denk ik belangrijk dat ze constant in gewicht vooruit blijven gaan op de oefeningen om progressie te boeken. Logischerwijs naarmate je langer traint kom je aan een soort plateau voor je kracht

Hey maestro,

Ik druk alleen 4x6 met 100 kg. Met een spotter en een klein beetje hulp ga ik door de 120 a 130 kg (hangt van de vorm van de dag af).

Deze vraag hoor ik vaker in de sportschool, als antwoord geef ik dan zoveel mogelijk gewicht erop klappen en dom (maar goed) drukken. De enige manier om vooruit te komen is massa aan die stang!

Tips:
- Zoveel mogelijk gewicht. Doe volgende keer gerust 80 kg met een spotter of zelfs 90 kg. Niet steeds fixeren op die 6 herhalingen, maar bv 3 of 4 herhalingen als het lukt.
- Laat je gewicht soms langzaam zakken als je vermoeid begint te raken. De opgaande beweging zal bijna niet meer lukken, maar knijp in die stang en houd hem tegen.
- Blijf wel goed je oefeningen doen, dus strak en volledige controle en knijpen in de stang. Ik zie veel gooi en smijtwerk in de sportschool!

Gaat je vast lukken

Succes.

Invictus.

Benchpress ligt mij gewoon niet, dus meestal doe ik borst dan ook vaak met losse gewichten of kabel.
Was al van plan om na de vakantie met 5x5 schema te beginnen, dus misschien dat ik die ook ga toepassen op de benchpress.

Oh ja,

Doe dit nu niet oneindig lang door !

Wissel maximale krachttraining (hyperplasia) af met hypertrofie training. Beide heb je nodig om vooruit te komen.

Invictus.

Houd wel extra goed je vorm in de gaten als je flink zwaar gaat, een spotter staat er niet voor niks. Ik heb zelf een keer een schouderblessure aan me enthousiasme overgehouden.

Terug
Naar boven