XXL Nutrition

ik kan niet veel bankdrukken

Ik begon op 40 kilo bp en dat was toen al heeeeel zwaar nu bijna 4 jaar later zit ik op 3x 90 kilo.
Ik begon pas sterker te worden na meer oefeningen te doen en meer triceps trainen met dippen enzo.

Ik begon op 40 kilo bp en dat was toen al heeeeel zwaar nu bijna 4 jaar later zit ik op 3x 90 kilo.
Ik begon pas sterker te worden na meer oefeningen te doen en meer triceps trainen met dippen enzo.

no offence maar hiermee geef je aan dat wat je deed gewoon brak is, na 4 jaar 3x 90kg is nauwelijks worthwile.

bankdrukken is iets wat je zeer goed moet onderhouden, ik doe dit 2x per week maandag en donderdag of soms wel 3x.
als je dit een tijd lang lang niet meer doet zoals een maand ofzo ben je tch al redelijk wat kwijt.
vorig jaar kon ik 115kg 4x drukken
nu met een paar maand stil gelegen te hebben door omstandigheden kan ik nu maar 80kg 'X drukken

vorig jaar

10x 60kg
10x 70kg
10x 80kg
8x 80kg
8x 90kg
6x 100kg
4X 115kg

nu na 5maand stil gelegen te hebben

10x 50kg
10x 50kg
10x 60kg
8x 60kg
6x 80kg

moets ik mijn oefeningen naar 6x brengen I.p.v 10x dan zou ik mss wel nog 2x 100 kunnen duwen

maar doe altijd 10, 8, 6

Waarschijnlijk moet je ook eens aan je eten gaan denken als je naar 4 jaar nog steeds 68 kilo weegt...

4 jaar waarvan pas bijna 2 jaar serieus met kracht training.
@ baksteen wat zijn jou stats dan als je zo heilig bent?

Bij mij werkt full body 3 keer per week bankdrukken 8-12 reps, begin bij 8 hh wat ik max kan, maar niet tot failure, dan elke training proberen een rep hoger te gaan, of de training daarna, als je de 12 hebt bereikt, gewicht verhogen ;)

2 jaar krachttraining en pas 3x90? Kom op zeg :roflol:

Als je setjes met 50kg doet moet je gewoon meer vreten. Zorg dat je niet telkens tot de max gaat met bankdrukken, liever opbouwen door bv eerste week 8x5hh te doen (dus 8 setjes) met een gewicht wat je 10x kan, tweede week 5kg erbij, 3e week ook, enz tot je niet meer toe kan voegen dan verlaag je het gewicht en begin je opnieuw. Dus alleen bankdrukken en optioneel daarnaast zeer licht incline bench 3x10@15rm en klaar.

oefening baart kunst

Even vraagje van deze beginner tussendoor aan de meer ervaren BBers: Op welk moment in je training haal je het meest uit je benchpress? Direct na warming up of start je eerst met 1 of meerdere andere borstoefeningen, of mogelijk zelfs andere spiergroepen? Thanx alvast.

Even vraagje van deze beginner tussendoor aan de meer ervaren BBers: Op welk moment in je training haal je het meest uit je benchpress? Direct na warming up of start je eerst met 1 of meerdere andere borstoefeningen, of mogelijk zelfs andere spiergroepen? Thanx alvast.
ik altijd begin met de zwaarste oefening, zoals BP zodat je lekker alles kan geven

Ben het met Big T eens
Wat is je doel? kracht of wil je er gewoon goed uitzien?
Als dat laatste je doel is dan maakt het toch ook niet uit dat je minder kg pressed?
Je zal dan best sterker worden maar doet er langer over
Wil je meer kracht dan zou ik inderdaad meer eten, sets van 5 reps max en je triceps proberen sterker te maken.
PS ik ben zelf ook nooit boven de 100 kg gekomen
Ik weeg rond de 70 kg en dan is het toch veel moeilijker dan als je zelf rond de 100 kg weeg
een paar jaar terug was mijn max 1x90 kg maar ik was toen zelf ook zwaarder en gebruikte creatine waardoor ik iets meer kon

Jongens... dit is een bump van 5 maanden terug...

Mijn bankdrukken is ook maar iets van 10 kilo omhoog gegaan sinds april, maar massa is gigantisch toegenomen voor wat mijn lichaams staat was...

Terug
Naar boven