Voor de dood op zich ben ik niet echt bang, eerder nieuwsgierig maar het moment dat je stervende ben, dat je beseft dat het afgelopen is, dit aardse leven benauwd me wel, het idee dat je mogelijk nooit zal weten hoe het er hier over 500 jaar uit ziet en of je niet 10x zo lang had kunnen leven als je stomweg wat later geboren was.
Wees maar niet bang, over 500 jaar zit jij hier weer !!!
DE Caveman!!??
Zeg, wanneer ga je zelf leren denken?
Dit is de zoveelste keer dat ik je betrap op copy/pasten van vage websites die geen weldenkend mens serieus neemt.
Het Passiespel van het Aquariustijdperk
Hahahaha sherlock holmes, jij laat mij echt lachen.
Ik zeg je nog een keer dat alles wat je van mij leest ook precies mijn gedachten zijn.
En of het nu zelf geschreven is of van een ander,... wat ik ermee wil zeggen blijft hetzelfde.
Je gaat aan de inhoud voorbij en bestempelt het gelijk als vage websites.
Dat je kortzichtig bent dat maakt mij niet uit, vindt het wel grappig allemaal !!!
Hehe Ed. Verder nog alles goed ouwe?
Jep!!! Bang als de dood voor de dood.
Zie het nut van doodgaan niet in. Met name als je straks ouder word, je ouders waarschijnlijk verliest. Vrienden en kennissen die heen gaan.
Erg jammer. Al die jaren die je hier bent en lol hebt is ineens afgelopen.
Moet er niet aan denken.
Doe het alleen vaak wel. Ach ja! Shit happens
Hey ouwe reus !!!, alles lekker hier hoor, ik hoop daar ook !!!
Het nut van doodgaan is leren !!!
Zo zit het systeem in elkaar, kort gezegt, maar zo denk Ik erover.
Ik hoef ook niet oud te worden als een demente bejaarde achter de geraniums in het bejaardetehuis,.. die nog alleen verplicht kunnen NAdenken.
Veel gaan er ook de pijp uit voor dat ze bejaard worden, je weet niet hoe oud je wordt.
Wat ik wel weet is dat niks voor niks is, en niks gaat verloren, en niks zal verborgen blijven.
Morgen kan het hier allemaal over zijn !!!,...motor ongelukje ofzo..
Daarom leeft ik ook met de dag,..het enige wat ik plan is mijn vakantie.
Ed,...waar ben je?...left tha building

?
Was even aan het koken DE caveman !!

Gebrade kip uit de oven met aardappel puree en fruitsalade en veel mayo !!!
Stel je voor dat die gasten uit 1600 hier nog rondlopen. Lijkt me ook geen pretje..
Grote kans dat je zelf uit 1600 komt.
Ikzelf heb iets met kastelen, krijg nu weer kippenvel.
Denk dat ik een ridder op een wit paard ben geweest.
Samuel L. Jackson, Pulp fiction!
Soms zou ik wel eens dood willen zijn maar dan zonder de gedachte dat ik hier dingen moet missen..
Ze zeggen dat bij een natuurlijke dood je hersens ongeveer een half uur lang blijven doorwerken en je helemaal volproppen met geestverruimende dopamines en endorfines waardoor het voor jezelf lijkt alsof je daar bent waar je wilt zijn na je dood en dat je het misschien geeneens doorhebt..
Verder is doodgaan het ultieme gevoel omdat je hersens je helemaal volpompen met diezelfde dopamines en endorfines waardoor het een uitermate relaxed gevoel is waardoor je het niet erg vind om dood te gaan..so I've heard. Mensen die bijna verdronken/gestikt zijn kunnen hier beter over meepraten. Mijn stiefvader is zelf een keertje bijna verdronken en hij zegt dat het het meest geruststellende gevoel ooit is op het moment dat je lichaam zich helemaal ontspant en het accepteert.
Leuke zin.
Ik denk dat het net andersom zit, als je dood bent dan hoef je niks van beide te missen,..dan weet je op elke vraag het antwoord.
Dat mensen een Bijna Dood Ervaring ervaren is bekend.
Alleen de ene zegt dat het komt omdat ze de hemel zien, en andere zeggen dat het komt door een stofje in de hersens.
Ik denk ook weer beide, dat stofje helpt je bij de overgang.
Anders zou het ten eerste er niet eens aanwezig hoefen zijn als het geen nut heeft na de dood,..als dood niks meer is, dan is een BDE overbodig!
Biologisch gezien is doodgaan natuurlijk een onderdeel van het evolutieproces, je gaat mischien als individu dood maar het ras verbeterd zich bij iedere generatie. Alhoewel verbeteren mischien niet de juiste term is. Aanpassen aan de altijd in verandering verkerende leefomgeving.
Hey je kan ook normaal reageren !!!
Ik geef je helemaal gelijk hiermee.
Zo denk ik er ook over, als je de topic over de evolutie van de
grey aliens leest dan merk je dat het daar ook zo is gegaan.
Uitgaant dat het een SF verhaal is, wat jij graag wil geloven.
Zit er toch een kern van waarheid in,..toch?
Oh dus we ontwikkelen allemaal roetfilters in onze longen tegen uitlaatgassen, uv-filters in onze huid tegen schadelijke straling en heel misschien wel een aluminium laag over onze schedel tegen de toenemende agressie in de maatschappij?
Nou, kan niet wachten...
Hahahahha je hebt vast de grey topic gelezen !!
Ik vrees de dood niet....Ik heb het hier btw al wel gezien en ik denk niet dat er nog dingen zijn die het voor mij de moeite maken om door te leven. Maargoed; you never know.
En als ik dan achteraf toch helemaal verkeerd blijk te zijn en de dag des oordeels komt, dan hoop ik dat ik de ballen heb om voor het vagevuur te kiezen. Ik heb aan niemand verantwoording af te leggen en ik laat me niet blackmailen, tenzij ik ernstig gemarteld zou worden, maargoed; ik kan toch op voorhand kiezen. Ik heb de duivel trouwens veel liever dan god wat karakter betreft.
Je leert bewust maar de mens leert nog meer onderbewust door zijn situaties..
Je hoeft niet te kiezen voor het vagevuur,..die krijg je op een presenteerblad.
Vagevuur valt voor de meesten wel mee, daar ben je eigenlijk zo door heen.... het kan wel voor je gevoel eeuwig duren.
Je krijg het in omgedraaide volgorde terug te voelen,zien, van je dood tot je geboorte.
Alles wat je aan liefde en haat hebt gegeven krijg je in overvloed terug.
Alles in één keer...
Als jij een duivel wil zijn dan ben je dat ook,.. maar daarmee ontkom je niet aan de wetten van de universum en het leven.
Haat lijkt sterker,..maar op lange termijn wint de liefde.
Ps, Zo dat copy/past commentaar heb ik hierbij even goed gemaakt.