XXL Nutrition

Ik zoek een vechtsport.

ongetwijfeld Freefight of MMA!

of opbulken tot je 300kg weegt en dan sumoworstelen :D

ik zou zeggen: jiu jitsu of aikido
Maar Kurgan....Stalen pijp van achter?? klinkt wel een beetje laf of vat ik ut verkeerd?

Het ligt er helemaal aan waarom je wilt kunnen locken. Of je het ooit op straat nodig hebt, of gewoon leuk om te weten.
Je wilt eerst locken en daarna slaan?
Meestal gaat het andersom. Je moet uit je verdediging(basis) als je aangevallen wordt, iemand van je af kunnen houden.tai/kickboksen. Of je wilt vanuit je verdediging(basis) iemand aanvallen=thai/kickboksen.
Als je dan iemand naar de grond slaat of je weet door je tegenstanders zijn/haar verdediging te kunnen komen, dan kan je judo en worsteltechnieken gebruiken. Het beste is om je tegenstander zo snel mogelijk op de grond te slaan/kicken, om vervolgens het daar af te maken met een paar lowkicks.
Dit natuurlijk alleen als je in het echt aangevallen zou worden of in wedstrijdverband.
Freefight is dan toch het beste. Alleen mag je met freefight als je tegenstander op de grond ligt het niet afmaken met lowkicks maar met wurggrepen/judo/worstellen.
Ik ben 28 jaar, ik heb vroeger 4 jaar aan judo gedaan, 10 jaar boksen en thaiboksen en 10 jaar fitnes/bodybuilding.
Het liefst wacht ik nog een 2 jaar om te gaan freefighten. Maar voor jou in trainingsverband kan het zeker geen kwaad.

Groetjes, Roy

als je ergens wing chun leert met de nadruk op klemmen, is het geen wing chun :rolleyes: Zeker een school die leentjebuur heeft gespeeld om zijn eigen tekortkomingen te maskeren. Echt wing chun is bij voorkeur non grappling (het heeft nadelen als je ruzie hebt met meerdere mensen en je gaat er met eentje op de grond liggen knuffelen..de rest zal niet lijdzaam toekijken..)

Free fight is een optie, of braziliaans jujitsu. Dit is erg technisch, de nadruk ligt in beginsel dus niet op kracht. Ook aikido kan heel effectief zijn, maar je moet geduld hebben (zowiezo...je wordt nooit binnen een jaar bruce lee! als je echt iets wilt, moet je investeren)
Ik zou gewoon een aantal scholen langs gaan, een keertje meedoen, om te kijken of het je bevalt. Er zijn zoveel mogelijkheden!

Roy.Rademaker zei:
Freefight is dan toch het beste. Alleen mag je met freefight als je tegenstander op de grond ligt het niet afmaken met lowkicks maar met wurggrepen/judo/worstellen.
Ik ben 28 jaar, ik heb vroeger 4 jaar aan judo gedaan, 10 jaar boksen en thaiboksen en 10 jaar fitnes/bodybuilding.
Het liefst wacht ik nog een 2 jaar om te gaan freefighten. Maar voor jou in trainingsverband kan het zeker geen kwaad.

Groetjes, Roy

Hey roy,
waarom 2jaar wachten? of is het zo heavy stuff dat je goed wil voorbereid zijn :D ?

yyhg

Laatst bewerkt:
Roy.Rademaker zei:
Maar voor jou in trainingsverband kan het zeker geen kwaad.

Groetjes, Roy

ik had hier over gelezen blijkbaar, je bedoelt dus nog twee jaar voor competitie...

Zijn er soms freefight clubs in Gent (belgie)? via www.vva.be vind ik in ieder geval niets...

Is freefight in gewichtsklassen? Nee zeker?

hi
ik heb zelf 2.5 jaar aan poekalan gedaan het is een vecht sport die op zich zelf staat het is een sport die als je er fanatiek mee bezig bent snel onder de knie hebt.
1 probleem er wordt niet zo veel les in gegeven en is dus bij de meeste mensen onbekent,maar het is een zeer mooie vechtsport. ;)

zelfverdediging voor vrouwen

ook wel politietraining genoemd hier leer je de simpelste botbreek technieken,
zoals eerder vermeld; eskrima is het ultieme bottenbreeksport ik ken een gast die grootmeester is en ook in japan heeft getraind, die breekt in 2 seconden 10 botten of verlamd je hele lichaam na 1 stoot, heel akelig

Je vindt het cool hetgene je ziet, het locken en het slaan. Maar hetgene je niet ziet is veel belangrijker. Het uit de bewegingsbaan van een aanval stappen, verdedigen en plaatsbepaling. Als je een vechtsport gaat doen moet je er een kiezen die zo volledig mogelijk is. De meeste vechtsporten zijn goed, maar niet volledig.

Enkele voorbeelden:

*Judo: Geen trappen, slagen, en verschillende (gevaarlijke) klemmen worden niet aangeleerd.

* Thai boksen / Muay thai: Geen worpen, klemmen of ne-waza (grondgevechten)
* Taekwondo: Trappen staan gewoon op de eerste plaats, de rest is secundair en tertiair.
* Karate: Trage, hoekige bewegingen en heel rechtlijnig. Geen grondgevechten.

Voorbeelden van "complete" vechtsporten:

Jiu jitsu
Kempo
Eskrima
Pencak silat
Hwarang do
MMA
Freestyle combat
Freefight

Als ik van jou was zou ik een van de deze kiezen, er zijn er nog maar ik kan niet op de namen komen :D

Misschien zelf even kijken wat het voorstelt,er worden van de meeste freefightgala,s tapes gemaakt.
Namen als too hot to handle,of it,s showtime.
Zie je precies wat het is en of het iets voor jou is.
Ik koop ze bij Aikibudo
Burg van Leeuwenlaan
Amsterdam.
En als je het life wilt meemaken,hemelvaartsdag in de Arena.
Zit er zelf ook.
www.simonrutzpromotions.com

jo

ey ik ga mma wedstrijden doen over een tijdje , ik doe nu 3-4 dagen per week thai boksen . en voor thai boks wedstrijden ben ik te kort . ik ben maar 1,71 en weeg 80 kg met 7 % vet . dus ik heb gekozen voor mma wedstrijden .

ik moet eerst nog grond werk oefenen .

ik ga bjj doen 2 x per week .

bjj raad ik je echt aan

MMA gevechten? Weet je het zeker? Het gaat er best ruig aan toe daar he.
Ik heb één keer op de "night of champions" gevochten in Jette (belgië) maar dat was BJJ, worstelen en grappling. Puur grond -en smijtwerk dus :D

:)

Stixxx zei:
MMA gevechten? Weet je het zeker? Het gaat er best ruig aan toe daar he.
Ik heb één keer op de "night of champions" gevochten in Jette (belgië) maar dat was BJJ, worstelen en grappling. Puur grond -en smijtwerk dus :D

i know ;) , ik ga vaak naar gala's

Misschien kun je kijken of Systema wat voor je is?

eskrima : bottenbreker ? de info die ik terugvind gaat over het gebruik van stokken ? Is die grootmeester dan een nederlander, belg ?

Terug
Naar boven