XXL Nutrition

Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse Taibah-moskee. In de orthodoxe Taibah-moskee in Amsterdam heeft een imam alle Nederlandse moslims vogelvrij verklaard die drie keer per dag of minder bidden.

De ‘kafars’ (ongelovigen) verdienen volgens de imam een ‘zware straf’, waarbij hij lijkt te zinspelen op de doodstraf. De Indiase imam Maulana Rizwi gebruikte voor zijn oproep metaforen, vergelijkingen en verwijzingen naar teksten van profeten. Het graf van de afvallige moslim die te weinig tot Allah bidt, moet afschrikwekkend zijn, zegt Rizwi. Zo zien echte gelovigen hoe belangrijk het is om op tijd te bidden. Ook voor zwangere vrouwen kan geen uitzondering worden gemaakt, zo haalt hij islamitische geleerden aan. ,,Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam.

Rizwi’s uitspraken zijn op een cd-tje gebrand en onder gelovigen verspreid van de Amsterdamse moskee. Het AD heeft zijn in het Urdu uitgesproken tekst door twee tolken onafhankelijk van elkaar laten vertalen.

,,Dit soort preken zijn levensgevaarlijk. Moslims die door omstandigheden niet altijd kunnen bidden worden hiermee vogelvrij verklaard. Dit staat haaks op de gedachte van integratie,’’ zegt Hikmat Mahamat Khan, tot voor kort voorzitter van Contact Groep Islam (CGI). Hij vindt dat justitie moet ingrijpen. ,,Nergens in de islam staat dat vrouwen altijd maar moeten bidden. Dit is ridicuul.

Ik vind dat de overheid veel te zachtzinnig is.’’ Juist vanwege de ‘slappe houding’ tegenover radicale moskeeën is hij opgestapt als CGI-voorzitter.

Eerder bracht de Taibah-moskee een dvd uit met omstreden uitspraken van de Pakistaanse geestelijk leider Noorani Sidiqui. De zoon van Sidiqui, Anas, is nu drie dagen in Nederland en spreekt duizenden gelovigen toe in de Taibah-moskee. Ook hij staat bekend om zijn orthodoxe uitspraken.

Leakat Dilmohamed van de Noori moskee, die de Indiase imam naar Amsterdam haalde, zegt de preek ‘scherp, maar inspirerend’ te vinden. Ook hij geeft dezelfde vertaling van de teksten als de tolken, maar geeft er een andere interpretatie aan. ,,Hij haalt juist veel teksten van anderen aan en spreekt zelf geen fatwah uit.’’ Hij vindt niet dat de imam Nederlandse moslims heeft beledigd.
\
AD.nl

Zo, en nu zouden er dus Moslims tegenover elkaar moeten staan: Zij die het eens zijn met deze meneer, en zij die het niet eens zijn.
Maar het gekke is bij dit geloof dat ook al zegt de voorganger dat het gras buiten blauw is, het niemand in z'n hoofd haalt om hem tegen te spreken.
Basis= angst dus.

haatzaaitopic :D

maar ontopic: wat een DWAAS.

Moslims zijn over het algemeen ( en dat is mijn ervaring) erg beinvloedbaar zeker op het gebeid van geloofsovertuiging.

Kuddegedrag noemen ze dat geloof ik......

Ze zoeken het maar uit met hun gelul. Ik verdedig mijn stukje grond wel mocht het er ooit op aan komen. Voor de rest negeer ik ze gewoon. Ik heb al een imam als pisrichtvlek in mijn toilet geplaast, meer kan ik momenteel niet meer doen.

Haha, imams.

enkeltje nekschotistan

belachijk prekende baardmans met IQ van zijn uitgewoonde geit zei:
Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd

:roflol:
OMG hoe verzin je het?

Goed om te zien dat die moslim jongens in deze donkere tijden hun gevoel voor humor iig niet verloren zijn.

• Topic Starter Topic Starter
haatzaaitopic :D

maar ontopic: wat een DWAAS.

De echte haatzaaier is onderwerp van het nieuws :D

Zie je al dat een vrouw onder het schreeuwen van pijn tijdens een bevalling roept: Stop het persen! Geef me een kleedje en waar is het oosten?

Dit kun je toch niet serieus nemen man! Hiermee maak je een hele godsdienst onsterfelijk belachelijk. Wat ie zou moeten zeggen is dat een vrouw ontslagen van gebedsplicht is als ze een kind baart opdat het kind gezond en wel ter wereld kan komen, geschenk van God moet je voorzichtig mee zijn toch? ;)

Zucht....Imams.....diepe zucht.....einde bericht.

• Topic Starter Topic Starter
Ja wanneer ga jij es inhoudelijk reageren op zoiets? :roflol:

Voor de imams ben ik niet zo bang, meer voor degenen die ze volgen.

tja je hoort wel vaker bullshit van imams haha.

allé jong..
voor zo'n volk moet je juist bang zijn.
Dat zijn mensen die anderen opzetten.
Adolf Hitler heeft er alleen wel voor gezorgd dat we allemaal hier in een oorlog zaten.

één man die het goed kan uitleggen...

echt bizar ja, meest bizarre lijkt me nog dat veel islams dit gaat zien als must..., wat een gedachte kronkels

Wie belachelijke dingen preekt is ook vogelvrij.....

Wat een onzin dit weer zeg! Toen mijn ex aan het bevallen was van onze kleine wist ze zelfs mijn naam niet meer, laat staan dat ze nog een heel gebed had op moeten zeggen...

Nu is het voor een moslimvrouw natuurlijk niet zo heel moeilijk om te bidden, kleed op de grond en met je reet richting het westen onzin uit kramen kan ook tijdens de persweeen.....

Echt balachelijk, maar zoals in een vorigge reactie al is gezegd, voor de iman zelf hoef je niet bang te zijn!
Wel voor degenen die elke dag trouw naar zijn preek luistert, Adolf was ook niet iemand om bang voor te zijn....
Wel voor al die miljoenen Duisters die hem blind volgden.....

Laatst bewerkt:
Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam.
:roflol: hoe verzint ie het.
Ik ben benieuwd of overlijden iemand uitsluit van de verplichting tot het gebed?

Nu is het voor een moslimvrouw natuurlijk niet zo heel moeilijk om te bidden, kleed op de grond en met je reet richting het westen onzin uit kramen kan ook tijdens de persweeen.....

Echt balachelijk, maar zoals in een vorigge reactie al is gezegd, voor de iman zelf hoef je niet bang te zijn!
Wel voor degenen die elke dag trouw naar zijn preek luistert, Adolf was ook niet iemand om bang voor te zijn....
Wel voor al die miljoenen Duisters die hem blind volgden.....

:roflol:

de woordspeling, onzin uit kramen :D whahahahahah

btw hoe heet die wet ook alweer over forum's en referentie aan WOII?

overigens is het volgens mij het oosten (afhankelijk van waar je zit op de wereld natuurlijk)

ok "Rizwi" haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven