MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Ok wat houdt jouw als een agnostisch theist tegen om een bestaande religie te volgen?

Waarom wijs je als het ware de bestaande religies af?

Ik zie het nu er niet van in om een al bestaande religie te volgen. Welke voordelen zitten daar aan? Ziet God dan ineens: Hey, een ekte volger, die moet in de hemel komen :D !!
Nee toch? Hij ziet iedereen, ook degene die geen religie volgen, maar wel goed doen.

inb4 bullcrap over; jij weet niet wat goed is, dat weet ik wel want ik heb een religie gevolgd.

Ik kan het nu wel zonder ;)

Heaven is oneindig

Hell is oneindig voor sommige en voor sommige niet.

Op de vraag waarom en waar die jij stelt.

Heeft alleen Allah (swt) het antwoord.

Allah (swt) is de grootste en kan alles maken uit het niets. He says be and it is.

(Weete: Volgens de islam is een ziel te zien in de ogen van een persoon. Je ziel verlaat dus ook je ogen na de dood. Moslims sluiten altijd de ogen van een persoon als hij is overleden. Dit lichaam is als het ware slechts gereedschap die we goed dienen te onderhouden)

---------- Toegevoegd om 01:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:39 ----------

Hahah you're getting closer to my family background.

The DEEN, ben jij toevallig uit Denemarken?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie het nu er niet van in om een al bestaande religie te volgen. Welke voordelen zitten daar aan? Ziet God dan ineens: Hey, een ekte volger, die moet in de hemel komen :D !!
Nee toch? Hij ziet iedereen, ook degene die geen religie volgen, maar wel goed doen.

inb4 bullcrap over; jij weet niet wat goed is, dat weet ik wel want ik heb een religie gevolgd.

Ik kan het nu wel zonder ;)

Vind je het niet belangrijk om iets te volgen waarvan je zeker weet dat het klopt?

Ik vindt het zelf namelijk wel belangrijk. Als ik iets volg wil ook zeker weten dat het de waarheid is.

Hoe kijk jij hier tegenaan?

---------- Toegevoegd om 01:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

The DEEN, ben jij toevallig uit Denemarken?

Bro de ZON

de zon

nog een tip

rood en zon

Als jullie het nu niet weten dan echt zucht...

Vind je het niet belangrijk om iets te volgen waarvan je zeker weet dat het klopt?

Ik vindt het zelf namelijk wel belangrijk. Als ik iets volg wil ook zeker weten dat het de waarheid is.

---------- Toegevoegd om 01:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

Bro de ZON

de zon

nog een tip

rood en zon

Als jullie het nu niet weten dan echt zucht...

Ben je een Chinees?

• Like
Waarderingen: mat

Hoe kun jij zeker weten wat de waarheid is? Dat kan niemand.
In mijn ogen is de Bijbel waarheid (nee daarmee volg ik nog geen religie, aangezien er minstens 5 stromingen zijn die de Bijbel hanteren).

Ik vind het niet belangrijk, ik gebruik mijn gezonde verstand en doe wat ik moet doen (wat zoveel mogelijk het goede is) en ik heb geen religie nodig die me dan elke keer eraan herinnert wat 'goed doen' is.

.

Laatst bewerkt:
TheDeen, wonen daar niet allemaal achterlijken door teveel inteelt?

Antwoord: wij mensen weten dat niet.

God kan alles maken wat hij wilt zonder problemen.

Hoe het wordt gemaakt dat weet alleen god.

Wordt specifiek zo in koran vermeld.

De kennis over de ziel is beperkt voor de mens. Kennis daarover ligt alleen bij allah (swt) aldus de vers

Waarom antwoord je niet in het ''ik'' perspectief.
Ik vraag het toch aan jou en volgens mij ben jij niet de aangewezen spreker voor de gehele mensheid.
Je leeft in de illusie dat als je ergens geen antwoord op kan geven omdat je het niet weet en het niet (duidelijk) in de Koran vermeld staat, dat direct niemand het weet.
Je plaatst jezelf hoger dan andere.

gewoon in het leven zelf denk dat het er altijd geweest is en altijd zal verder bestaan.
wss maken we het maar voor een korte tijd mee :dunno:

Ik vraag het toch aan jou en volgens mij ben jij niet de aangewezen spreker voor de gehele mensheid.
Je leeft in de illusie dat als je ergens geen antwoord op kan geven omdat je het niet weet en het niet (duidelijk) in de Koran vermeld staat, dat direct niemand het weet.

Hij mag niet zelf nadenken..

In mijn ogen is de Bijbel waarheid (nee daarmee volg ik nog geen religie, aangezien er minstens 5 stromingen zijn die de Bijbel hanteren).

Ik vind het niet belangrijk, ik gebruik mijn gezonde verstand en doe wat ik moet doen (wat zoveel mogelijk het goede is) en ik heb geen religie nodig die me dan elke keer eraan herinnert wat 'goed doen' is.

Voor mij is het heel simpel.

Het moet logisch zijn, niet tegenstrijdig en niet onwetenschappelijk

Ik geloof trouwens ook dat de bijbel waarheid bevat. Maar die waarheid niet compleet is en gedeeltelijk gecorrumpeerd is.

De verschillende versies zijn een voorbeeld van een corrumpering. En om deze reden valt de bijbel weg voor mij.

Als je het niet belangrijk vindt om de "waarheid" te weten. Wil je dan later ook niet weten wie degen is die je heeft bestolen. Of wie degen is die die baan heeft gekregen?

Begrijp jij waarom ik waarde hecht aan de waarheid. I think it matters a lot. Why do you differ on this?

---------- Toegevoegd om 02:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:02 ----------

Macedonië dan p**mel dat je bent.

We have a winner !!!

congratz

---------- Toegevoegd om 02:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:03 ----------

Macedonië ligt niet vlakbij de scandinavische landen

Wel onder Rusland

Voor mij is het heel simpel.

Het moet logisch zijn, niet tegenstrijdig en niet onwetenschappelijk

Ik geloof trouwens ook dat de bijbel waarheid bevat. Maar die waarheid niet compleet is en gedeeltelijk gecorrumpeerd is.

De verschillende versies zijn een voorbeeld van een corrumpering. En om deze reden valt de bijbel weg voor mij.

Als je het niet belangrijk vindt om de "waarheid" te weten. Wil je dan later ook niet weten wie degen is die je heeft bestolen. Of wie degen is die die baan heeft gekregen?

Begrijp jij waarom ik waarde hecht aan de waarheid. I think it matters a lot. Why do you differ on this?

Ik wil wel de waarheid weten, maar de Koran is geen waarheid, dat is 1 ding wat ik héél zeker weet :)
Daarbij ken ik alleen de statenvertaling van de Bijbel (eerste vertaling), waardoor deze dus alsnog gewoon waarheid is :D

Hier kan ik me wel in vinden.

De bijbel is oud en herschreven kan verschillende betekenissen hebben, elk geloof praat voor zen winkel ook, en ergens komt het ongeveer allemaal op het zelfde neer.

Juist het tegenovergestelde. Ik probeer alleen bescheiden te zijn.

Ik acht mezelf juist ondergeschikt en refereer naar god ik zeg precies zoals het staat in de Koran:

And they ask you, [O Muhammad], about the soul. Say, "The soul is of the affair of my Lord. And mankind have not been given of knowledge except a little."

Surat Al-'Isrā' (The Night Journey) 17:85

---------- Toegevoegd om 02:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:08 ----------

Ik wil wel de waarheid weten, maar de Koran is geen waarheid, dat is 1 ding wat ik héél zeker weet :)
Daarbij ken ik alleen de statenvertaling van de Bijbel (eerste vertaling), waardoor deze dus alsnog gewoon waarheid is :D

Kan je mij vertellen in welk taal de bijbel is geschreven? Wat jij hebt gelezen zie ik niet als de bijbel maar als de interpretatie van de vertaling van de bijbel. (Dus beïnvloedbaar geweest door de vertaler).

En hoe kan je iets met zekerheid afkeuren wat je niet zeker weet?

Ik acht mezelf juist ondergeschikt en refereer naar god ik zeg precies zoals het staat in de Koran:

And they ask you, [O Muhammad], about the soul. Say, "The soul is of the affair of my Lord. And mankind have not been given of knowledge except a little."

---------- Toegevoegd om 02:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:08 ----------

Kan je mij vertellen in welk taal de bijbel is geschreven? Wat jij hebt gelezen zie ik niet als de bijbel maar als de interpretatie van de vertaling van de bijbel. (Dus beïnvloedbaar geweest door de vertaler)

Hebreeuws, grieks en arameens.

In welke taal is de Koran geschreven? In het Nederlands zeker? :roflol:

Dan kan je toch gewoon zeggen ''ik weet het niet'' ipv ''wij mensen weten dat niet''.
Het antwoord ''ik weet het niet'' is sowieso 100% correct, waarom iets ingewikkelder maken dan dat het is?
Kies altijd het simpelste antwoord zei een leraar van me.

Terug
Naar boven